Frits.
Wederom bedankt voor je informatie,ben alleen nog benieuwd waar de GO 2 is afgebouwd.
Bij alle Veldthuis kotters word een machinefabriek (meestal opdrachtgever)vermeld
alleen van deze heb ik dat nog niet kunnen vinden.
Hank.
Foto's en informatie gezocht.
Re: Informatie gezocht
TH 6 Johanna cornelia.
Deze TH 6 is in 1963 gebouwd bij Geertman in Zwartsluis.
16,72x5,13x2,09. Kromhout 190 pk. in 1969 verlengd 22,40.
Is deze TH 6 ook bij Geertman afgebouwd zo niet wie was dan de hoofdopdrachtgever (machinefabriek)?
En misschien weet iemand waar deze TH 6 is gebleven nadat er in 1881 een nieuwe TH 6 is gebouwd?
Hank.
Deze TH 6 is in 1963 gebouwd bij Geertman in Zwartsluis.
16,72x5,13x2,09. Kromhout 190 pk. in 1969 verlengd 22,40.
Is deze TH 6 ook bij Geertman afgebouwd zo niet wie was dan de hoofdopdrachtgever (machinefabriek)?
En misschien weet iemand waar deze TH 6 is gebleven nadat er in 1881 een nieuwe TH 6 is gebouwd?
Hank.
Re: Informatie gezocht
Deze TH 6 raakte in 1981 in de sportvisserij onder de naam "Johanna Cornelia".
Verdere historie is mij onbekend.
Verdere historie is mij onbekend.
Re: Informatie gezocht
Van de zomer heeft de voormalige IJM 3 ex KW 10 ex IJM 272 MAGDA op Marktplaats te koop gestaan.
Het scheepje zou in de offsore zijn gebruikt onder de naam NOORDZEE en heeft in Den Oever gelegen.
Deze in 1948 bij Seymonsbergen gebouwde kotter zou nu in Kloostertille leggen en net als de gesaneerde
UK 237 daar te plekken gesloopt worden.
Wie weet er meer?
Groeten, Jan,
Het scheepje zou in de offsore zijn gebruikt onder de naam NOORDZEE en heeft in Den Oever gelegen.
Deze in 1948 bij Seymonsbergen gebouwde kotter zou nu in Kloostertille leggen en net als de gesaneerde
UK 237 daar te plekken gesloopt worden.
Wie weet er meer?
Groeten, Jan,
Re: Informatie gezocht
Scheepje lag onder de naam NE 4 Assistant in Den Oever en was van Willem Haenen uit Amsterdam. Deze heeft er mee in de off-shore gezeten en heeft er ook nog even mee gevist.
Ook heeft Willem met de kotter een wereldreis gemaakt.
Ook heeft Willem met de kotter een wereldreis gemaakt.
Re: Informatie gezocht
Frits, bedankt voor het antwoord.
Een mooie aanvulling op de geschiedenis van het schip.
Misschien reageert er nog iemand uit de provincie Groningen.
Gr. Jan.
Een mooie aanvulling op de geschiedenis van het schip.
Misschien reageert er nog iemand uit de provincie Groningen.
Gr. Jan.
Re: Informatie gezocht
OD 11 EN OD 19.
In een eenmalig uitgegeven krantje van Padmos staat een lijst met bouwnummers.
onder bnr. 47 zou in 1955 als eerste de OD 11 zijn (af)gebouwd.Kan van dit scheepje niets terugvinden.
Onder bnr. 48 werd in 1962 de OD 19 afgebouwd als tweede.
Wat was de eerste hoofdmotor van dez OD 19.
Hopelijk dat weer een van documentalisten mij helpen kan.
Hank.
In een eenmalig uitgegeven krantje van Padmos staat een lijst met bouwnummers.
onder bnr. 47 zou in 1955 als eerste de OD 11 zijn (af)gebouwd.Kan van dit scheepje niets terugvinden.
Onder bnr. 48 werd in 1962 de OD 19 afgebouwd als tweede.
Wat was de eerste hoofdmotor van dez OD 19.
Hopelijk dat weer een van documentalisten mij helpen kan.
Hank.
Re: Informatie gezocht
peter bedankt.
Mijn informatie was 600 pk Baudouin, vond dat nog al veel kracht voor die tijd.
Een kromhout van 250 pk klink beter, maar heeft er waarschijnlijk niet lang in gestaan.
Hank.
Mijn informatie was 600 pk Baudouin, vond dat nog al veel kracht voor die tijd.
Een kromhout van 250 pk klink beter, maar heeft er waarschijnlijk niet lang in gestaan.
Hank.
Re: Informatie gezocht
Kan iemand mij vertellen of de volgende Padmos schepen nog in de vaart zijn?
bnr: 60. SL 1- VD 19.2001 gesaneerd (nog in de vaart).
bnr: 65. HA 74-BR 4-TH 42-OD 6-KW 63. 1991 naar de offshore (nog in de vaart).
bnr: 86. UK 207. in 1983 gezonken. Later misschien weer gelicht en in de vaart gebracht?
Hank.
bnr: 60. SL 1- VD 19.2001 gesaneerd (nog in de vaart).
bnr: 65. HA 74-BR 4-TH 42-OD 6-KW 63. 1991 naar de offshore (nog in de vaart).
bnr: 86. UK 207. in 1983 gezonken. Later misschien weer gelicht en in de vaart gebracht?
Hank.