Hallo jongens
Ik begrijp dat jullie vol spanning op een teken van leven van ons zitten te wachten.
Ik zal proberen bij het begin te beginnen.
We zijn na het dokken (2 x omhoog en omlaag) we waren nog steeds lek
na de eerste keer .
Nu komt er nog steeds een beetje water binnen maar we weten niet of dat van buiten komt of mischien uit de watertank
Kees de motor is inderdaad geklokt en goed bevonden.
De Groot is geweest om de kopschroef en de ballastjet in bedrijf te stellen
dat werkt dus ook
Je ziet dat gaat er goed in en uit, ik heb later de boegschroef ook nog ff in het ruim laten blazen met 1800 toeren maar dan pompt ie het achterop niet meer voor
Gisteravond zijn de jongens van Leeuwestein nog laat bezig geweest om een en ander klaar te maken dat was erg prettig ,we kunnen nu alles via het toutchscreen bedienen ziet er ook erg mooi uit.
Je ziet hier het navigatie verlichting scherm en de spudpaal bediening,
het ging me iets te ver om van alle schermen foto`s te maken
Maar goed we zijn dus vanmorgen om een uur of half 6 van Werkendam vertrokken Jerrie had me al gesingaleerd schijnbaar ,ik hem niet want ik weet niet waar je op vaart Jerrie.
Het loopt wel goed maar we hebben niet hard gedraaid hoor zo`n75 l pu
zorgde voor een gemiddelde snelheid van 12 km pu.
hier varen we leeg op ter hoogte van Lobith
En hier zijn we op de laadplaats gearriveerd.
Hier komt de eerste lading aan
En hier land die in het ruim
Toen we vol waren, we begonnen pas om 17u en waren om ca 20u vol,
hebben we eerst dicht gelegd om te kijken of dat goed ging en het staat ook wel netjes voor de proefvaart.
Toen we daar mee klaar waren om 20 30 u was het al te donker voor meer foto`s dus dat proberen we morgen tijdens de proefvaart te doen.
We moeten om 9 u in de volkerak zijn om diverse mensen op te pikken .
we zijn er denk ik om een uur of 6 we gaan de hele nacht door, dat kan goed we zijn nu tenslotte goed bemand.
Oja we hebben 1575 ton geladen en liggen nu gemiddeld zo`n 2,85m diep
dat ziet er dus goed uit, worden we misschien wel 1600 t dat zou leuk zijn.
Verder bedankt voor alle goede vaart wensen enz ..dat voelt goed
Ik hoop morgen weer wat te kunnen melden dus tot dan.
grts Bram&fam.
Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.
-
- Berichten: 4581
- Lid geworden op: 28 okt 2006 21:24
- Locatie: Sneek
- Contacteer:
Hoi hoi
We hebben een geslaagde proefvaart gehad.
Vanmorgen kwamen de mensen binnendruppelen die meegingen
m`n schoonpa maakte eerst ff een foto vanaf de overkant.
(Ja hij is scheef maar dat komt omdat het paaltje waar z`n toestel opstond scheef stond dus kan tie er niks an doen )
Wij waren toen net wat vlaggen aan het ophangen je ziet dat de mast plat ligt.
Kijk hier staat ie overeind
Hier waren we beneden de haringvlietbrug aan het testen hoe snel we gingen, dat viel me niet tegen we liepen daar 18,1 km p/u.
Maar het zou kunnen dat we het wat voorstroom hadden daar.
We liepen in de oude situatie met 1100 ton in 17,9 dus nu met 475 ton extra in gaan wij niet mopperen
We maken misschien wel meer golfslag
De stuurproef ging ook prima ,dat houd in dat je zo volaan het roer 40 graden bboord legt dan wachtte hij tot de bochtaanwijzer ook 40 gr aangaf
en dan moest ik in 1 keer het roer naar 40gr st boord leggen .
van bboord 40 gr naar stboord 40gr op de bochtaanwijzer mag 110 sec duren, bij ons was dat maar 40sec dus dat was glansrijk zullen we maar zeggen.
Toen we dat gedaan hadden moesten we van vol vooruit naar vol achteruit om te kijken hoe lang onze remweg is
Die remweg mag 4x de scheepslengte zijn ,bij ons dus 320 m.
Maar het lukte in 284m ook.
Alleen had al dat gerag met die kar ook ff een vervelend effect,
want er werd op den duur een lekke brandstof leiding geconstateerd
toen was het dus uit met de pret en met wat natte lappen er omheen hebben we toen nog rustig de ankerproef gedaan en zijn toen weer terug naar de volkerak sluis gevaren.
Gelukkig had m`n monteur nog zo`n set leidingen liggen dus was het euvel een paar uur later weer verholpen.
Hier komen we weerom
Verder had de s.i nogal wat aandachts puntjes.
Tja kleinigheidjes hou je altijd natuurlijk
Mennojan we lagen daar niet op de spudpalen want alleen de achterste paal werkt nog maar, en de echoloden werken nog niet .
Angezien de palen "maar" 6.7 m lang zijn denk ik dat het daar mischien ook aan de krappe kant was geweest
Grts Bram
We hebben een geslaagde proefvaart gehad.
Vanmorgen kwamen de mensen binnendruppelen die meegingen
m`n schoonpa maakte eerst ff een foto vanaf de overkant.
(Ja hij is scheef maar dat komt omdat het paaltje waar z`n toestel opstond scheef stond dus kan tie er niks an doen )
Wij waren toen net wat vlaggen aan het ophangen je ziet dat de mast plat ligt.
Kijk hier staat ie overeind
Hier waren we beneden de haringvlietbrug aan het testen hoe snel we gingen, dat viel me niet tegen we liepen daar 18,1 km p/u.
Maar het zou kunnen dat we het wat voorstroom hadden daar.
We liepen in de oude situatie met 1100 ton in 17,9 dus nu met 475 ton extra in gaan wij niet mopperen
We maken misschien wel meer golfslag
De stuurproef ging ook prima ,dat houd in dat je zo volaan het roer 40 graden bboord legt dan wachtte hij tot de bochtaanwijzer ook 40 gr aangaf
en dan moest ik in 1 keer het roer naar 40gr st boord leggen .
van bboord 40 gr naar stboord 40gr op de bochtaanwijzer mag 110 sec duren, bij ons was dat maar 40sec dus dat was glansrijk zullen we maar zeggen.
Toen we dat gedaan hadden moesten we van vol vooruit naar vol achteruit om te kijken hoe lang onze remweg is
Die remweg mag 4x de scheepslengte zijn ,bij ons dus 320 m.
Maar het lukte in 284m ook.
Alleen had al dat gerag met die kar ook ff een vervelend effect,
want er werd op den duur een lekke brandstof leiding geconstateerd
toen was het dus uit met de pret en met wat natte lappen er omheen hebben we toen nog rustig de ankerproef gedaan en zijn toen weer terug naar de volkerak sluis gevaren.
Gelukkig had m`n monteur nog zo`n set leidingen liggen dus was het euvel een paar uur later weer verholpen.
Hier komen we weerom
Verder had de s.i nogal wat aandachts puntjes.
Tja kleinigheidjes hou je altijd natuurlijk
Mennojan we lagen daar niet op de spudpalen want alleen de achterste paal werkt nog maar, en de echoloden werken nog niet .
Angezien de palen "maar" 6.7 m lang zijn denk ik dat het daar mischien ook aan de krappe kant was geweest
Grts Bram
vaar om te leven (niet andersom)
Dit onderwerp wordt nu natuurlijk gewoon verder gezet onder een nieuw topic : De reizen van de Westeind, zoals iemand hier eerder al aanhaalde.hydra schreef:Eén ding is wel jammer. en dat is dat ik nu niet meer iedere dag kan kijken wat de vorderingen zijn.
gr. marco
Volgens mij heeft Bram nu zo de smaak van het vertellen te pakken dat hij het toch niet meer kan missen . Blijkbaar zit naast verbouwen ook het vertellen in de genen bij de familie Aarnoudse.....
Bram en Familie, van harte gefeliciteerd!!! En nogmaals bedankt om ons al die tijd te laten mee"genieten"
Groeten, Kurt