Atlantic
De sleepboot Atlantic is in 1975 onder bouwnr 2254 gebouwd bij de werf F. Schichau-Unterweser GmbH te Bremerhaven voor rekening van Reederei- und Bergungs A.G. Bugsier uit Hamburg, Duitsland.
De Atlantic kwam 28 maart 1975 in de vaart.
Inhoud: 1597 bruto ton
Lengte over alles: 77,54 m
Breedte: 13,22 m
Diepgang: 5,10 m
Het schip beschikte over twee dieselmotoren type 4 TEW 12 cylinder K.H.D. met een vermogen van 8.800 bhp. Het schip beschikte over 2 verstelbare schroeven.
Trekkracht: 135 ton paaltrek
Max. snelheid: 18,2 knopen
Geschiedenis
1975 in dienst bij Bugsier Hamburg
1977 Motorvermogen opgevoerd tot 13.900 pk
1995 Verkocht aan Bilinder Marine uit Cyprus en herdoopt in Khozam; omgebouwd als begeleidingsschip
1999 door de Griekse Marine gecharterd
? Omgebouwd tot jacht voor King Fahd bin Abdul Aziz al Saud te Jeddah
Jan
Schilderijen
-
- Berichten: 637
- Lid geworden op: 28 dec 2013 17:02
- Locatie: Voorburg
- Contacteer:
Schilderijen
- Bijlagen
-
- Atlantic_150kB.jpg (148.35 KiB) 5751 keer bekeken
' t Is een Smul! https://www.jandereus.nl
-
- Berichten: 637
- Lid geworden op: 28 dec 2013 17:02
- Locatie: Voorburg
- Contacteer:
Re: Schilderijen
Arctic
De sleepboot Arctic is in 1969 onder bouwnr 345 gebouwd bij de werf F. Schichau GmbH te Bremerhaven voor rekening van Reederei- und Bergungs A.G. Bugsier uit Hamburg, Duitsland. Zusterschip is de Oceanic welke in 1969 bij dezelfde werf is gebouwd. De Oceanic en de Arctic waren enige tijd de sterkste zeeslepers van de wereld.
De Arctic kwam 30 december 1969 in de vaart.
Inhoud: 2294 bruto ton
Lengte over alles: 87,50 m
Breedte: 14,35 m
Diepgang: 6,30 m
Het schip beschikte over 2 x 16 cylinder K.H.D.Deutz dieselmotor type RBV 16M 540 elk met een vermogen van 6.405 bhp. In 1985 zijn deze vervangen door 2 x 12 cylinder Deutz dieselmotor type SBV 12M 640 elk met een vermogen van 6.600 bhp.
Het schip beschikte over 2 verstelbare schroeven type Zeisse-Liaanen en een boegschroef met een vermogen van 600 pk.
Totaal vermogen: 14720kW
Trekkracht: 152,5 ton paaltrek (1969); 189 ton paaltrek (1985)
Max. snelheid: 20,5 knopen
Geschiedenis
1985 nieuwe motoren ingebouwd bij Schichau Bremerhaven
1990 opgelegd in Bremerhaven
1993 Verkocht aan Magenta Investmentm Dublin als Arctic Research , thuishaven Nassau
1994 Verkocht aan Conpress Investments Ireland en omgebouwd als luxe jacht Arctic P.
Jan
De sleepboot Arctic is in 1969 onder bouwnr 345 gebouwd bij de werf F. Schichau GmbH te Bremerhaven voor rekening van Reederei- und Bergungs A.G. Bugsier uit Hamburg, Duitsland. Zusterschip is de Oceanic welke in 1969 bij dezelfde werf is gebouwd. De Oceanic en de Arctic waren enige tijd de sterkste zeeslepers van de wereld.
De Arctic kwam 30 december 1969 in de vaart.
Inhoud: 2294 bruto ton
Lengte over alles: 87,50 m
Breedte: 14,35 m
Diepgang: 6,30 m
Het schip beschikte over 2 x 16 cylinder K.H.D.Deutz dieselmotor type RBV 16M 540 elk met een vermogen van 6.405 bhp. In 1985 zijn deze vervangen door 2 x 12 cylinder Deutz dieselmotor type SBV 12M 640 elk met een vermogen van 6.600 bhp.
Het schip beschikte over 2 verstelbare schroeven type Zeisse-Liaanen en een boegschroef met een vermogen van 600 pk.
Totaal vermogen: 14720kW
Trekkracht: 152,5 ton paaltrek (1969); 189 ton paaltrek (1985)
Max. snelheid: 20,5 knopen
Geschiedenis
1985 nieuwe motoren ingebouwd bij Schichau Bremerhaven
1990 opgelegd in Bremerhaven
1993 Verkocht aan Magenta Investmentm Dublin als Arctic Research , thuishaven Nassau
1994 Verkocht aan Conpress Investments Ireland en omgebouwd als luxe jacht Arctic P.
Jan
- Bijlagen
-
- Arctic_150kB.jpg (145.94 KiB) 5709 keer bekeken
-
- Arctic2_150kB.jpg (148.7 KiB) 5709 keer bekeken
' t Is een Smul! https://www.jandereus.nl
Re: Schilderijen
Ja, de Duitsers hebben door de jaren heen ook echt wel zware sleepboten gehad.
Daar hadden we in Holland echt niet alleen het patent op..................
m.v.g., Roy
Daar hadden we in Holland echt niet alleen het patent op..................
m.v.g., Roy
Re: Schilderijen
Roy en ook nog eens mooie boten ondanks de rook kanalen toch nog een flinke schoorsteen wat een sleepboot een sleepboot maakt
Welkom in ons maritiem museum in Westerende-Kirchloog.
Re: Schilderijen
Da's helemaal waar Joop. Maar het zicht naar achter belemmerde het wel.
Tja, ik ben nu eenmaal, ( o.a.), een ex Smit Lloyder...............
gr., Roy
Tja, ik ben nu eenmaal, ( o.a.), een ex Smit Lloyder...............
gr., Roy
-
- Berichten: 637
- Lid geworden op: 28 dec 2013 17:02
- Locatie: Voorburg
- Contacteer:
Re: Schilderijen
Oceanic
De sleepboot Oceanic is in 1969 onder bouwnr 1744 gebouwd bij de werf F. Schichau GmbH te Bremerhaven voor rekening van Reederei- und Bergungs A.G. Bugsier uit Hamburg, Duitsland. De kiellegging vond plaats op 25 augustus 1967 en de tewaterlating was op 4 maart 1969. Zusterschip is de Arctic welke ook in 1969 bij dezelfde werf is gebouwd. De Oceanic en de Arctic waren enige tijd de sterkste zeeslepers van de wereld.
De Oceanic kwam 6 juni 1969 in de vaart.
Inhoud: 2294 bruto ton
Lengte over alles: 87,50 m
Breedte: 14,35 m
Diepgang: 6,30 m
Het schip beschikte over 2 x 16 cylinder K.H.D.Deutz dieselmotor type RBV 16M 540 elk met een vermogen van 6.405 bhp. In 1985 zijn deze vervangen door 2 x 12 cylinder Deutz dieselmotor type SBV 12M 640 elk met een vermogen van 6.600 bhp.
Het schip beschikte over 2 verstelbare schroeven type Zeisse-Liaanen en een boegschroef met een vermogen van 600 pk.
Totaal vermogen: 14720kW
Trekkracht: 152,5 ton paaltrek (1969); 189 ton paaltrek (1985)
Max. snelheid: 20,5 knopen
Geschiedenis
1985 nieuwe motoren ingebouwd bij Schichau Bremerhaven
1990 opgelegd te Bremerhaven
1996 opnieuw in dienst gesteld en gecharterd door de Duitse overheid als ‘Emergency Towing Vessel North Sea’
2013 verkocht aan Karpowership Company uit Turkije en herdoopt in Osman Kan
2015 naamswijziging Orka Sultan
2016 gearriveerd te Valleta Malta om te worden geconverteerd naar een luxe jacht
jan
De sleepboot Oceanic is in 1969 onder bouwnr 1744 gebouwd bij de werf F. Schichau GmbH te Bremerhaven voor rekening van Reederei- und Bergungs A.G. Bugsier uit Hamburg, Duitsland. De kiellegging vond plaats op 25 augustus 1967 en de tewaterlating was op 4 maart 1969. Zusterschip is de Arctic welke ook in 1969 bij dezelfde werf is gebouwd. De Oceanic en de Arctic waren enige tijd de sterkste zeeslepers van de wereld.
De Oceanic kwam 6 juni 1969 in de vaart.
Inhoud: 2294 bruto ton
Lengte over alles: 87,50 m
Breedte: 14,35 m
Diepgang: 6,30 m
Het schip beschikte over 2 x 16 cylinder K.H.D.Deutz dieselmotor type RBV 16M 540 elk met een vermogen van 6.405 bhp. In 1985 zijn deze vervangen door 2 x 12 cylinder Deutz dieselmotor type SBV 12M 640 elk met een vermogen van 6.600 bhp.
Het schip beschikte over 2 verstelbare schroeven type Zeisse-Liaanen en een boegschroef met een vermogen van 600 pk.
Totaal vermogen: 14720kW
Trekkracht: 152,5 ton paaltrek (1969); 189 ton paaltrek (1985)
Max. snelheid: 20,5 knopen
Geschiedenis
1985 nieuwe motoren ingebouwd bij Schichau Bremerhaven
1990 opgelegd te Bremerhaven
1996 opnieuw in dienst gesteld en gecharterd door de Duitse overheid als ‘Emergency Towing Vessel North Sea’
2013 verkocht aan Karpowership Company uit Turkije en herdoopt in Osman Kan
2015 naamswijziging Orka Sultan
2016 gearriveerd te Valleta Malta om te worden geconverteerd naar een luxe jacht
jan
- Bijlagen
-
- Oceanic2_150kB.jpg (131.55 KiB) 5313 keer bekeken
' t Is een Smul! https://www.jandereus.nl
-
- Berichten: 637
- Lid geworden op: 28 dec 2013 17:02
- Locatie: Voorburg
- Contacteer:
Re: Schilderijen
Zwarte Zee
- Bijlagen
-
- Zwarte-Zee2_150kB.jpg (60.37 KiB) 5314 keer bekeken
' t Is een Smul! https://www.jandereus.nl
-
- Berichten: 637
- Lid geworden op: 28 dec 2013 17:02
- Locatie: Voorburg
- Contacteer:
Re: Schilderijen
Smit Rotterdam
- Bijlagen
-
- Smit-Rotterdam_150kB.jpg (72.5 KiB) 5314 keer bekeken
' t Is een Smul! https://www.jandereus.nl
Re: Schilderijen
Mooi schilder- c.q. kunstwerken Jan !.
m.v.g., Roy
m.v.g., Roy
-
- Berichten: 637
- Lid geworden op: 28 dec 2013 17:02
- Locatie: Voorburg
- Contacteer:
Re: Schilderijen
Zwarte Zee
De sleepboot Zwarte Zee is gebouwd bij de werf J.K. Smit’s Scheepswerven NV te Kinderdijk voor rekening van L. Smit & Co’s Internationale Sleepdienst. Het was het derde schip van Smit & Co met deze naam en was enige tijd de sterkste zeesleper ter wereld.
Kiellegging vond plaats op 24 april 1962 en het schip is op 12 oktober 1962 te water gelaten. De doopplechtigheid werd door Prinses Beatrix uitgevoerd. Op 6 mei 1963 vertrok de Zwarte Zee uit Rotterdam voor haar eerste sleepreis.
Inhoud: 1539 bruto ton
Lengte tussen de loodlijnen: 68,5 m
Lengte over alles: 77,44 m
Breedte: 12,39 m
Diepgang: 5,75 m
Het schip beschikte over twee enkelwerkende direct omkeerbare vierslag Smit MAN dieselmotoren met turbo, gekoppeld aan 1 schroef.
Totaal vermogen: 9000 pk
Trekkracht: (73 ton paaltrek)
Max. snelheid: 16 knopen
Roepletters: PIZQ
Op 15 december 1983 is de Zwarte Zee opgelegd in Singapore en in 1984 gesloopt te Kaohsiung.
Jan
De sleepboot Zwarte Zee is gebouwd bij de werf J.K. Smit’s Scheepswerven NV te Kinderdijk voor rekening van L. Smit & Co’s Internationale Sleepdienst. Het was het derde schip van Smit & Co met deze naam en was enige tijd de sterkste zeesleper ter wereld.
Kiellegging vond plaats op 24 april 1962 en het schip is op 12 oktober 1962 te water gelaten. De doopplechtigheid werd door Prinses Beatrix uitgevoerd. Op 6 mei 1963 vertrok de Zwarte Zee uit Rotterdam voor haar eerste sleepreis.
Inhoud: 1539 bruto ton
Lengte tussen de loodlijnen: 68,5 m
Lengte over alles: 77,44 m
Breedte: 12,39 m
Diepgang: 5,75 m
Het schip beschikte over twee enkelwerkende direct omkeerbare vierslag Smit MAN dieselmotoren met turbo, gekoppeld aan 1 schroef.
Totaal vermogen: 9000 pk
Trekkracht: (73 ton paaltrek)
Max. snelheid: 16 knopen
Roepletters: PIZQ
Op 15 december 1983 is de Zwarte Zee opgelegd in Singapore en in 1984 gesloopt te Kaohsiung.
Jan
- Bijlagen
-
- Zwarte-Zee3_150kB.jpg (68.4 KiB) 5155 keer bekeken
' t Is een Smul! https://www.jandereus.nl