Foto's gezocht.

van: www.kustvaartforum.com
vaerdereij
Berichten: 231
Lid geworden op: 30 dec 2004 22:48
Locatie: Zwolle

Rein-B

Bericht door vaerdereij »

Dat is haar. Geweldig Peter. Ik zal binnenkort eens kijken in Meppel of er nog iets van over is.
Moi,
Anne
jaap Termes
Berichten: 410
Lid geworden op: 24 okt 2006 19:50
Locatie: Heemskerk

Foto's gezocht

Bericht door jaap Termes »

L.S.

Wie heeft er foto's van het bij Ferus Smit gebouwde lichtschip Baragua(1953) ?> Ik heb wat maar geen duidelijke foto's.
gr.
Jaap Termes
Ben
Berichten: 10399
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:46
Locatie: Goutum

Bericht door Ben »

@Anne, en hier nog een keer als Rein-B.
Afbeelding
Foto: ©B.Th. Gernaat
Ben
Berichten: 10399
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:46
Locatie: Goutum

Bericht door Ben »

Edit Ben: Anneke plaatste dit bericht in een nieuw topic:

Wie kan me helpen aan foto's of info van de schepen:
Argo
ms jowa
van Herman.

Mijn vader heeft op deze 3 schepen gevaren in de periode 1958-1962.
Daarna heeft hij een verkeersongeval gehad en is was zijn reuk weg.
Hij werkte in de machine kamer, dus einde scheepvaartcarriere.
Op het 1e schip was hij lichtmatroos.

Mijn vader heeft na een brand die het hele huis en huisraad verwoeste alleen zijn monsterboekje kunnen redden. Helaas is hij bij het verkeersongeluk een stuk van zijn geheugen kwijtgeraakt. Soms weet hij met vlagen weer iets.
Hij is een jaar in amerika geweest en een lange tijd in cuba, en soms verstaat hij ineens geen engels meer. en 10 min later verstaat hij het wel.
Van de taal spaans is helaas niks meer over.
daarom zou ik graag wat foto's en verhalen over die tijd willen hebben, zodat mijn vader ze weer volledig kan herinneren
Wie kan me helpen aan foto's van deze schepen, of wie weet waar ik ze kan vinden.
Foto's van de bemanning zijn ook zeer welkom, misschien dat hij op een van die foto's ook staat.
arendnet

Bericht door arendnet »

Hallo Anneke.
Is dit de ARGO die je zoekt?


Afbeelding
Afbeelding

Een JOWA heb ik niet in mijn bestand wel een JOMA
.
Wrijfhout
Berichten: 8843
Lid geworden op: 30 dec 2004 17:24

Bericht door Wrijfhout »

Met 'van Herman' wordt waarschijnlijk Jan Herman bedoeld.

gr. Harry

Afbeelding
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."
Roy-

Bericht door Roy- »

De foto van de "Jan Herman" deed mij enigsinds de wenkbrouwen fronsen. Ken ik dit schip nu of niet ?.
De "Jan Herman" had in mijn gedachten een mast tussen de laadhoofden staan. Deze is later verwijderd en zijn er 2 navigatiemasten voor terug gekomen. Ik heb het nu over de "Jan Herman" die in 1990 op Texel als "Anneliese" gestrand is en waar ik de achtermast nog van heb................
Zijn er soms twee schepen met de naam "Jan Herman" relatief kort na elkaar door Wieke Bodewes gebouwd ?.

m.v.g. Roy
vaerdereij
Berichten: 231
Lid geworden op: 30 dec 2004 22:48
Locatie: Zwolle

Jan Herman

Bericht door vaerdereij »

Roy schreef:Ik heb het nu over de "Jan Herman" die in 1990 op Texel als "Anneliese" gestrand is en waar ik de achtermast nog van heb................
Roy, wist jij niet dat het schip onder de wrakkenwet was geplaatst? Hopelijk is 'jouw' zaak inmiddels verjaard.

https://www.xs4all.nl/~beejee/1955-03/JA ... -03-06.htm

Jelle heeft zoveel op de plank ......
Anne
anneke

mooie foto's

Bericht door anneke »

wat een mooie foto's zijn er gevonden.
en bij de argo ook nog wat info erbij.

Mijn vader komt morgen langs en ik zal hem vragen of het idd de schepen zijn waarop hij heeft gevaren.

Ik heb van peter heel veel foto's van de argo gekregen en ik weet inmiddels ook dat de naam nu Argo G is.

De 2 andere schepen moeten idd joma en jan herman zijn.
tja het monsterboekje is al zo oud......

Ik zou graag van Willem de foto's van de joma willen zien, als dat mag.

weet een van jullie misschien ook wie de kapitein was op dat moment?
En of er nog lijsten zijn met de namen van de bemanning?

Er zijn namelijk foto's gemaakt door anderen waar mijn vader ook op staat.
helaas zijn die foto's verloren gegaan in een brand. Het zou erg leuk zijn als hij die weer eens kon zien.


Heel erg bedankt voor de hulp. en de mooie foto's.

met vriendelijke groeten, Anneke
Roy-

Bericht door Roy- »

Hallo Anne,

Dan is het toch dezelfde "Jan Herman"...............
Ja, dat van de wrakkenwet wist ik ook wel. Nu ga ik niet vertellen dat ik heiliger dan de paus ben, dus jutten deed ik ook, maar die achtermast was toch een tikkie te groot.............
Tot mijn grote schande moet ik bekennen dat ik hem netjes aan de sloper betaald heb. De voormast bestaat trouwens ook nog. Die staat bij het Maritiemmuseum in Oudeschild. Ook op Texel dus.
Ja, ja, de "Anneliese", hele verhalen zijn er over te vertellen. Maar ja, toen waren we nog een stuk jonger, energieker en....onbesuisder..........

m.v.g. Roy
Plaats reactie