Schilderijen.
-
- Berichten: 638
- Lid geworden op: 28 dec 2013 17:02
- Locatie: Voorburg
- Contacteer:
Re: Schilderijen.
GY282 Hull City
De Britse stoomtrawler GY282 Hull City is in 1953 gebouwd onder bouwnr. 1385 bij de Engelse werfCochrane & Sons LTD te Selby voor rekening van Consolidated Fisheries LTD te Grimsby (UK). Zusterschip was de GY246 Grimsby Town welke eveneens in 1953 is gebouwd.
Inhoud 711 bruto ton
Lengte: 178 ft (54,3 m)
Breedte: 31,2 ft (9,5 m)
Diepgang: 15,4 ft (4,7 m)
Voortstuwing: Triple expansie stoommachine + oliegestookte ketel (fabrikaat Amos & Smith Ltd.) met een vermogen van 1120 ipk.
Geschiedenis:
1975: Uit de vaart genomen en verkocht voor de sloop (gesloopt te Fleetwood)
Jan
De Britse stoomtrawler GY282 Hull City is in 1953 gebouwd onder bouwnr. 1385 bij de Engelse werfCochrane & Sons LTD te Selby voor rekening van Consolidated Fisheries LTD te Grimsby (UK). Zusterschip was de GY246 Grimsby Town welke eveneens in 1953 is gebouwd.
Inhoud 711 bruto ton
Lengte: 178 ft (54,3 m)
Breedte: 31,2 ft (9,5 m)
Diepgang: 15,4 ft (4,7 m)
Voortstuwing: Triple expansie stoommachine + oliegestookte ketel (fabrikaat Amos & Smith Ltd.) met een vermogen van 1120 ipk.
Geschiedenis:
1975: Uit de vaart genomen en verkocht voor de sloop (gesloopt te Fleetwood)
Jan
- Bijlagen
-
- GY282-Hull-City3_150kB.jpg (60.79 KiB) 1404 keer bekeken
' t Is een Smul! https://www.jandereus.nl
-
- Berichten: 638
- Lid geworden op: 28 dec 2013 17:02
- Locatie: Voorburg
- Contacteer:
Re: Schilderijen.
HD29 Morgenster
Het casco van deze kotter is in 1992 gebouwd bij Gdynia Shipyard te Polen onder briefnr. 8098/1 voor rekening van rederij Jac. Bakker & Zn. Bv uit Den Helder. De afbouw vond plaats bij Maaskant Shipyard te Stellendam onder nr. 488.
Inhoud: 546 brt.
Afmetingen: 43,99 x 9,00 x 5,10 m
Motor: Stork Wärtsilä type 6R.32 uit 1992 met een vermogen van 2000 pk (1471kW).
Geschiedenis:
12-07-1993: Gezonken na een aanvaring met het Zweedse vrachtschip Stig Gorthon. Het ongeluk gebeurde 30 kilometer benoorden Ameland. Alle zeven opvarenden zijn gered door het Zweedse schip.
08-08-1993 Gelicht door de Taklift 4 en naar Delfzijl gebracht. Nadat daar een noodreparatie was uitgevoerd, is de kotter naar Stellendam gebracht om daar gerepareerd te worden door scheepswerf Maaskant.
Jan
Het casco van deze kotter is in 1992 gebouwd bij Gdynia Shipyard te Polen onder briefnr. 8098/1 voor rekening van rederij Jac. Bakker & Zn. Bv uit Den Helder. De afbouw vond plaats bij Maaskant Shipyard te Stellendam onder nr. 488.
Inhoud: 546 brt.
Afmetingen: 43,99 x 9,00 x 5,10 m
Motor: Stork Wärtsilä type 6R.32 uit 1992 met een vermogen van 2000 pk (1471kW).
Geschiedenis:
12-07-1993: Gezonken na een aanvaring met het Zweedse vrachtschip Stig Gorthon. Het ongeluk gebeurde 30 kilometer benoorden Ameland. Alle zeven opvarenden zijn gered door het Zweedse schip.
08-08-1993 Gelicht door de Taklift 4 en naar Delfzijl gebracht. Nadat daar een noodreparatie was uitgevoerd, is de kotter naar Stellendam gebracht om daar gerepareerd te worden door scheepswerf Maaskant.
Jan
- Bijlagen
-
- HD29-Morgenster_150kB.jpg (65.85 KiB) 1367 keer bekeken
' t Is een Smul! https://www.jandereus.nl
-
- Berichten: 638
- Lid geworden op: 28 dec 2013 17:02
- Locatie: Voorburg
- Contacteer:
Re: Schilderijen.
KW34 Rosemarie
Deze kotter werd in 1997 gebouwd als GO35 Walrus bij de Poolse werf Stoicznia Polnocna onder bouwnr. 685/2 voor rekening van Maaskant Shipyard. De afbouw vond plaats bij Maaskant Shipyard te Stellendam.
Inhoud: 503 brt.
Afmetingen: 42,36 x 8,50 x 5,16 m
Motor: Stork Wärtsilä 9L -26ZV diesel motor 1998 1999 pk (1471kW).
Geschiedenis:
1997 GO35 Walrus eigenaar: Maanvis (Stellendam)
1998 KW32 Flamingo eigenaar: Katwijkse Visserij Combinatie C.V. uit Katwijk aan Zee
1999 KW34 Rosemarie eigenaar: Rederij M. van Duijn Katwijk aan Zee
2001 KW34 Rosemarie eigenaar: Rosemarie B.V. Katwijk aan Zee
Jan
Deze kotter werd in 1997 gebouwd als GO35 Walrus bij de Poolse werf Stoicznia Polnocna onder bouwnr. 685/2 voor rekening van Maaskant Shipyard. De afbouw vond plaats bij Maaskant Shipyard te Stellendam.
Inhoud: 503 brt.
Afmetingen: 42,36 x 8,50 x 5,16 m
Motor: Stork Wärtsilä 9L -26ZV diesel motor 1998 1999 pk (1471kW).
Geschiedenis:
1997 GO35 Walrus eigenaar: Maanvis (Stellendam)
1998 KW32 Flamingo eigenaar: Katwijkse Visserij Combinatie C.V. uit Katwijk aan Zee
1999 KW34 Rosemarie eigenaar: Rederij M. van Duijn Katwijk aan Zee
2001 KW34 Rosemarie eigenaar: Rosemarie B.V. Katwijk aan Zee
Jan
- Bijlagen
-
- KW34-Rosemarie_150kB.jpg (139.11 KiB) 1337 keer bekeken
' t Is een Smul! https://www.jandereus.nl
-
- Berichten: 638
- Lid geworden op: 28 dec 2013 17:02
- Locatie: Voorburg
- Contacteer:
Re: Schilderijen.
TX38 Branding IV
De kotter TX38 Branding in 1999 gebouwd voor rekening van Vof Jac. Betsema uit Oudeschild bij de werf Stocznia Polnocna in Gdansk (casco) en afgebouwd bij Maaskant in Stellendam onder bouwnr. 564. De tewaterlating was op 9-november 1999 en de officiële overdracht vond plaats op 6 mei 2000.
Inhoud: 494 brt
Afmetingen: 42,21 x 8,50 x 5,15 m
Motor: Deutz dieselmotor met een vermogen van 1998 pk (1470 kW)
Geschiedenis:
2020 Overname door rederij Siereveld uit Arnemuiden.
Jan
De kotter TX38 Branding in 1999 gebouwd voor rekening van Vof Jac. Betsema uit Oudeschild bij de werf Stocznia Polnocna in Gdansk (casco) en afgebouwd bij Maaskant in Stellendam onder bouwnr. 564. De tewaterlating was op 9-november 1999 en de officiële overdracht vond plaats op 6 mei 2000.
Inhoud: 494 brt
Afmetingen: 42,21 x 8,50 x 5,15 m
Motor: Deutz dieselmotor met een vermogen van 1998 pk (1470 kW)
Geschiedenis:
2020 Overname door rederij Siereveld uit Arnemuiden.
Jan
- Bijlagen
-
- TX38-Branding-IV_2_150kB.jpg (145.77 KiB) 1288 keer bekeken
' t Is een Smul! https://www.jandereus.nl
-
- Berichten: 638
- Lid geworden op: 28 dec 2013 17:02
- Locatie: Voorburg
- Contacteer:
Re: Schilderijen.
H12 Lord Alexander
De Engelse stoomtrawler H12 Lord Alexander is in 1954 gebouwd bij Cochrane & Sons te Selby onder bouwnr. 1388 voor rekening van rederij Lord Line Ltd uit Hull. De tewaterlating vond plaats op 29 juni 1953.
Inhoud: 790 BRT
Lengte: 183,4 ft (55,9 m )
Breedte: 32 ft (9,75 m)
Het schip beschikte over een oliegestookte ketel en een stoommachine met een vermogen van 1075 pk.
In 1966 is de Lord Line overgenomen door Hellyer Brothers Ltd uit Hull en in 1975 is de Lord Alexander verkocht voor de sloop.
Jan
De Engelse stoomtrawler H12 Lord Alexander is in 1954 gebouwd bij Cochrane & Sons te Selby onder bouwnr. 1388 voor rekening van rederij Lord Line Ltd uit Hull. De tewaterlating vond plaats op 29 juni 1953.
Inhoud: 790 BRT
Lengte: 183,4 ft (55,9 m )
Breedte: 32 ft (9,75 m)
Het schip beschikte over een oliegestookte ketel en een stoommachine met een vermogen van 1075 pk.
In 1966 is de Lord Line overgenomen door Hellyer Brothers Ltd uit Hull en in 1975 is de Lord Alexander verkocht voor de sloop.
Jan
- Bijlagen
-
- H12-Lord-Alexander2_150kB.jpg (72.09 KiB) 1240 keer bekeken
' t Is een Smul! https://www.jandereus.nl
-
- Berichten: 638
- Lid geworden op: 28 dec 2013 17:02
- Locatie: Voorburg
- Contacteer:
Re: Schilderijen.
BX601 Roland
De Duitse stoomtrawler BX601 Roland is in 1951 gebouwd bij de Seebeckwerft te Bremerhaven onder bouwnr. 698 voor rekening van de Hanseatische Hochseefischerei te Bremerhaven.
Inhoud: 582 bruto ton register.
Afmetingen: 53,09 x 8,74 x 4,35 m.
Hoofdmotor: triple expansie stoommachine met gekoppelde Bauer-Wach turbine. Deze turbine werd aangedreven door de afgewerkte stoom van de lagedrukcilinder van de triple expansie stoommachine en zorgde voor extra vermogen. Het totaal vermogen van stoommachine + turbine bedroeg 1000 pk waarmee een maximum snelheid van 12,6 knopen kon worden behaald.
In 1968 is het schip gesloopt.
jan
De Duitse stoomtrawler BX601 Roland is in 1951 gebouwd bij de Seebeckwerft te Bremerhaven onder bouwnr. 698 voor rekening van de Hanseatische Hochseefischerei te Bremerhaven.
Inhoud: 582 bruto ton register.
Afmetingen: 53,09 x 8,74 x 4,35 m.
Hoofdmotor: triple expansie stoommachine met gekoppelde Bauer-Wach turbine. Deze turbine werd aangedreven door de afgewerkte stoom van de lagedrukcilinder van de triple expansie stoommachine en zorgde voor extra vermogen. Het totaal vermogen van stoommachine + turbine bedroeg 1000 pk waarmee een maximum snelheid van 12,6 knopen kon worden behaald.
In 1968 is het schip gesloopt.
jan
- Bijlagen
-
- BX601-Roland_150kB.jpg (98.34 KiB) 1180 keer bekeken
' t Is een Smul! https://www.jandereus.nl
-
- Berichten: 638
- Lid geworden op: 28 dec 2013 17:02
- Locatie: Voorburg
- Contacteer:
Re: Schilderijen.
SCH125 Maria
Deze motortrawler is in 1959 onder briefnr. 622 gebouwd bij Scheepswerf Fa. S. Seymonsbergen te Amsterdam voor rekening van rederij Jaczon uit Scheveningen.
Inhoud: 320,33 brt
Afmetingen: 45,49 x 7,54 x 3,70 m
Motor: 850pk Industrie type 6 D8D 6 cil. Nr 4257 uit 1959
Geschiedenis:
1966 SCH 125 Maria verkocht naar Canada en kreeg te St.John's op New Foundland de naam ZALEY
1983 Zaley eig. Fishery Products Ltd. St. John New Foundland
Jan
Deze motortrawler is in 1959 onder briefnr. 622 gebouwd bij Scheepswerf Fa. S. Seymonsbergen te Amsterdam voor rekening van rederij Jaczon uit Scheveningen.
Inhoud: 320,33 brt
Afmetingen: 45,49 x 7,54 x 3,70 m
Motor: 850pk Industrie type 6 D8D 6 cil. Nr 4257 uit 1959
Geschiedenis:
1966 SCH 125 Maria verkocht naar Canada en kreeg te St.John's op New Foundland de naam ZALEY
1983 Zaley eig. Fishery Products Ltd. St. John New Foundland
Jan
- Bijlagen
-
- SCH125-Maria_150kB.jpg (145.79 KiB) 1147 keer bekeken
' t Is een Smul! https://www.jandereus.nl
-
- Berichten: 638
- Lid geworden op: 28 dec 2013 17:02
- Locatie: Voorburg
- Contacteer:
Re: Schilderijen.
H330 Lord Nelson
De hektrawler Lord Nelson is in 1961 gebouwd bij Rickmers Werft te Bremerhaven voor rekening van rederij West Dock S.F. Co uit Hull. Het was de eerste hektrawler voor Hull. Het schip beschikte over twee visruimen. Een vriesruim en een ruim voor verse vis. De Lord Nelson is op 14 januari 1961 te water gelaten en kwam op 30 juni 1961 voor het eerst aan in haar thuishaven Hull.
Inhoud 1226 bruto ton
Lengte: 221,7 ft ( 67,57 m)
Breedte: 36,5 ft (11,13 m)
Het schip beschikte over een 6 cil. dieselmotor van het fabrikaat Mirlees Bickerton & day type ALSDM6 Turbo met een vermogen van 2000 pk waarmee een max. snelheid van 16 knopen kon worden behaald.
Het schip had een laadcapaciteit voor verse vis van 12.000 kubieke feet en een capaciteit van 12000 kubieke feet voor ingevroren vis.
Vriesinstallatie: 16x6 stations Torry Hall V.P. vriezers met een capaciteit van 25 ton/dag.
Geschiedenis:
1963 beheer wordt overgenomen door Helleyer management
1971 als gevolg van ijsgang lek gestoten bij West Greenland zodat reparatie te Reykjavik (IJsland) noodzakelijk was
1980 opgelegd te Hull
1981 verkocht voor de sloop en gesloopt bij Draper’s sloopwerf te Hull
Jan
De hektrawler Lord Nelson is in 1961 gebouwd bij Rickmers Werft te Bremerhaven voor rekening van rederij West Dock S.F. Co uit Hull. Het was de eerste hektrawler voor Hull. Het schip beschikte over twee visruimen. Een vriesruim en een ruim voor verse vis. De Lord Nelson is op 14 januari 1961 te water gelaten en kwam op 30 juni 1961 voor het eerst aan in haar thuishaven Hull.
Inhoud 1226 bruto ton
Lengte: 221,7 ft ( 67,57 m)
Breedte: 36,5 ft (11,13 m)
Het schip beschikte over een 6 cil. dieselmotor van het fabrikaat Mirlees Bickerton & day type ALSDM6 Turbo met een vermogen van 2000 pk waarmee een max. snelheid van 16 knopen kon worden behaald.
Het schip had een laadcapaciteit voor verse vis van 12.000 kubieke feet en een capaciteit van 12000 kubieke feet voor ingevroren vis.
Vriesinstallatie: 16x6 stations Torry Hall V.P. vriezers met een capaciteit van 25 ton/dag.
Geschiedenis:
1963 beheer wordt overgenomen door Helleyer management
1971 als gevolg van ijsgang lek gestoten bij West Greenland zodat reparatie te Reykjavik (IJsland) noodzakelijk was
1980 opgelegd te Hull
1981 verkocht voor de sloop en gesloopt bij Draper’s sloopwerf te Hull
Jan
- Bijlagen
-
- H330-Lord-Nelson_150kB.jpg (62.23 KiB) 1115 keer bekeken
' t Is een Smul! https://www.jandereus.nl
-
- Berichten: 638
- Lid geworden op: 28 dec 2013 17:02
- Locatie: Voorburg
- Contacteer:
Re: Schilderijen.
SCH46 Frank
Deze motorlogger is in 1916 als IJM299 Vischjan II onder briefnr. 7689 bij Scheepswerf Figee te Vlaardingen gebouwd voor rekening van rederij N.V. Logger MIJ Vischjan uit IJmuiden.
Inhoud: 115,91 brt (na verlenging 161,07 brt)
Afmetingen: 34,65 x 6,64 x 2,70 m
Motor: 80 pk 2 cil. Kromhout (bj 1929) later vervangen door 150 pk 3 cil. Kromhout (bj 1949)
Geschiedenis:
1916 IJM299 Vischjan II Eigenaar: N.V. Logger Vischjan MIJ IJmuiden
1923 SCH64 Frank en Willy Eigenaar: N.V. Rederij en Vishandel Phoenix
1927 SCH64 Frank Vrolijk Jr Eigenaar: Rederij Frank Vrolijk
1949 Verlenging + vervanging van de motor
1958 SCH46 Frank Eigenaar: Rederij Frank Vrolijk
1963 SCH28 Marga Eigenaar: Rederij Frank Vrolijk
1963 uit de vaart genomen en opgelegd
1964 verkocht voor de sloop aan de Sleephelling Mij. Scheveningen
Jan
Deze motorlogger is in 1916 als IJM299 Vischjan II onder briefnr. 7689 bij Scheepswerf Figee te Vlaardingen gebouwd voor rekening van rederij N.V. Logger MIJ Vischjan uit IJmuiden.
Inhoud: 115,91 brt (na verlenging 161,07 brt)
Afmetingen: 34,65 x 6,64 x 2,70 m
Motor: 80 pk 2 cil. Kromhout (bj 1929) later vervangen door 150 pk 3 cil. Kromhout (bj 1949)
Geschiedenis:
1916 IJM299 Vischjan II Eigenaar: N.V. Logger Vischjan MIJ IJmuiden
1923 SCH64 Frank en Willy Eigenaar: N.V. Rederij en Vishandel Phoenix
1927 SCH64 Frank Vrolijk Jr Eigenaar: Rederij Frank Vrolijk
1949 Verlenging + vervanging van de motor
1958 SCH46 Frank Eigenaar: Rederij Frank Vrolijk
1963 SCH28 Marga Eigenaar: Rederij Frank Vrolijk
1963 uit de vaart genomen en opgelegd
1964 verkocht voor de sloop aan de Sleephelling Mij. Scheveningen
Jan
- Bijlagen
-
- SCH46-Frank_2_150kB.jpg (104.78 KiB) 1071 keer bekeken
' t Is een Smul! https://www.jandereus.nl
-
- Berichten: 638
- Lid geworden op: 28 dec 2013 17:02
- Locatie: Voorburg
- Contacteer:
Re: Schilderijen.
SCH 242 Huibertje
De motortrawler Huibertje werd in 1958 gebouwd te Leiden bij de Scheepsbouw- en Reparatiewerf De Hoop v/h Gebr. Boot onder bouwnr. 1439 voor rekening van Rederij v/h Frank Vrolijk te Scheveningen. Deze rederij liet in datzelfde jaar bij dezelfde werf ook het zusterschip Frank Vrolijk bouwen. De Huibertje werd op 9 april 1958 te water gelaten en kwam in juli van datzelfde jaar in de vaart.
Inhoud: 274 BRT
Afmetingen: 40,34/37,56 x 7,64 x 3,56 m
Motor: 6 cil. Deutz van 750 pk
In 1970 is de Huibertje overgegaan naar Cornelis Vrolijk’s Visserij Mij. en in datzelfde jaar verkocht naar Goedereede waar het als Ora et Labora GO5 in de vaart kwam voor H. Tanis te Goedereede. In 1973 is de motor vervangen door een Deutz van 1500 pk.
1980 herdoopt in Deo Volente GO51.
1981 Deo Volente GO51 eigenaar C. Nobel uit Nieuw Beyerland
1981 Ora et labora IJM51 C. Nobel
1982 Deo Juvante UK367 Zeevisserijbedrijf Deo Juvante te Urk
1983 Atlantic UK375 Atlantic Ocean Corp. BV te Urk
1984 motor vervangen door Stork dieselmotor 2000 pk
KW15 Rijnmond I
De hektrawler KW16 Rijnmond I was de eerste hektrawler die voor Katwijk is gebouwd. Het schip werd onder bouwnr. 502 gebouwd bij N.V. De Dageraad te Woubrugge voor rekening van N.V. Redrij en Haringhandel N. Parlevliet Jr. te Katwijk aan Zee. De tewaterlating vond plaats op 29 augustus 1961 en het schip kwam op 20 november van datzelfde jaar in de vaart. Bijzonderheid was dat het schip beschikte over een hydraulische hekgalg. Deze beviel uiteindelijk niet en is in 1965 vervangen door een vaste hekgalg.
Inhoud: 478 bruto ton
Afmetingen: 45,92/42,78 x 8,52 x 3,79 m
Het schip beschikte over een 8 cilinder Deutz dieselmotor een vermogen van 1200 pk.
Geschiedenis:
1965: hydraulische hekgalg vervangen door een vaste
1967: hermeten 348 bruto ton
1979: afgevoerd ivm sanering
1989: verkocht naar België voor de sloop en 25 augustus 1980 vertrokken uit IJmuiden
Jan
De motortrawler Huibertje werd in 1958 gebouwd te Leiden bij de Scheepsbouw- en Reparatiewerf De Hoop v/h Gebr. Boot onder bouwnr. 1439 voor rekening van Rederij v/h Frank Vrolijk te Scheveningen. Deze rederij liet in datzelfde jaar bij dezelfde werf ook het zusterschip Frank Vrolijk bouwen. De Huibertje werd op 9 april 1958 te water gelaten en kwam in juli van datzelfde jaar in de vaart.
Inhoud: 274 BRT
Afmetingen: 40,34/37,56 x 7,64 x 3,56 m
Motor: 6 cil. Deutz van 750 pk
In 1970 is de Huibertje overgegaan naar Cornelis Vrolijk’s Visserij Mij. en in datzelfde jaar verkocht naar Goedereede waar het als Ora et Labora GO5 in de vaart kwam voor H. Tanis te Goedereede. In 1973 is de motor vervangen door een Deutz van 1500 pk.
1980 herdoopt in Deo Volente GO51.
1981 Deo Volente GO51 eigenaar C. Nobel uit Nieuw Beyerland
1981 Ora et labora IJM51 C. Nobel
1982 Deo Juvante UK367 Zeevisserijbedrijf Deo Juvante te Urk
1983 Atlantic UK375 Atlantic Ocean Corp. BV te Urk
1984 motor vervangen door Stork dieselmotor 2000 pk
KW15 Rijnmond I
De hektrawler KW16 Rijnmond I was de eerste hektrawler die voor Katwijk is gebouwd. Het schip werd onder bouwnr. 502 gebouwd bij N.V. De Dageraad te Woubrugge voor rekening van N.V. Redrij en Haringhandel N. Parlevliet Jr. te Katwijk aan Zee. De tewaterlating vond plaats op 29 augustus 1961 en het schip kwam op 20 november van datzelfde jaar in de vaart. Bijzonderheid was dat het schip beschikte over een hydraulische hekgalg. Deze beviel uiteindelijk niet en is in 1965 vervangen door een vaste hekgalg.
Inhoud: 478 bruto ton
Afmetingen: 45,92/42,78 x 8,52 x 3,79 m
Het schip beschikte over een 8 cilinder Deutz dieselmotor een vermogen van 1200 pk.
Geschiedenis:
1965: hydraulische hekgalg vervangen door een vaste
1967: hermeten 348 bruto ton
1979: afgevoerd ivm sanering
1989: verkocht naar België voor de sloop en 25 augustus 1980 vertrokken uit IJmuiden
Jan
- Bijlagen
-
- SCH242-Huibertje3_150kB.jpg (79.32 KiB) 1007 keer bekeken
' t Is een Smul! https://www.jandereus.nl