Geen idee Kurt, als eigenaar vind ik Smith. Dat klinkt Engels.KVM schreef:JC,JC schreef:Wat een toeval dat er ook een foto van de kop van de FLOAN bestaat.
Heb je er soms op gelet of die Floan nog tot de actieve vloot behoort ??
Als ik me niet vergis vaart hier een van oorsprong engels echtpaar op.
Groeten, Kurt
Mijn jeugd.
Re: mijn jeugd
Re: mijn jeugd
Het lijkt inderdaad veel op de Najade van Klinge, heeft deze eigenaar (Botter) de oude naam er weer op gezet?
Typisch voor Claessens-spitsen is de machinekamerdeur, dat heeft de Chasseur (ex-Ketja) ook.
Re: mijn jeugd
Zit die deur net aan de verkeerde kant...
m/s Ketja, Pols
gr. Harry
m/s Ketja, Pols
gr. Harry
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."
Re: mijn jeugd
nee de deur zit aan de goeie kant
het is de fotograaf die aan de verkeerde kant staat
gr
leo
het is de fotograaf die aan de verkeerde kant staat
gr
leo
Re: mijn jeugd
Tja
Ben stond aan de goeie kant.
Ben stond aan de goeie kant.
Re: mijn jeugd
hier nog een paar van Gerard
de spits Kapu van Karel en Puk de Wolf
wie heeft daar dan een duidelijke foto van
er stond een 165 pk ABC in
je ziet hem hier in Macon liggen
zelf ken ik hem alleen maar van uit de tijd dat ze op een groter schip zaten
we hebben er eens mee ingevroren gelegen op het kanaal de La Sensee maar daar heb ik alleen maar een paar blauwe dia's van ,zwaar verkleurd en in de avond genomen dus niet toon baar
hier nog wat familie van Elly ,als ik het goed heb
de Ypreau van Maurice Peleman
en hier de Ypreau 2 en wat zegt het begeleidende briefje er over?
dat er 165 pk GM in staat en dat hij 260 ton op een meter tachtig diepgang laad
kijk dat zijn gegevens die er toe doen
Caron is getrouwd met de dochter van Peleman ,zo zit dat!
tijdens een bruiloft in Confans
in de jongere Ypreau staat een 180 pk Bauduain volgens mijn gegevens
de laatste twee plaats ik in de hoop dat er nog iemand is die er een bekend op ziet staan ,maar ze zijn niet zo duidelijk ,helaas
de laatste is volgens mij in Douai genomen ,daar liggen ze met de kop in de kant
en de afsluiter van Peter voor vandaag is deze
gr
leo
de spits Kapu van Karel en Puk de Wolf
wie heeft daar dan een duidelijke foto van
er stond een 165 pk ABC in
je ziet hem hier in Macon liggen
zelf ken ik hem alleen maar van uit de tijd dat ze op een groter schip zaten
we hebben er eens mee ingevroren gelegen op het kanaal de La Sensee maar daar heb ik alleen maar een paar blauwe dia's van ,zwaar verkleurd en in de avond genomen dus niet toon baar
hier nog wat familie van Elly ,als ik het goed heb
de Ypreau van Maurice Peleman
en hier de Ypreau 2 en wat zegt het begeleidende briefje er over?
dat er 165 pk GM in staat en dat hij 260 ton op een meter tachtig diepgang laad
kijk dat zijn gegevens die er toe doen
Caron is getrouwd met de dochter van Peleman ,zo zit dat!
tijdens een bruiloft in Confans
in de jongere Ypreau staat een 180 pk Bauduain volgens mijn gegevens
de laatste twee plaats ik in de hoop dat er nog iemand is die er een bekend op ziet staan ,maar ze zijn niet zo duidelijk ,helaas
de laatste is volgens mij in Douai genomen ,daar liggen ze met de kop in de kant
en de afsluiter van Peter voor vandaag is deze
gr
leo
Re: mijn jeugd
koop een boot en werk je dood zeggen ze
hier de variant
koop een boot dan ga je niet dood
ik woon in zeeland en heb de eerste drie jaar een roeiboot in mijn tuin gehad
de buren hebben er om gelachen
nu heb ik een schip op een kleine afstand van ons huis liggen
je weet maar nooit
https://nl.youtube.com/watch?v=XcX5wb1k9UM&feature=user
gr
leo
hier de variant
koop een boot dan ga je niet dood
ik woon in zeeland en heb de eerste drie jaar een roeiboot in mijn tuin gehad
de buren hebben er om gelachen
nu heb ik een schip op een kleine afstand van ons huis liggen
je weet maar nooit
https://nl.youtube.com/watch?v=XcX5wb1k9UM&feature=user
gr
leo
Re: mijn jeugd
je gelooft het toch niet
kom tie langs zit Stefan er niet op
of hebben jullie iemand zien zwaaien?
ik niet
het is natuurlijk heel wat anders dan het geen waar hij mee begonnen is
zo als dit bvb ,een spits
de foto's van Frankrijk zijn van Pierre van Mol en hij schrijft het volgende
Zoals ge ziet, ik kan het niet laten als ik naar Frankrijk ga moet ik er nog eens langs.
Hierbij enkele foto's van de voormalige DEVA , indertijd was dit het schip van de grootouders van mijn vrouw de Heer en Mevr. Freddy Desmidt-Vanstraeten gebouwd te Tielrode.
Het is ondertussen al enkele keren verkocht en ligt nu in St-Mammes als woonschip
als deze poort open ging dan steeg de spanning
dan zag je dit gebouw aan het eind van de oprit
en waar mag dat dan wel zijn ?
de Clajea, het is de LYSIANE geweest van Marnix Van Kerkhoven
gasoliesteiger van Bouillet onder de brug van St-Mammes
bij de olieboer aan de overkant van de rivier stond altijd een emmer met water naast zijn stoel
in die emmer lagen wat water glazen
en er naast stond standaard een fles goedkope rode wijn
als je binnen kwam om iets te kopen of om te bunkeren kreeg je steevast een glas wijn aangeboden
en een afsluiter van mijn PC
gr
leo
kom tie langs zit Stefan er niet op
of hebben jullie iemand zien zwaaien?
ik niet
het is natuurlijk heel wat anders dan het geen waar hij mee begonnen is
zo als dit bvb ,een spits
de foto's van Frankrijk zijn van Pierre van Mol en hij schrijft het volgende
Zoals ge ziet, ik kan het niet laten als ik naar Frankrijk ga moet ik er nog eens langs.
Hierbij enkele foto's van de voormalige DEVA , indertijd was dit het schip van de grootouders van mijn vrouw de Heer en Mevr. Freddy Desmidt-Vanstraeten gebouwd te Tielrode.
Het is ondertussen al enkele keren verkocht en ligt nu in St-Mammes als woonschip
als deze poort open ging dan steeg de spanning
dan zag je dit gebouw aan het eind van de oprit
en waar mag dat dan wel zijn ?
de Clajea, het is de LYSIANE geweest van Marnix Van Kerkhoven
gasoliesteiger van Bouillet onder de brug van St-Mammes
bij de olieboer aan de overkant van de rivier stond altijd een emmer met water naast zijn stoel
in die emmer lagen wat water glazen
en er naast stond standaard een fles goedkope rode wijn
als je binnen kwam om iets te kopen of om te bunkeren kreeg je steevast een glas wijn aangeboden
en een afsluiter van mijn PC
gr
leo
Re: mijn jeugd
Leo
De kapu van Karel en Puk Wolf dat was later mijn Andorra na dat er een nieuwe roef en een andere motor ingezet is.
Heb helaas geen foto's van de tijd dat het Kapu was.
De kapu van Karel en Puk Wolf dat was later mijn Andorra na dat er een nieuwe roef en een andere motor ingezet is.
Heb helaas geen foto's van de tijd dat het Kapu was.
de leukste tijd de spitsenvaart
-
- Berichten: 154
- Lid geworden op: 01 jun 2007 23:03
- Locatie: Papendrecht
Re: mijn jeugd
Ik zal proberen om op de vernieuwde site wat vehajen te plaatsen. Als er (te) weinig belangstelling voor is hoor ik dat nog wel.
Na de aankoop en een reparatie in Krimpen a/d Ijssel bij de fa. Kalkman van 24 dagen was onze eerste reis met de motorspits was naar Frankrijk met 260 ton mais van bevrachter Cees de Jonge uit Rotterdam naar Haubourdin in N.Frankrijk. Een fijne bevrachter waar wij veel voor voeren en die bereid was om op mijn charter te zetten; “pas decharge à dimanche†(niet lossen op zondag). In de Botlek laadden wij tussen 4.30 en 5.30 en voeren naar het Boerengat om de ladingpapieren en een voorschot op de vracht. Op1dinsdag 13 febr. vertrokken wij en voeren naar de vluchthaven van Bruinisse en de andere dag naar Hansweert. Donderdag naar Zelzaete en vrijdag naar de sluis van Vijve St. Ellooi. Het was wel even wennen om te varen met een spits en heb op een andere manier moeten leren om te manoeuvreren maar toen ik het éénmaal door had voer het makkelijker als met een rond gebouwd schip, vooral met stroom op de rivieren. In het begin met mijn vaart op Frankrijk dacht ik; daar komt niets van terecht en ga ik failliet want ik was niet gewend om voor een sluisje op te schuiven waar al zo’n 10 tot 20 schepen voor lagen en er maar één gelijk kon schutten. Het begon zaterdag al in Harelbeke waar ik die dag niet meer door kwam. Doordat wij daar zondag bleven liggen tot waar wij opgeschoven hadden propten de schippers zoveel mogelijk schepen voor ons om toch maar voor ons te blijven. Een mentaliteit die ik nooit heb kunnen begrijpen. Maandag om 13 uur waren we aan de beurt en om 16.00 maakten we vast voor de sluis en tevens grens in Menen waar ook altijd wat vaart voor lag en dan kon je de papieren voor de uitklaring aan de wal brengen. Als je dan in de sluis lag kwam de douane zijn fooitje halen en kon je weer verder. De sluis van Menen in de opvaart was het wel even opletten en iets over SB ophouden want op op het laatste moment trok de stuw de kop naar BB. Dinsdag om 10 uur waren we geschut en voeren de Deule in om door de sluis van Deulemont in Frankrijk in te klaren en waren om 18.30 voor de sluis van Wambrechies. De andere dag om 9.uur geschut en waren om 10 uur voor de sluis van St.Hélene in St.André en die was stuk.
Dat was ook een moeilijk sluisje want dat neerde erg op. Donderdag om 13 uur geschut na geschut te zijn in de sluis van La Barre waren we om 17.15 gemeld op de losplaats en de andere dag leeg gelost van 14 – 22 uur. Net voor de sluis van La Barre lag een lage brug en met het invaren zag ik uit een nis onder de brug een paar voeten steken, ik was nog niet gewend aan brug bewoners maar later hebben wij er nog vele gezien. Ik moest veel geduld leren opbrengen en leerde later dat met veel drukte voor de sluizen het meest werd verdiend want dan was er volop werk.
Vracht 2624.00
Kosten 139.00
Wim van Leuwen.
Na de aankoop en een reparatie in Krimpen a/d Ijssel bij de fa. Kalkman van 24 dagen was onze eerste reis met de motorspits was naar Frankrijk met 260 ton mais van bevrachter Cees de Jonge uit Rotterdam naar Haubourdin in N.Frankrijk. Een fijne bevrachter waar wij veel voor voeren en die bereid was om op mijn charter te zetten; “pas decharge à dimanche†(niet lossen op zondag). In de Botlek laadden wij tussen 4.30 en 5.30 en voeren naar het Boerengat om de ladingpapieren en een voorschot op de vracht. Op1dinsdag 13 febr. vertrokken wij en voeren naar de vluchthaven van Bruinisse en de andere dag naar Hansweert. Donderdag naar Zelzaete en vrijdag naar de sluis van Vijve St. Ellooi. Het was wel even wennen om te varen met een spits en heb op een andere manier moeten leren om te manoeuvreren maar toen ik het éénmaal door had voer het makkelijker als met een rond gebouwd schip, vooral met stroom op de rivieren. In het begin met mijn vaart op Frankrijk dacht ik; daar komt niets van terecht en ga ik failliet want ik was niet gewend om voor een sluisje op te schuiven waar al zo’n 10 tot 20 schepen voor lagen en er maar één gelijk kon schutten. Het begon zaterdag al in Harelbeke waar ik die dag niet meer door kwam. Doordat wij daar zondag bleven liggen tot waar wij opgeschoven hadden propten de schippers zoveel mogelijk schepen voor ons om toch maar voor ons te blijven. Een mentaliteit die ik nooit heb kunnen begrijpen. Maandag om 13 uur waren we aan de beurt en om 16.00 maakten we vast voor de sluis en tevens grens in Menen waar ook altijd wat vaart voor lag en dan kon je de papieren voor de uitklaring aan de wal brengen. Als je dan in de sluis lag kwam de douane zijn fooitje halen en kon je weer verder. De sluis van Menen in de opvaart was het wel even opletten en iets over SB ophouden want op op het laatste moment trok de stuw de kop naar BB. Dinsdag om 10 uur waren we geschut en voeren de Deule in om door de sluis van Deulemont in Frankrijk in te klaren en waren om 18.30 voor de sluis van Wambrechies. De andere dag om 9.uur geschut en waren om 10 uur voor de sluis van St.Hélene in St.André en die was stuk.
Dat was ook een moeilijk sluisje want dat neerde erg op. Donderdag om 13 uur geschut na geschut te zijn in de sluis van La Barre waren we om 17.15 gemeld op de losplaats en de andere dag leeg gelost van 14 – 22 uur. Net voor de sluis van La Barre lag een lage brug en met het invaren zag ik uit een nis onder de brug een paar voeten steken, ik was nog niet gewend aan brug bewoners maar later hebben wij er nog vele gezien. Ik moest veel geduld leren opbrengen en leerde later dat met veel drukte voor de sluizen het meest werd verdiend want dan was er volop werk.
Vracht 2624.00
Kosten 139.00
Wim van Leuwen.