Foto's van zeevaart sleepboten
-
- Berichten: 8531
- Lid geworden op: 30 dec 2004 16:02
- Locatie: Fergus, ON
- Contacteer:
Re: Foto's van zeevaart sleepboten
Deze boot is kort na de oorlog door Wijsmuller besteld.
Voortstuwing stoom, maar welke naam en welke werf.
Groeten,
Jan.
Vriendelijke groet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet
-
- Berichten: 8531
- Lid geworden op: 30 dec 2004 16:02
- Locatie: Fergus, ON
- Contacteer:
Re: Foto's van zeevaart sleepboten
MISTER PETE
Geb. Halter Marine Fabricators Inc. , Moss Point,MS./1976.
Brt. 198 Net.134 ton.
Afm. 42,85x12,20(11,84)x6,27(6,76)mtr,
Verm. 2x 4yew. 16 Cy.Alco-Diesel 16V-251 (229x267)/6480 PK.
Sn. 13 Kn.
Trkkr. 15 ton.
als ATLANTIC ENTERPRISE
Foto: eig.coll., Will VanDorp
Info: LR., Tugs 3000 HP and over.
als BARENTS SEA
Vriendelijke groet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet
Re: Foto's van zeevaart sleepboten
Dag Jan,
Dat kan niet.
De laatste stoomsleepboot die voor Wijsmuller werd gebouwd was de AMSTERDAM voor W.O.II.
Groet,
Jaap.
Dat kan niet.
De laatste stoomsleepboot die voor Wijsmuller werd gebouwd was de AMSTERDAM voor W.O.II.
Groet,
Jaap.
-
- Berichten: 8531
- Lid geworden op: 30 dec 2004 16:02
- Locatie: Fergus, ON
- Contacteer:
Re: Foto's van zeevaart sleepboten
Fout van mijn kant Jaap.
Ik had de zin verkeerd geformuleerd.
Ik meen eens gelezen te hebben dat Wijsmuller kort na de oorlog een nieuwe boot had besteld.
Maar waar. Ik weet het niet meer en kan het ook niet meer opzoeken.
Mijn nederlandse boeken staan nu bij en ander op de boekenplank.
Groeten,
Jan.
Ik had de zin verkeerd geformuleerd.
Ik meen eens gelezen te hebben dat Wijsmuller kort na de oorlog een nieuwe boot had besteld.
Maar waar. Ik weet het niet meer en kan het ook niet meer opzoeken.
Mijn nederlandse boeken staan nu bij en ander op de boekenplank.
Groeten,
Jan.
Vriendelijke groet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet
-
- Berichten: 368
- Lid geworden op: 04 mei 2005 15:00
- Locatie: Scheveningen
Re: Foto's van zeevaart sleepboten
Dag Jan, is het misschien de Noord-Holland? Deze sleepboot is in 1945 in Amerika gebouwd en in 1947 door Wijsmuller aangekocht. Het had een diesel-elektrische voortstuwing van 2500 pk.
Groetjes Maarten.
Groetjes Maarten.
Re: Foto's van zeevaart sleepboten
De tekening die Jan plaatste is geen ATA type sleepboot, dus geen "Noord Holland".
Het moet dus wat anders zijn. Het doet wat denken aan de "Doggersbank" van Doeksen. Maar dat was geen stoomsleepboot.
m.v.g., Roy
Het moet dus wat anders zijn. Het doet wat denken aan de "Doggersbank" van Doeksen. Maar dat was geen stoomsleepboot.
m.v.g., Roy
-
- Berichten: 8531
- Lid geworden op: 30 dec 2004 16:02
- Locatie: Fergus, ON
- Contacteer:
Re: Foto's van zeevaart sleepboten
Daar had ik ook aangedacht Maarten toen ik de tekening zag.
Maar om dat de gegevens in meters is gegeven liet ik dat ook voorbij gaan.
Omdat de vertalen van voeten en inches is natuurlijk geen probleem, maar
waarom staat deze tekening in het boek 100 jaar Wijsmuller.
Daar moet toch een reden voor zijn.
Misschien lezen we het nog eens.
Groeten,
Jan.
Maar om dat de gegevens in meters is gegeven liet ik dat ook voorbij gaan.
Omdat de vertalen van voeten en inches is natuurlijk geen probleem, maar
waarom staat deze tekening in het boek 100 jaar Wijsmuller.
Daar moet toch een reden voor zijn.
Misschien lezen we het nog eens.
Groeten,
Jan.
Vriendelijke groet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet
Re: Foto's van zeevaart sleepboten
Dag Jan,
In het boek 100 jaar Wijsmuller , staat onder de foto: " Een unieke tekening van een stoomsleepboot welke nooit werd gebouwd. Een ontwerp voor Wijsmuller in 1946."
Dus een bouwwerf zal er niet zijn, misschien had er moeten staan :" een ontwerp DOOR Wijsmuller."
Lijkt wel een Duits ontwerp, gezien de 45 gr. trap van A-, naar B- dek.
Dit is typisch een eis van Germanische Lloyds.
Maar Duits ontwerp past niet gezien de periode , 1946 ,zo net na de 2e WO.
Is trouwens en ontwerp met een typische motorsleepboot schoorsteen , terwijl er wel stoom machine in staat.
Zal inderdaad wel een raadsel blijven.
Gr. Menne Osinga
In het boek 100 jaar Wijsmuller , staat onder de foto: " Een unieke tekening van een stoomsleepboot welke nooit werd gebouwd. Een ontwerp voor Wijsmuller in 1946."
Dus een bouwwerf zal er niet zijn, misschien had er moeten staan :" een ontwerp DOOR Wijsmuller."
Lijkt wel een Duits ontwerp, gezien de 45 gr. trap van A-, naar B- dek.
Dit is typisch een eis van Germanische Lloyds.
Maar Duits ontwerp past niet gezien de periode , 1946 ,zo net na de 2e WO.
Is trouwens en ontwerp met een typische motorsleepboot schoorsteen , terwijl er wel stoom machine in staat.
Zal inderdaad wel een raadsel blijven.
Gr. Menne Osinga
-
- Berichten: 8531
- Lid geworden op: 30 dec 2004 16:02
- Locatie: Fergus, ON
- Contacteer:
Re: Foto's van zeevaart sleepboten
Dank je wel voor je antwoord Menne.
Het waarschijnlijk wel eens papier gezet gedurende
de bezetting en ik denk, dat alleen de schrijver van het
boek Nico Ouwehand of het museum in Maasluis het antwoord weten.
Misschien komt er nog eens een antwoord op de vraag.
Groeten,
Jan.
Het waarschijnlijk wel eens papier gezet gedurende
de bezetting en ik denk, dat alleen de schrijver van het
boek Nico Ouwehand of het museum in Maasluis het antwoord weten.
Misschien komt er nog eens een antwoord op de vraag.
Groeten,
Jan.
Vriendelijke groet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet
-
- Berichten: 559
- Lid geworden op: 22 okt 2009 15:40
Re: Foto's van zeevaart sleepboten
Goedemiddag,
Gezien op de Oude Maas de opvarende "TEXELBANK"
en de "CATHARINA 11".
Groeten Jur
Gezien op de Oude Maas de opvarende "TEXELBANK"
en de "CATHARINA 11".
Groeten Jur
- Bijlagen
-
- DSCN9632 (2) (Medium).JPG (167.99 KiB) 1608 keer bekeken
-
- DSCN9638 (2) (Medium).JPG (130.23 KiB) 1608 keer bekeken