Gespot

Alles over de zeevisserij
Frits
Berichten: 72
Lid geworden op: 12 apr 2006 22:01

Re: Gespot

Bericht door Frits »

De Jason II is al jaren niet meer van Mike Sidney. Is nu eigendom van Slot Maritiem.
Harrie
Berichten: 465
Lid geworden op: 28 feb 2007 11:11
Locatie: Breezand

Re: Gespot

Bericht door Harrie »

Zoo heee, die beschikt over inside information :wink:

Was bekend maar, ze hebben er nog 2 trouwens, de gebr.Slot bedoel ik, jongens van de legendarische Chiel Slot van de Fortuna HD 215.

Maar Mike S E!dney schippert met de Jason 2, die hij trouwens uit Noorwegen gehaald heeft, vanaf 1985.

Weinig chase/guard werk zeker..

Groeten, Harrie.
No woman no cry.
Afbeelding
lekko

Re: Gespot

Bericht door lekko »

Maarten , wel wat laat, maar de winterse plaatjes waren en zijn prachtig, vooral de eerste.



Ik heb nog een plaatje van Cornelis Frolijk F.2, wel van voor de kerstdagen, hij moest gezwaaaid worden en weer terug naar de Haringhaven, loggerstraat.

Afbeelding


Groet
lekko.
P.Sperling

Re: Gespot

Bericht door P.Sperling »

@lekko, mooie plaatjes! Wat jij dacht dat de UK-120 was is de UK-128 (afgemeerd naast de UK-93). Dat is een staandwant kottertje. Van ongeveer februari tot oktober vist die op tong en nu op een scharretje en kabeljauw.
lekko

Re: Gespot

Bericht door lekko »

Bedankt, ik dacht eerst dat het een parlevinker was, in IJmuiden varen ook wat van die staandewantvissers.

Vanmiddag, vertrok van de trawlerkade in IJmuiden de Deense vissersboot L.455 Lotte Vohnsen, uit Thyboron, lengte 42 mtr breed 8 mtr. Hij zag er niet uit als één van ons, een beetje vreemde visserman vond ik. volgens mij vist hij nog uit de zij, klopt dat ?


Afbeelding"

Afbeelding

Twee denen naast elkaar. de Princess of Norway bekijkt het van bovenaf.

Groet lekko.
Rein.
lekko

Re: Gespot

Bericht door lekko »

Mooie foto's Michael, vooral die ene net buiten, de wiron 2 dacht ik.

Groet Lekko.
rein
Harrie
Berichten: 465
Lid geworden op: 28 feb 2007 11:11
Locatie: Breezand

Re: Gespot

Bericht door Harrie »

Mogge Lekko, dat is een industrievisser, vissen met vitrage qua maaswijdte :shock:

Veel op zgn. zandspiering maar alles wat er voorkomt gaat mee, vitrage, vluchten kan niet meer :mrgreen:

Groeten, Harrie.
No woman no cry.
Afbeelding
lekko

Re: Gespot

Bericht door lekko »

De scheveningen 81 Carolien is weer vertrokken naar de visgronden aan de Africaanse kust, jaren hebben we haar niet kunnen zien, hoe lang zal ze nu wegblijven.
Een goeie visserij.


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Het lag vol in de haven van IJmuiden, grote jongens van Vrolijk en P.P. gingen na de feestdagen de lange reis weer op, een sleepboot is dan altijd wel makkelijk, vakkundig worden ze naar open water getrokken door de mannen van Iskes.

Groet Lekko.
Rein.
marcel c
Berichten: 2658
Lid geworden op: 08 nov 2006 21:57
Locatie: ijmuiden
Contacteer:

Re: Gespot

Bericht door marcel c »

Hallo,

De Scombrus SCH27 vanmiddag gezien aan de Loggerkade.

Afbeelding

Groetjes Marcel
Plaats reactie