Offshore.

van: www.kustvaartforum.com
maarpol
Berichten: 7267
Lid geworden op: 05 mar 2006 20:53
Locatie: Noorwegen

xxx

Bericht door maarpol »

Ekofisk.

Op de Ekofisk platformen zyn ze al een beetje aan het knippen gegaan.

Afbeelding
Groeten Martin

Roest rust nooit.
Jan.Rosmolen
Berichten: 156
Lid geworden op: 22 mei 2008 21:22
Locatie: Hoek v Holland

Bericht door Jan.Rosmolen »

Ahoy mannen,

Even weg uit het Noorden,hier de binnenkomst van de Kangshenkou met als lading de SSP Piranema in de Europoort.

Afbeelding

Afbeelding

Vr Gr Jan
Keep it in de holes
Ron H
Berichten: 682
Lid geworden op: 13 mar 2006 09:04
Locatie: Minderhout (B)

Re: Tank

Bericht door Ron H »

maarpol schreef:Dat met het leeghalen van die tank begon al nadat die wand er buiten om gezet is . Maar die tank ooit weghaalen word moelyk want herrinnert goed toen ze hier in 1973 maanden dag en nacht met bakken vaarden en er duizenden tonnen met steen in gevaaren hebben om hem te ballasten.
En door de loop der jaaren is de zeebodem met 10 meter ingzonken . En is de vraag hoeveel meter is die tank niet in de zee bodem gezonken. Om die ooit weg te haalen zyn er wel een paar 100 ton met dynamiet nodig.

Wellicht nog eens een mooi plekje voor een hotel of pretpark. Nederland heeft een paar ondernemers met creatieve geest op dit gebied.
Dan wordt het wel een vissers eiland of . :lol:
Wat is er inmiddels trouwens van die bouwplaats over waar de Peconor wand tot hoogte (in de diepte) werd afgebouwd? Ik meen dat ze er nog een centrale wilden bouwen, maar dat de lokale bevolking daar niet zo veel in zag.
Roy-

Bericht door Roy- »

Hallo Martin,

Ja, ik ben spinnend tevreden met die foto's van de "Ocean Traveller" en Smit Lloyd supplier.................
Maar ja, welke is het nu !.
Ik denk dat het de "Smit Lloyd 8" is. Dat was de 1e S.L. boot met een winch. Deze 1e winch was vrij eenvoudig van opzet. Later is het allemaal meer en meer uitgebouwd.
Er kan gesteld worden dat S.L. de ervaring met ankerwerk met de "S.L.8" heeft opgedaan. Dat ze in die tijd nogal wat schade aan het achterschip opliep is ook een bekend feit.
Of de "S.l.8" ook een open gedeelte in haar verschansing had, is mij weer niet bekend. Enkele schepen hadden dit i.v.m. lading middels een heftruck aan boord te kunnen rijden vice-versa.

m.v.g. Roy
Jan.Rosmolen
Berichten: 156
Lid geworden op: 22 mei 2008 21:22
Locatie: Hoek v Holland

Bericht door Jan.Rosmolen »

Ahoy mannen,

Bedoelen jullie deze Smit Lloyd.

Afbeelding

Afbeelding

Vr Gr Jan
Keep it in de holes
Roy-

Bericht door Roy- »

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, die bedoelen we Jan !.
Samen met de "S.L.18" is dit m'n grootste liefde bij S.L. geweest.
Ik heb er 3 a 4 x op gevaren en uiteindelijk uitgevaren naar de Grieken.
Twee jaar terug is ze helaas in Aliaga gesloopt.
De "S.l.18" al jaren eerder in H.I.A. Deze laatste reis werd gemaakt door dezelfde bemanning die de "18" ook nieuw uitgehaald had. Zo voer ze nog langs haar wiegje in Alblasserdam en voor ze de Rietbaan in gestuurd werd, liet ze nog een keer zien dat ze een eigen willetje had en liep prompt aan de grond.............
De stuurhut schijnt nog wel te bestaan...............

m.v.g. Roy
Jan.Rosmolen
Berichten: 156
Lid geworden op: 22 mei 2008 21:22
Locatie: Hoek v Holland

Bericht door Jan.Rosmolen »

Ahoy Roy,

Die heb ik ook nog, dus nog een keer kwijlen,zoals er hier in huis wordt gezegd.

Afbeelding

Vr Gr Jan
Keep it in de holes
Jan.Rosmolen
Berichten: 156
Lid geworden op: 22 mei 2008 21:22
Locatie: Hoek v Holland

Bericht door Jan.Rosmolen »

Ahoy mannen,

Oude booreilanden was toch het verzoek.??? :D

Willemstad (N.A.)

Afbeelding

Vr Gr Jan
Keep it in de holes
Roy-

Bericht door Roy- »

Hallo Jan,

Goh man, jij weet wel hoe je een vent moet verwennen zeg !!!.
Da's trouwens wel een oude foto. De "S.l.18" heeft hier nog een witte bies boven het berghout, dat heeft niet zo lang bestaan.
De "S.l.18" was het enige schip dat houten roosters op de bak had liggen. Dat ben ik verder nooit meer op een Smit Lloyder tegen gekomen.
Bedankt voor de plaatsing.

m.v.g. Roy
maarpol
Berichten: 7267
Lid geworden op: 05 mar 2006 20:53
Locatie: Noorwegen

xxx

Bericht door maarpol »

En hier een link met zeer veel foto s/filmpje s , en ja dat gaat over de bouw van de Ekofisk tank en de bouw/montering van die Peconor wand.

Gaat neer de menu s en klik op foto dan kiezen tussen tank of wand.
Levende bilder Filmpjes.

Artikler PDF Filen Download.

https://www.kulturminne-ekofisk.no

Filmjes van de sleep met de tank en ook film van het sleepen van die Peconor wand.

Groeten
Groeten Martin

Roest rust nooit.
Plaats reactie