Schilderijen.

Alles over de zeevisserij
unikap
Berichten: 115
Lid geworden op: 15 jan 2020 09:43
Locatie: zaltbommel

Re: Schilderijen.

Bericht door unikap »

Levert de corona toch nog wat leuks op! goed zo gr unikap


Evert Sikkema
Berichten: 3438
Lid geworden op: 31 dec 2004 08:19
Locatie: Noord Holland

Re: Schilderijen.

Bericht door Evert Sikkema »

Heel moi, Piet.
Groeten
Evert Sikkema
As it tij ferrint, moat men de beakens fersette.

Piet Bruijns
Berichten: 52
Lid geworden op: 18 dec 2008 22:42
Locatie: Oudenbosch
Contacteer:

Re: Schilderijen.

Bericht door Piet Bruijns »

Evert, bedankt voor je compliment. Ik stuur hem gelijk aan je retour want ik vind het ongelofelijk knap wat je presteert met je aquarellen. Respect man.....
ESTE NIX PAX CHRISTE NIX

Jan de Reus
Berichten: 445
Lid geworden op: 28 dec 2013 17:02
Locatie: Voorburg
Contacteer:

Re: Schilderijen.

Bericht door Jan de Reus »

Opgelegde stoomloggers te Vlaardingen
Bijlagen
Havenscene-Vla1_150kB.jpg
Havenscene-Vla1_150kB.jpg (164.08 KiB) 207 keer bekeken
' t Is een Smul! https://www.jandereus.nl

Jan de Reus
Berichten: 445
Lid geworden op: 28 dec 2013 17:02
Locatie: Voorburg
Contacteer:

Re: Schilderijen.

Bericht door Jan de Reus »

H347 Junella

De hektrawler Junella was de eerste Engelse diepvries hektrawler en is in 1962 onder bouwnr. 900 gebouwd bij de werf Hall Russell & Co. Ltd te Aberdeen voor rekening van rederij J. Marr & Son Ltd. uit Hull. De Junella is op 6 maart 1962 te water gelaten en ving haar eerste visreis aan op 17 juli van datzelfde jaar.

Inhoud 1440 bruto ton
Lengte: 240,7 ft (73,4 m)
Breedte: 38,7 ft (11,8 m)

Het schip beschikte over een dieselelektrische motor van het fabrikaat English Electric Co. Type CSKPRM met een vermogen van 3237 pk waarmee een max. snelheid van 16 knopen kon worden behaald.

Het schip had een laadcapaciteit van 26.000 kubieke feet.
Vriesinstallatie: 11x12 stations L. Sterne V.P. vriezers met een capaciteit van 25 ton vis/dag.

Geschiedenis:
Juni 1973 verkocht aan Atlantic Trawling Pty te Hoot Bay Zuid Afrika. Naam werd Bluefin (CTA124)
1977 werd het schip geregistreerd op de Cayman Eilanden onder de naam Southern Islands
1993 gesloopt te Aberdeen

Jan
Bijlagen
H347-Junella_150kB.jpg
H347-Junella_150kB.jpg (136.57 KiB) 154 keer bekeken
' t Is een Smul! https://www.jandereus.nl

Jan de Reus
Berichten: 445
Lid geworden op: 28 dec 2013 17:02
Locatie: Voorburg
Contacteer:

Re: Schilderijen.

Bericht door Jan de Reus »

KW145 Catharina

Het casco van de kotterKW145 Catharina is in 2006 gebouwd bij Crist Shipyard te Gdynia Polen voor rekening van Nico van der Plas en Zn te Katwijk aan Zee.. De afbouw vond plaats bij Hoekman Shipbuilding te Urk. De tewaterlating vond plaats op 19 december 2005 en het schip werd op 20 mei 2006 overgedragen.

Inhoud: 491 BRT
Afmetingen: 41,22 x 9,00 x 5,10 m
Motor: Stork Wärtsilä met een vermogen van 1999 pk (1470 kW).

Jan
Bijlagen
KW145-Catharina_150kB.jpg
KW145-Catharina_150kB.jpg (123.78 KiB) 89 keer bekeken
' t Is een Smul! https://www.jandereus.nl

Jan de Reus
Berichten: 445
Lid geworden op: 28 dec 2013 17:02
Locatie: Voorburg
Contacteer:

Re: Schilderijen.

Bericht door Jan de Reus »

SCH201 Sigurda

Deze logger is in 1919 als zeillogger VL220 Poseidon III onder briefnr. 6973/8726 gebouwd bij Scheepswerf Gebr. Van der Meer te Vlaardingen voor rekening van N.V. Visscherij Mij. Poseidon te Vlaardingen.

Inhoud: 113,37 (na verlenging 157,13) brt
Afmetingen: 32,87 x 6,67 x 2,82 m
Motor: 4 cil. Industrie 3VD4 150 pk (bj 1946) / 4 cil. Industrie 4VD7 240 pk (bj 1941)

1918 SCH 201 Martina - Eig. W den Dulk Jzn.
1919 SCH201 Sigurda - Eig. Gebr. Van Leeuwen
1928 SCH 87 motor ingebouwd
1947 verlenging en hermeten
1952 wijziging motor
1965 uit de vaart genomen en verkocht voor de sloop aan N.V. Koophandel te Nieuw Lekkerland.

Jan
Bijlagen
SCH201-Sigurda_150kB.jpg
SCH201-Sigurda_150kB.jpg (146.2 KiB) 29 keer bekeken
' t Is een Smul! https://www.jandereus.nl



Plaats reactie