Pagina 18 van 34

Re: Sleep- en duwboten in Canada e.o.

Geplaatst: 20 sep 2017 04:13
door Jan van der Doe
Afbeelding
STANDARD No. 3

Ex.S.T.CO.No.3.

Geb. Greenport Basin and Construction Co., Greenport, NY./1917.
Brt.175 Net.119 ton.
Afm. 29,81x7,11x3,41 mtr.
Verm. 1x 900 PK.

Foto: eig.coll.
Info: www.tugboatinformation.com

Re: Sleep- en duwboten in Canada e.o.

Geplaatst: 25 sep 2017 21:47
door Jan van der Doe
wat doe je als de boot niet meer nodig is.
je laat het gewoon liggen, en de ouderdom doet de rest.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Geb.Ira S. Bushey & Sons, Inc., Brooklyn, NY./1938

https://youtu.be/89H5fDwUef0

Foto en info Will VanDorp.

HG
Jan

Re: Sleep- en duwboten in Canada e.o.

Geplaatst: 26 sep 2017 22:19
door Robert Delhaye
En ik altijd maar denken dat Canada een toonaangevend land is wat het milieu betreft, zeker nu met die socialistische premier...
of is de foto in de staat New York, USA, genomen? Dan vergis ik mij natuurlijk.
Maar inderdaad, je vindt tegenwoordig overal een hoop troep waar niemand naar omkijkt. Over het Verenigd-Koninkrijk, België, en over Zuid-Europa zwijgen we maar. Dan laat de overheid zich niet zien.
Maar als je een diesel-auto hebt van een bepaalde leeftijd dan zit je ook in de problemen tegenwoordig in West-Europa. Het ergste is nog dat die auto - tegen betaling - wordt goedgekeurd om op de weg te mogen komen, maar dan... mag je (sommige) steden niet meer in vanwege milieuvervuiling...

met vriendelijke groet,
Robert.

Re: Sleep- en duwboten in Canada e.o.

Geplaatst: 26 sep 2017 23:07
door Jan van der Doe
Robert,
Ja, de foto is in de staat NY gemaakt, maar dat maakt niets uit.
Het is hier niets beter.
Vervallen schuren, lege huizen, zelfs in een stad of dorp.
Jachthavens zijn een van de ergste boosdoeners.

Een probleem is, dat het land zo uitgestrekt is en men zich alleen maar
bezorgd maakt wat in de buurt is.

Lees onderstaand maar eens. Dat is aan de westkust.

https://www.pacmar.com/story/2017/09/01/ ... s/547.html

HG
Jan.

Re: Sleep- en duwboten in Canada e.o.

Geplaatst: 17 okt 2017 17:33
door Jan van der Doe
Afbeelding
WILF SEYMOUR

Ex. SALVAGER

Geb. Gulfport Shipbuilding Corp.Port Arthur, TX/1961.
Brt. 442 Net.132 ton.
Afm. 36,57x9,7x5,18(5,72)mtr.
Verm. 2x 4tew 6Cy.GMC-EMD EMD6-645-E7/5750 PK.
Sn. 14 Kn.
Trkkr. 73 ton.

Foto: Will VanDorp.
Info: McKeil Marine.

Re: Sleep- en duwboten in Canada e.o.

Geplaatst: 28 okt 2017 17:25
door Jan van der Doe
Afbeelding
OCEAN TOWER

Ex. GULF FALCON

Geb. Quality Shipyards Inc. Houma, LA./1978.
Brt. 177 Net.120 ton.
Afm. 32,52x9,75x3,66 mtr.
Verm. 2x 2tew 12Cy GMC-EMD 12-645-E6/3000 PK.

Foto: W.VanDorp.
Info: www.tugboatinformation.com

Re: Sleep- en duwboten in Canada e.o.

Geplaatst: 28 okt 2017 20:52
door joop 1
Jan die EMD GM was toch de cleveland GM ik heb die nooit in 4 tact gezien nooit geweten dat die er waren dat waren toch de langzaam draaiende G M motoren??

Re: Sleep- en duwboten in Canada e.o.

Geplaatst: 28 okt 2017 21:38
door Jan van der Doe
Ja Joop de GM motoren van Cleveland, OH. waren langzam draaiende .
De EMD motoren zijn de motoren die ook in locomotieven worden geplaatst,
Dus snel draaiende motoren. EMD is voor Electro-Motive Diesel. Die worden gebouwd in La Grange, IL.
En ja, je hebt gelijk het zijn 2 tact diesels. Mijn fout.

Dit is de hele beschrijving van de voortstuwing van de boot.
Powered by two, EMD 12-645-E6 diesel engines. With Reintjes WAV 1850 reduction gears, at a ratio of 5:1. Turning two, 108(in) by 108(in), fixed pitch, four bladed, stainless steel propellers, mounted in kort nozzles. For a rated 3,000 horsepower.

Like most EMD engines, the 710 is also sold for stationary and marine applications.
De 710 serie is in de plaats gekomen voor de 645 serie.

Stationary and marine installations are available with either a left or right-hand rotating engine.

Marine engines differ from railroad and stationary engines mainly in the shape and depth of the engine's oil sump, which has been altered to accommodate the rolling and pitching motions encountered in marine applications.

Engine Speed

Full . . . . . . . . . . . . . . 900 RPM
Idle . . . . . . . . . . . . . . 350 RPM
Compression Ratio . . 16:1

Brake Horsepower (ABS Rating)

Model 710G7 Engines
8-cylinder: 1800
12-cylinder: 2800
16-cylinder: 3600
20-cylinder: 4300

HG
Jan.

Re: Sleep- en duwboten in Canada e.o.

Geplaatst: 28 okt 2017 21:47
door Gert Schouwstra
Joop, de EMD 645 serie was een medium speed motor.
Leverbaar van 750 tot 4.200 pk als V6, V8, V12, V16 of V20. Toerental variërend tussen 200 en 950 rpm.
Productie van 1965 tot 1983 (met nog enkele motoren daarna)
Deze motor had een serie inlaatpoorten in elke cilinder met vier uitlaatkleppen per kop, dus wel tweetakt.
Opgevolgd door de EMD 710 serie.

Ik zie dat er, terwijl ik dit zat te typen, door Jan ook al een antwoord is gegeven.
De Cleveland GM motoren draaiden iets langzamer, dat waren de types 201, 248 en 278. Die draaiden allemaal 750 rpm.
Er was ook nog een type 268 van deze fabriek, die draaide op 1200 rpm.

Re: Sleep- en duwboten in Canada e.o.

Geplaatst: 04 nov 2017 16:56
door Jan van der Doe
Afbeelding
ZEUS

Foto: eig.coll./"ITT" Intercoastel Towing & Transportation Corp.
Info: geen