Mijn jeugd.

Alles over binnenscheepvaart
hydra
Berichten: 1151
Lid geworden op: 02 mei 2006 21:59
Locatie: utrecht

Bericht door hydra »

Wim.,

Mooie serie foto's van de munitieramp. Ik ben wel benieuwd om wat voor een schip het ging.
Dus wie heeft er foto's van de RV 34 voor de ramp?

gr. marco
recht zo die gaat
TUNNIS
Berichten: 253
Lid geworden op: 10 mar 2008 13:08
Locatie: SCHELLINGWOUDE

Bericht door TUNNIS »

pionier schreef:
en jawel hoor, hier komen de vragen voor vandaag. Wie weet hoe die dominee heet?(mijn zus Ria weet dat wel, maar kijkt ze vandaag dat is de vraag?)
wie weet in welk klein dorpje het kerkje stond?
en wie weet nog van waneer tot waneer dat de dominee zijn werk terein daar had
roept u maar
gr
leo
PS ,intussen heeft Anja de dominee zijn naam al genoemd ,maar ik laat de vraag toch even open staan
Hallo. De plaats bij Bleharis waar de dienst werd gehouden was Rongy, het was een mooi oud kerkje. De naam was zoals Jan Oostland opmerkte, dominee Noordhof.( gereformeerd ) Deze heeft na zijn emeritaat nog in Wervik
gewoond, om korter bij zijn werk te wonen in het Frans Belgische grensgebied. Wij zijn er verschillende keren geweest, in de staking van 1973 en 1975, heeft deze man veel gedaan voor de schippers.
Groet wim Pionier
[img]

Hoi Wim en alle Forummedewerkers.

Nu dominee's Bor en Noordhof niet meer in functie zijn.
We kunnen tegenwoordig per INTERNET ook van alles bereiken,

b.v. www.obgamsterdam.nl kun je onder actueel preken horen tot 26 maart 2006 terug.

Hou je meer van gospel en nu en dan een preek dan.

Radio Parousia zend alle dagen uit van 07.00 tot 10.00
en van 22.00 tot 24.00 vrijdags van 20.00 tot 24.00.
met nu en dag een preek b.v. donderdag om 09.00 uur
vrijdag om 22.30 zondag om 08.00 uur.

Je kunt ook naar andere muziek horen b.v. Muzikale noot.

www.salto.nl/radio/radio/_mkr.asp
dan mokum radio streaming onbemand aantoetsen
maand jaar tijd kiezen

De uitzendingen duren een uur, dan moet weer een nieuwe tijd kiezen.

Zo wensen we ieder een Goede Vrijdag en een Gezegende Pasen.

De groetjes Tunnis & Tiny

[/img][img]

iK HEB HET NOG EENS GECONTROLEERD.

WWW.OBGAMSTERDAM.NL IS GOED MAAR SALTO NIET

HET MOET ZIJN www.salto.nl/radio/radio_mkr.asp

Zal het zelf ook nog eens controleren.

Nog een Goede Vrijdag en een gezegende Paasdagen

Tunnis[/img]

Heb het nu gecontroleerd zo doet hij het

NOG EEN KEER DE GROETJES TUNNIS [/img]
mastodont
Berichten: 8161
Lid geworden op: 11 mar 2007 12:14
Locatie: Terneuzen

Bericht door mastodont »

mooie foto's van de ramp
tegen woordig zou er altijd wel iemand te vinden zijn die het schip zou willen restaureren denk ik
het is wel nog in iets slechtere staat dan mijn schip toen ik het kocht maar als je ziet hoe ze sommigen auto's weer op knappen dan is het gewoon een kwestie van aan beginnen

en over de liften van Arques het volgende
ik vind hier nog een paar foto's van Eric hij is er nog niet zo lang geleden nog eens langs gekomen ,als je het nog weet ,hij vroeg toen nog naar de namen van de schepen die in de lift lagen
hier nog een paar overzicht plaatjes
ik begrijp dat ik er altijd wel iemand een plezier mee doe

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
dan zou de volgende foto van de invaart aan de bovenkant moeten zijn denk ik?
Afbeelding
de liften zijn vervangen voor een dieppe sluis die er naast ligt
Afbeelding
de echterikken weten dit wel maar voor de hobbyisten is het misschien nieuws vandaar de laatste foto er bij
gr
leo
TUNNIS
Berichten: 253
Lid geworden op: 10 mar 2008 13:08
Locatie: SCHELLINGWOUDE

Bericht door TUNNIS »

Afbeelding

Hoi Jan & Aagje

Je lag zondag te houden in Fontenoyle Chateau in 1988.
en bij je op zij ligt de " Corry " Berend Kikkert. vroeger de " Marge "
van Geert van de Woude.

Zijn zoon Johan van de Woude hier links op de foto, kwam bij ons op de " Vlist " Verenigde Tankrederij varen. De " Marge " was toen door een aanvaring voor Dordrecht langs gezonken.
Zijn vader en moeder waren opgevangen in het Hervormde Jeugd Honk
aan de Matenesselaan in Rotterdam. Daar waren op die foto onderweg we lagen met de " Vlist " toen in Capelle aan de IJssel bij Vuick en Holthof te repereren.

Ik was eerst niet blij met zijn komst, maar Kapitein Mient Bons heeft er op het kantoor voor gezocht dat ik elke week reisgeld boven mijn grondloon kreeg.
Johan was namelijk ouder dan ik, het loon werd naar leeftijd gerekend.
Toen was ik weer tevreden en hebben een goede tijd gehad, door hem bleef ik bij de partieculiere scheepvaart betrokken. Vooral de vaart op Belgie en Frankrijk.

Tunnis
mastodont
Berichten: 8161
Lid geworden op: 11 mar 2007 12:14
Locatie: Terneuzen

Bericht door mastodont »

zeg had ik deze nu al eens gezet of niet?
Afbeelding
uit de verzameling van Piet Baay
Afbeelding
Afbeelding
zonder commentaar
alleen maar plaatjes kijken Guy
Afbeelding
afvarig op de Belze Schelde dat zie je zo
Afbeelding
en dat zijn toch wel heren schippers hier boven, kompleet met stropdas en horloge ketting
gr
leo
mastodont
Berichten: 8161
Lid geworden op: 11 mar 2007 12:14
Locatie: Terneuzen

Bericht door mastodont »

hier de micro pouseur Angelo
Afbeelding
Afbeelding
foto's Jona
gr
leo
jan oostland

Bericht door jan oostland »

Afbeelding
Ja, jullie denken dat ik niet meer mee doe sinds neef Tunnis ook mee doet, maar hier heb ik nog een paar oudjes op de achterzijde van deze kaarten staat Amsterdam rond 1900! De bovenste kaart geeft aan de kettingboot, maar ik zie niets van een ketting ik weet wel dat er hier een kettingpont gevaren heeft die voer het Buiksloterkanaal in en passagiers konden overstappen op onder meer de ratelboot die naar het toenmalige dorp Buiksloot voer, deze legde aan in de Buiksloterhaven, de doorloop
voor de passagiers is er nog door de dijk waar nu nog schotten in de Waterlandse zeedijk gezet kunnen worden! Ook dit haventje is er nog want daar wonen wij aan, er schijnen hier in dit stukje straat in die tijd 7 cafè`s te hebben gestaan nu nog eèn "Ot en Sien"100 m.bij ons vandaan, dus als ik dorst heb? Ratelboot stond voor het beurtbootje dat met een ratel voorop zijn komst aankondigde en men op kon stappen of goederen meegeven of ontvangen! De onderste foto geeft aan Kostverloren Wetering, de huizen die er staan lijkt de oude Overtoomsluis, en het kanaal van de Houthaven naar de Nieuwemeersluis heet Kostverlorenvaart!Met mijn ouders zijn wij in de oorlogsjaren nog wel door de Overtoomsluis geschut! Wie weet het beter?groetjes Jan.
jan oostland

Bericht door jan oostland »

Afbeelding
Nog meer Amsterdam, meer speciaal Noord,het Buiksloterhaventje ik denk rond de eerste wereldoorlog houten schepen zie ik niet meer en de ratelboot van Buiksloot vaart hier ook niet meer de haven in, het is nu duidelijk een lighaven! Het witte huisje is in 1958 afgebrand en in 1984 is op deze plaats een flatje gebouwd, waar wij sinds 1996, in wonen, de overige huizen staan er nu nog! jan.o.
jan oostland

Bericht door jan oostland »

Afbeelding
Nog eèn keer het Buiksloterhaventje, bijna helemaal achterin meest woonschepen die er liggen, zo te zien is het winter, bij de vorige foto dacht ik aan de 1`wereldoorlog maar ik denk dat deze foto`s toch wel uit de jaren 1920/1930 zijn! Helemaal links is een houten huis dat staat er nog steeds en waar de woonschepen op de voorgrond liggen is de doorgang door de Waterlandsezeedijk nog altijd aanwezig,op deze foto zijn nog 3 cafè`s te zien! Men weet nu waar ik woon, nu de koffie is klaar als je in de buurt bent! groeten van Jan O.
Westeind
Berichten: 4727
Lid geworden op: 23 jun 2007 16:03
Locatie: m/s westeind

Bericht door Westeind »

hoi Jan

deze foto`s misstaan ook niet bij het onderwerp oud Amsterdam,
dan komt die mischien ook weer eens naar boven. :wink:

grts Bram
vaar om te leven (niet andersom)
Plaats reactie