Schilderijen.

Alles over de zeevisserij
unikap
Berichten: 1338
Lid geworden op: 15 jan 2020 09:43
Locatie: zaltbommel

Re: Schilderijen.

Bericht door unikap »

Levert de corona toch nog wat leuks op! goed zo gr unikap
Evert Sikkema
Berichten: 3526
Lid geworden op: 31 dec 2004 08:19
Locatie: Noord Holland

Re: Schilderijen.

Bericht door Evert Sikkema »

Heel moi, Piet.
Groeten
Evert Sikkema
As it tij ferrint, moat men de beakens fersette.
Piet Bruijns
Berichten: 60
Lid geworden op: 18 dec 2008 22:42
Locatie: Oudenbosch
Contacteer:

Re: Schilderijen.

Bericht door Piet Bruijns »

Evert, bedankt voor je compliment. Ik stuur hem gelijk aan je retour want ik vind het ongelofelijk knap wat je presteert met je aquarellen. Respect man.....
ESTE NIX PAX CHRISTE NIX
Jan de Reus
Berichten: 634
Lid geworden op: 28 dec 2013 17:02
Locatie: Voorburg
Contacteer:

Re: Schilderijen.

Bericht door Jan de Reus »

Opgelegde stoomloggers te Vlaardingen
Bijlagen
Havenscene-Vla1_150kB.jpg
Havenscene-Vla1_150kB.jpg (164.08 KiB) 1416 keer bekeken
' t Is een Smul! https://www.jandereus.nl
Jan de Reus
Berichten: 634
Lid geworden op: 28 dec 2013 17:02
Locatie: Voorburg
Contacteer:

Re: Schilderijen.

Bericht door Jan de Reus »

H347 Junella

De hektrawler Junella was de eerste Engelse diepvries hektrawler en is in 1962 onder bouwnr. 900 gebouwd bij de werf Hall Russell & Co. Ltd te Aberdeen voor rekening van rederij J. Marr & Son Ltd. uit Hull. De Junella is op 6 maart 1962 te water gelaten en ving haar eerste visreis aan op 17 juli van datzelfde jaar.

Inhoud 1440 bruto ton
Lengte: 240,7 ft (73,4 m)
Breedte: 38,7 ft (11,8 m)

Het schip beschikte over een dieselelektrische motor van het fabrikaat English Electric Co. Type CSKPRM met een vermogen van 3237 pk waarmee een max. snelheid van 16 knopen kon worden behaald.

Het schip had een laadcapaciteit van 26.000 kubieke feet.
Vriesinstallatie: 11x12 stations L. Sterne V.P. vriezers met een capaciteit van 25 ton vis/dag.

Geschiedenis:
Juni 1973 verkocht aan Atlantic Trawling Pty te Hoot Bay Zuid Afrika. Naam werd Bluefin (CTA124)
1977 werd het schip geregistreerd op de Cayman Eilanden onder de naam Southern Islands
1993 gesloopt te Aberdeen

Jan
Bijlagen
H347-Junella_150kB.jpg
H347-Junella_150kB.jpg (136.57 KiB) 1363 keer bekeken
' t Is een Smul! https://www.jandereus.nl
Jan de Reus
Berichten: 634
Lid geworden op: 28 dec 2013 17:02
Locatie: Voorburg
Contacteer:

Re: Schilderijen.

Bericht door Jan de Reus »

KW145 Catharina

Het casco van de kotterKW145 Catharina is in 2006 gebouwd bij Crist Shipyard te Gdynia Polen voor rekening van Nico van der Plas en Zn te Katwijk aan Zee.. De afbouw vond plaats bij Hoekman Shipbuilding te Urk. De tewaterlating vond plaats op 19 december 2005 en het schip werd op 20 mei 2006 overgedragen.

Inhoud: 491 BRT
Afmetingen: 41,22 x 9,00 x 5,10 m
Motor: Stork Wärtsilä met een vermogen van 1999 pk (1470 kW).

Jan
Bijlagen
KW145-Catharina_150kB.jpg
KW145-Catharina_150kB.jpg (123.78 KiB) 1298 keer bekeken
' t Is een Smul! https://www.jandereus.nl
Jan de Reus
Berichten: 634
Lid geworden op: 28 dec 2013 17:02
Locatie: Voorburg
Contacteer:

Re: Schilderijen.

Bericht door Jan de Reus »

SCH201 Sigurda

Deze logger is in 1919 als zeillogger VL220 Poseidon III onder briefnr. 6973/8726 gebouwd bij Scheepswerf Gebr. Van der Meer te Vlaardingen voor rekening van N.V. Visscherij Mij. Poseidon te Vlaardingen.

Inhoud: 113,37 (na verlenging 157,13) brt
Afmetingen: 32,87 x 6,67 x 2,82 m
Motor: 4 cil. Industrie 3VD4 150 pk (bj 1946) / 4 cil. Industrie 4VD7 240 pk (bj 1941)

1918 SCH 201 Martina - Eig. W den Dulk Jzn.
1919 SCH201 Sigurda - Eig. Gebr. Van Leeuwen
1928 SCH 87 motor ingebouwd
1947 verlenging en hermeten
1952 wijziging motor
1965 uit de vaart genomen en verkocht voor de sloop aan N.V. Koophandel te Nieuw Lekkerland.

Jan
Bijlagen
SCH201-Sigurda_150kB.jpg
SCH201-Sigurda_150kB.jpg (146.2 KiB) 1238 keer bekeken
' t Is een Smul! https://www.jandereus.nl
Jan de Reus
Berichten: 634
Lid geworden op: 28 dec 2013 17:02
Locatie: Voorburg
Contacteer:

Re: Schilderijen.

Bericht door Jan de Reus »

VL1 Ursinus

De VL1 Ursinus is in 1965 gebouwd bij Sleephelling Mij. Scheveningen onder bouwnr. 188 in opdracht van de Zeevisserij Maatschappij Holland te Vlaardingen.

De Ursinus was het vierde schip uit een serie van 5 schepen welke in Scheveningen zijn gebouwd. De andere schepen uit de serie waren:

1963 VL73 Elly Bouwnr. 174 Visserij Mij. Kwakkelstein
1964 VL34 Anita Bouwnr. 181 Visserij Mij. Vlaardingen
1964 VL105 Elizabeth Bouwnr. 187 Visserij Mij. Kwakkelstein
1965 VL90 Caroline Bouwnr. 191 Visserij Mij. Vlaardingen

Bruto inhoud: 324 BRT
Afmetingen: 43,31/40,62 x 7,24 x 3,86 m..
Hoofdmotor: 8 cilinder Deutz van 1000 pk.

Geschiedenis:
Het schip heeft tot 1979 gevaren en is in 1980 verkocht naar Zuid-Afrika als Southern Striker voor Oceanpac (Pty) Ltd te Kaapstad. Het schip is 13 februari 1980 vertrokken uit IJmuiden.

Jan
Bijlagen
VL1-Ursinus4_150kB.jpg
VL1-Ursinus4_150kB.jpg (103.1 KiB) 1196 keer bekeken
' t Is een Smul! https://www.jandereus.nl
Jan de Reus
Berichten: 634
Lid geworden op: 28 dec 2013 17:02
Locatie: Voorburg
Contacteer:

Re: Schilderijen.

Bericht door Jan de Reus »

ARM20 Geertruid Adriana

De kotter werd in 2003 gebouwd bij de Poolse werf Crist te Gdansk onder briefnr. 685/15 voor rekening van de Gebr. H&B Marijs BV uit Arnemuiden. De afbouw vond plaats bij Maaskant Shipyard te Stellendam.

Inhoud: 499 brt.
Afmetingen: 42,37 x 8,50 x 5,15 m
Motor: Deutz 2003 1999 pk (1471kW).

Jan
Bijlagen
ARM20-Geertruid-Adriana_150.jpg
ARM20-Geertruid-Adriana_150.jpg (140.01 KiB) 1163 keer bekeken
' t Is een Smul! https://www.jandereus.nl
Jan de Reus
Berichten: 634
Lid geworden op: 28 dec 2013 17:02
Locatie: Voorburg
Contacteer:

Re: Schilderijen.

Bericht door Jan de Reus »

VL73 Elly

De motortrawler VL73 Elly was de eerste van een serie van 5 trawlers die tussen 1963 en 1965 voor Vlaardingen zijn gebouwd door de Sleephelling Mij. Scheveningen. De Elly werd gebouwd voor Visserij Mij. Kwakkelstein te Vlaardingen, werd 9 maart 1963 te water gelaten, was in juni bedrijfsklaar en vertrok op 21 juni ter visserij, schipper N. Pronk.

De Elly is groot 326 bruto ton bij een lengte over alles van 43,31 m. Lengte tussen de loodlijnen 38,74 m, breedte 7,24 m en holte 3,86 m. De hoofdmotor is een 8 cylinder Deutz van 1000 pk waarmede ook de vier die daarna volgden zijn uitgerust.

Dat waren in 1964 de Anita VL34 van de Visserij Mij. Vlaardingen en de Elizabeth VL105 van de Visserij Mij. W. Kwakkelstein gevolgd in 1965 door de Ursinus VL1 van de Zeevisserij Mij. Holland en de Caroline VL90 van de Visserij Mij. Vlaardingen.

Jan
Bijlagen
VL73-Elly6_150kB.jpg
VL73-Elly6_150kB.jpg (53.76 KiB) 997 keer bekeken
' t Is een Smul! https://www.jandereus.nl
Plaats reactie