Uit de oude doos.

Alles over binnenscheepvaart
Binnenvaart
Berichten: 28396
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:05
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Bericht door Binnenvaart »

M.s Dina ex Josephine Eigenaar G v Raamsdonk ( Dit is tevens de maker van de schaal modellen bij de rubriek modellen ) te Schravenmoer. Gebouwd in1906 te Burcht in Belgie bij gebr Maas. Herbouwd in1955 te Willebroek op de werf Fulton. Nieuw voorschip., 10 meter verlengt ,nieuwe denneboom met stalen luiken nieuwe roef met stuurhut. Nieuw stuurwerk. 1961 nieuwe verlichting 24 volt nieuwe hulpset 5 pk Listerdiesel. Centrale verwarming ,nieuwe dekmotor bij ankerlier. 70 pkA.B.C..bouwjaar 1935 motor no 4254. Verkocht in 1985 vermoedelijke omgeving Amsterdam. Rijnvaart no 588-b Breda 1961.

Foto's gekregen van Fred Trooster

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Altijd het laatste binnenvaartnieuws.
Brittelhaak
Berichten: 839
Lid geworden op: 11 jan 2008 14:44
Locatie: Bad-Bentheim (D)

Bericht door Brittelhaak »

[quote="Binnenvaart"]M.s Dina ex Josephine Eigenaar G v Raamsdonk ( Dit is tevens de maker van de schaal modellen bij de rubriek modellen ) te Schravenmoer. Gebouwd in1906 te Burcht in Belgie bij gebr Maas. Herbouwd in1955 te Willebroek op de werf Fulton. Nieuw voorschip., 10 meter verlengt ,nieuwe denneboom met stalen luiken nieuwe roef met stuurhut. Nieuw stuurwerk. 1961 nieuwe verlichting 24 volt nieuwe hulpset 5 pk Listerdiesel. Centrale verwarming ,nieuwe dekmotor bij ankerlier. 70 pkA.B.C..bouwjaar 1935 motor no 4254. Verkocht in 1985 vermoedelijke omgeving Amsterdam. Rijnvaart no 588-b Breda 1961.

Foto's gekregen van Fred Trooster



Afbeelding

nadat het schip de DINA in 1985 verkocht is heb ik daar enige jaren op gevaren, het schip is aangekocht door de rekkense inrichting en verbouwd als charterschip en er zijn nieuwe motoren in gekomen o.a hoofdmotor daf 125 pk, kopschroef daf 100 pk. meerdere gegevens moet ik nog opzoeken. de naam DORA is veranderd in THOMAS BESTEVAER ik moet ook nog ergens een vlaggenbrief hebben liggen en vele foto`s ook ben ik met dit schip naar de middelandse zee gevaren SETTE wordt vervolgd.

Groeten Henry
FEIERABEND
Afbeelding
Binnenvaart
Berichten: 28396
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:05
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Bericht door Binnenvaart »

Hoi Henry

Bedankt voor de info,weer wat wijzer geworden

groeten Rene
Altijd het laatste binnenvaartnieuws.
Brittelhaak
Berichten: 839
Lid geworden op: 11 jan 2008 14:44
Locatie: Bad-Bentheim (D)

Bericht door Brittelhaak »

Afbeelding

Afbeelding

De uitlaat op de roef stond alleen een gasfles in, de werkelijke uitlaat kwam achter uit de kont, toch een stoer gezicht.
Achter tegen de stuurhut , gedeeltelijk in het achterdek weggezonken zat aan b.b.zijde het toilet met een standpijp en aan s.b.zijde een washok of iets in die geest.
De machinekamer ingang is aan s.b. wat je aan b.b. ziet is een ontluchtingsluik waar de hoofdbrandstoftank onder zit, later na de verbouwing de dagtank.
Ik hoop dat jullie deze info ook interesant vind, en leeft deze schipper nog?

Groeten, Henry
FEIERABEND
Afbeelding
Binnenvaart
Berichten: 28396
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:05
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Bericht door Binnenvaart »

Hoi Henry

Ik had aan diegene waar ik de foto's van heb het stukje van jou laten lezen,de schipper is nu 85 jaar oud en is met een modelbouw duwboot bezig voor zijn jongste kleinzoon

groeten Rene
Altijd het laatste binnenvaartnieuws.
Brittelhaak
Berichten: 839
Lid geworden op: 11 jan 2008 14:44
Locatie: Bad-Bentheim (D)

Bericht door Brittelhaak »

Binnenvaart schreef:Hoi Henry

Ik had aan diegene waar ik de foto's van heb het stukje van jou laten lezen,de schipper is nu 85 jaar oud en is met een modelbouw duwboot bezig voor zijn jongste kleinzoon

groeten Rene
Leuk, de DORA moet nog in de vaart zijn, stond ongeveer een halfjaar geleden nog te koop als THOMAS-BESTEVAER waar het nu is weet ik niet,
het schip heeft ook een tijd in Arnhem gelegen en is ook een keer gezonken geweest, maar dat laatste zijn vage berichten.
In het roefje zaten twee bedden achter het patrijs poortje b.b. en s.b., d.m.v twee geweldig mooie deurtjes waar gezandstraald glas in zat (ik dacht mij te herinneren zwaanen en water/riet) stapte je vanuit de roef in bed wat ook nog een beetje op een punt liep, dus ik aan de lange kant en mijn ex. aan de korte zijde.
was tie even weer.

Groeten, Henry
FEIERABEND
Afbeelding
Brittelhaak
Berichten: 839
Lid geworden op: 11 jan 2008 14:44
Locatie: Bad-Bentheim (D)

Bericht door Brittelhaak »

Afbeelding

De ex DINA, meerdere foto`s volgen. begin het nu door te krijgen.

Groeten, Henry
FEIERABEND
Afbeelding
Brittelhaak
Berichten: 839
Lid geworden op: 11 jan 2008 14:44
Locatie: Bad-Bentheim (D)

Bericht door Brittelhaak »

Afbeelding

Nu nog leren dat ik meerdere foto`s gelijktijdig kan plaatsen.

Henry.
FEIERABEND
Afbeelding
Brittelhaak
Berichten: 839
Lid geworden op: 11 jan 2008 14:44
Locatie: Bad-Bentheim (D)

Bericht door Brittelhaak »

Afbeelding

De ex DINA in een put ergens tussen DEVENTER en het TWENTEKANAAL,
Die bosaap dat ben ik,toen 37.
Foto genomen zomer 1987.

Groeten, Henry
FEIERABEND
Afbeelding
Brittelhaak
Berichten: 839
Lid geworden op: 11 jan 2008 14:44
Locatie: Bad-Bentheim (D)

Bericht door Brittelhaak »

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Thomas-Bestevaer ex Dina, op de Saone,
en voor de bekenden st. Jean de losne.
zie de sterke stroming, als een speedboot fijn hoor een kopschroef.
en wie kent het bekende bunkerstation niet met het wittecafe
werd toen gerund door een alleen staand vrouwtje met een ongelukkige dochter.
er komen nog meer foto`s.

Groeten, Henry
FEIERABEND
Afbeelding
Plaats reactie