Foto's en informatie gezocht.

Alles over de zeevisserij
hank
Berichten: 953
Lid geworden op: 14 jan 2005 16:07

Re: Foto's en informatie gezocht.

Bericht door hank »

Gert bedankt voor je reactie. De vraag is inderdaad toen in 1975 de nieuwe TH 43 Jacomina Maria (Padmos) kwam waar is toen
de TH 42 Jacomina Maria (1968 Hakvoort, Urk) na 1975 naar toe gegaan. Meen dat in die tijd Kegge en Bijl uit elkaar gingen.
Ook lopen er wat TH 42 en TH 43 door elkaar met de zelfde namen.

Hank.
hank
Berichten: 953
Lid geworden op: 14 jan 2005 16:07

Re: Foto's en informatie gezocht.

Bericht door hank »

Letaplois.

Viif uur geleden was de Etaplois dwars van Dublin . AIS werk niet meer dus weet niet waar ze heen gaat.
Van Vlissingen Naar thv Dublin zonder opnthoud.Heeft een hele grote bunker of een hele zuinige motor. of allebei.

Hank.
Simon Marrink
Berichten: 1005
Lid geworden op: 01 jan 2005 14:13
Locatie: Groningen

Re: Foto's en informatie gezocht.

Bericht door Simon Marrink »

Wie kan mij helpen aan de geschiedenis van de kotters UK 11 Riekelt (1960) van H. Brands en KW 136 Urania (1966) van Gebr. Taat?

Groeten,

Simon
Gert Schouwstra
Berichten: 4579
Lid geworden op: 28 okt 2006 21:24
Locatie: Sneek
Contacteer:

Re: Foto's en informatie gezocht.

Bericht door Gert Schouwstra »

Bedoel jij deze, Simon?

1959 De Hoop / Hardinxveld / Stork Ricardo / 5.AR.215 No = 7786 / 235 PK 173 KW
21-11-1959 UK 11 Riekelt / Hendrik Brands
28-05-1965 UK 207 Annie / Albert de Boer
09-07-1967 ARM 23 Geertruida / Hendrik & Blaas Marijs
10-07-1970 Maaskant
17-08-1970 ARM 35 Vertrouwen / Abraham & Adriaan Theune
14-09-1972 na aanvaring gezonken 00-19-1972
Na lichting over naar de recreatievaart.
Gert
- Varen is leven. -
Op mijn website https://aa-planadvies.nl/ vind je alles over mijn bedrijf.
Simon Marrink
Berichten: 1005
Lid geworden op: 01 jan 2005 14:13
Locatie: Groningen

Re: Foto's en informatie gezocht.

Bericht door Simon Marrink »

Gert,

Nee, deze bedoel ik niet. Er is er een van 1966 van Hakvoort in Monnickendam, ik heb helaas het foutieve jaar vermeld.

Groeten,

Simon
jvd
Berichten: 9
Lid geworden op: 02 aug 2016 19:29

Re: Foto's en informatie gezocht.

Bericht door jvd »

maritiem@katwijksmuseum.nl

waag er een mailtje aan Richard.ze weten hier erg veel van de Katwijkse vloot.
enorm veel foto's ook.

grts jan.
Gert Schouwstra
Berichten: 4579
Lid geworden op: 28 okt 2006 21:24
Locatie: Sneek
Contacteer:

Re: Foto's en informatie gezocht.

Bericht door Gert Schouwstra »

Tja Simon, daar kan ik minder van vinden, maar in "Schip en werf" van 5 mei 1967 stond het volgende artikel:

URKER VISSERS VERNIEUWEN HUN VLOOT.
Van de Nederlandse visserijvloot maakt die van Urk op het ogenblik de snelste ontwikkeling door. Dit blijkt uit de regelmatige bestellingen die de Urker vissers doen bij de Nederlandse werven en leveranciers van motoren en visserijuitrustingen. Recente voorbeelden zijn de UK 11 van de heer H. Brands en de UK 44 van de heer L. de Boer. De UK 11 en de UK 44 zijn moderne Noordzee-kotters waarvan de casco’s werden gebouwd door de scheepswerf Muller te Foxhol en waarvan de afbouw geschiedde op Urk. Het ontwerp van deze moderne Noordzee-kotters werd in nauw contact met de scheepvaartinspectie te IJmuiden gemaakt door scheepbouwkundig bureau Herman Jansen te Monnikendam. Enkele technische details van de kotters volgen hieronder: Afmetingen: 25,80 m lengte over alles; 6,10 m breedte op spant; 3,10 m holte. Omdat deze schepen bestemd zijn voor de boomkorvisserij, werd grote aandacht besteed aan de stabiliteit. Zij werden bijzonder „vol” gebouwd en voorzien van een met ballast gevulde dokkiel.
In de machinekamers der kotters staan Stork-hoofdmotoren type RHo216K, 500 pk bij 700 omw./min met Brevo hydraulische keerkoppelingen, reductie 2,5 : 1. Tussen motor en keerkoppeling werden „Vulcan” superelastische koppelingen gemonteerd. Alle hulpwerktuigen aan boord van beide schepen worden elektrisch (110 V) aangedreven. De UK 44 beschikt bovendien over een elektrisch lasaggregaat, aangedreven door een 45 pk hulpmotor. Voorts is dit schip uitgerust met een hydraulische trawlwinch. Een hogedruk hydromotor, fabrikaat Staffa, wordt door de hoofdmotor aangedreven met behulp van een timingbelt die bij minimale belasting een vermogen overbrengt van ca. 100 pk. Beide schepen beschikken verder over hydrofoorinstallaties en zijn centraal verwarmd. De visruimte, verdeeld in 12 keeën, werd geïsoleerd met „Tempex” en bovendien voorzien van een zogenaamde „stille” koeling van het fabrikaat Sümak. Ook aan navigatiemiddelen werd grote aandacht besteed. De schepen beschikken over Decca-radar, type 261 m et een bereik van 0,5 tot 48 mijl. De Decca-navigator MK 12 werd gekoppeld aan een trackplotter van hetzelfde merk. Verder merkten wij op een Simrad-echolood, type ESC 2 met twee draaisnelheden en witte lijn. Tenslotte moge worden vermeld: een tweetal Pye-marifoons met 2 en met 10 kanalen; radiotelefonie; een Sharp automatische piloot, gekoppeld aan een Seffle elektrisch hydraulische besturing. Bij de proefvaart behaalden beide schepen een snelheid van 11 mijl.
Gert
- Varen is leven. -
Op mijn website https://aa-planadvies.nl/ vind je alles over mijn bedrijf.
Simon Marrink
Berichten: 1005
Lid geworden op: 01 jan 2005 14:13
Locatie: Groningen

Re: Foto's en informatie gezocht.

Bericht door Simon Marrink »

Gert,

Bedankt voor het meezoeken.

Groeten,

Simon
jvd
Berichten: 9
Lid geworden op: 02 aug 2016 19:29

Re: Foto's en informatie gezocht.

Bericht door jvd »

dat berichtje van het katwijks museum. was voor Simon.
sorry verkeerde naam.


grts jan.
Evert Sikkema
Berichten: 3526
Lid geworden op: 31 dec 2004 08:19
Locatie: Noord Holland

Re: Foto's en informatie gezocht.

Bericht door Evert Sikkema »

Vissersschip in IJmuiden 20180321.jpg
Vissersschip in IJmuiden 20180321.jpg (135.85 KiB) 6929 keer bekeken
Ik heb gistermiddag dit vissersschip gefotografeerd in IJmuiden, maar ik ben vergeten om naar de naam en het registratienummer te kijken. Op AIS kon ik het gisteravond niet meer vinden.
Het lijkt er op dat op de boeg (bakboorzijde) een letter G staat die over geschilderd is.
Wie weet om velk schip het gaat?

groeten
Evert Sikkema
As it tij ferrint, moat men de beakens fersette.
Plaats reactie