Pagina 43 van 43

Re: Schilderijen.

Geplaatst: 06 mei 2020 19:57
door Evert Sikkema
Die KW141 is weer een hele mooie, Jan.
Met dat touw en die oude autoband bijvoorbeeld.
Groeten
Evert Sikkema

Re: Schilderijen.

Geplaatst: 09 jun 2020 22:06
door Jan de Reus
KW39 Johanna

De hektrawler KW39 Johanna is in 1975 gebouwd bij T. van Duivendijk’s Scheepwerf te Lekkerkerk onder bouwnr Z99 voor rekening van Visserij Mij Kennemerland te Katwijk aan Zee.
De bouw van het casco vond plaats bij Scheepswerf ‘De Vooruitgang’ te Alphen a/d Rijn. De tewaterlating vond plaats op 1 februari 1975 en de overdracht op 4 juni van datzelfde jaar.

Inhoud: 541 bruto ton
Afmetingen: 59,30/55,29 x 10,02 x 5,74 m

Het schip beschikte over een 6 cilinder Deutz dieselmotor een vermogen van 2300 pk.

In 1987 is het schip gesaneerd en verkocht naar Peru. Nieuwe naam werd Tinta. Op 7 maart 1987 vertrok het schip naar de nieuwe thuishaven Floppesca, Callao.

Jan

Re: Schilderijen.

Geplaatst: 24 jun 2020 15:01
door Jan de Reus
KW49 Antje

De motortrawler KW49 Antje is in 1959 onder bouwnr. 494 gebouwd bij Scheepswerf De Dageraad te Woubrugge voor rekening van Visserij Mij. Kennemerland uit Katwijk aan Zee.
Het schip kwam 22 juli 1959 in de vaart.

Inhoud: 291 BRT
Afmetingen: 43,96/41,46 x 7,34 x 3,54 m
Hoofdmotor: 8 cil. Deutz dieselmotor met een vermogen van 1000 pk

Geschiedenis:
1969 ingericht voor de boomkorvisserij
1971 verkocht aan Fa. P.A. van der Vis & Zn te Oosterend, Texel. Visnummer wordt TX46
1974 verkocht aan Argentinië. Nieuwe naam wordt San Lucas. Thuishaven: Mar del Plata

Jan

Re: Schilderijen.

Geplaatst: 27 jun 2020 15:17
door Jan de Reus
GY79 Lord Mountevans

De Engelse stoomtrawler Lord Mountevans is in 1951 onder bouwnr. 1362 gebouwd bij de werf Cochrane & Sons Ltd te Selby (UK) voor rekening van Associated Fisheries Trawling Co. Ltd. uit Hull (UK). De tewaterlating vond plaats op 11 november 1950 en het schip kwam in april 1951 in de vaart als H169 Lord Mountevans met als thuishaven Hull.

Inhoud: 712 BRT
Afmetingen: 181,3 ft() x 31,1 ft() x 15,1 ft()
Voortstuwing: Triple expansie stoommachine met een vermogen van 1000 ipk fabrikaat Amos & Smith Ltd

Geschiedenis:
04/1951 Associated Fisheries Trawling Co. Ltd., Hull
07/1953 overgang naar Lord Line Ltd., Hull
04/1963 registratie overgezet naar Grimsby; nieuwe registratienummer wordt H79
10/1965 overgang naar Hellyer Bros. Ltd.
02/1966 overgang naar Northern Trawlers Ltd., Grimsby
15/11/1973 gesloopt te Victoria Dock Slipway, Hull door Albert Drape & Son Ltd

Jan

Re: Schilderijen.

Geplaatst: 08 jul 2020 16:48
door Jan de Reus
H218 Arctic Hunter

Deze stoomtrawler is in 1945/46 als St. Mark gebouwd onder nr 1310 bij de Engelse werf Cochranes of Selby te Selby (UK) voor de rederij St. Andrews Steam Fishing Co Ltd uit Hull.

Het schip is op 6 november 1945 te water gelaten en kwam in maart 1946 in de vaart.

Inhoud 579 bruto ton
Lengte: 177,6 ft (54,1 m)
Breedte: 30,2 ft ( 9,2 m)

Het schip beschikte over een stoommachine met een vermogen van 166 NHP.

Geschiedenis:
In 1947 is de trawler overgegaan naar Hudson Brothers Trawlers Ltd uit Hull en kreeg toen de naam Cape Trafalgar. In 1955 nam vervolgens Westdock Steam Fishing Co Ltd uit Hull het schip over en kreeg het de naam Auburn Wyke. In 1959 werd de Auburn Wyke verkocht aan Boyd Line Ltd uit Hull en kreeg het de naam Arctic Hunter. Voor deze rederij heeft de trawler tot 1968 gevaren en is daarna gesloopt.

Jan