Mijn jeugd.

Alles over binnenscheepvaart
JC
Berichten: 2987
Lid geworden op: 29 dec 2007 20:55
Locatie: Kruiningen

Re: mijn jeugd

Bericht door JC »

KVM schreef:
JC schreef:Wat een toeval dat er ook een foto van de kop van de FLOAN bestaat.
JC,

Heb je er soms op gelet of die Floan nog tot de actieve vloot behoort ??
Als ik me niet vergis vaart hier een van oorsprong engels echtpaar op.

Groeten, Kurt
Geen idee Kurt, als eigenaar vind ik Smith. Dat klinkt Engels.
JC
Berichten: 2987
Lid geworden op: 29 dec 2007 20:55
Locatie: Kruiningen

Re: mijn jeugd

Bericht door JC »

Afbeelding
Het lijkt inderdaad veel op de Najade van Klinge, heeft deze eigenaar (Botter) de oude naam er weer op gezet?
Typisch voor Claessens-spitsen is de machinekamerdeur, dat heeft de Chasseur (ex-Ketja) ook.
Wrijfhout
Berichten: 8843
Lid geworden op: 30 dec 2004 17:24

Re: mijn jeugd

Bericht door Wrijfhout »

Zit die deur net aan de verkeerde kant...

Afbeelding

Afbeelding
m/s Ketja, Pols

gr. Harry
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."
mastodont
Berichten: 8164
Lid geworden op: 11 mar 2007 12:14
Locatie: Terneuzen

Re: mijn jeugd

Bericht door mastodont »

nee de deur zit aan de goeie kant
het is de fotograaf die aan de verkeerde kant staat
gr
leo
JC
Berichten: 2987
Lid geworden op: 29 dec 2007 20:55
Locatie: Kruiningen

Re: mijn jeugd

Bericht door JC »

Tja
Afbeelding

Ben stond aan de goeie kant.
mastodont
Berichten: 8164
Lid geworden op: 11 mar 2007 12:14
Locatie: Terneuzen

Re: mijn jeugd

Bericht door mastodont »

hier nog een paar van Gerard
de spits Kapu van Karel en Puk de Wolf
wie heeft daar dan een duidelijke foto van
er stond een 165 pk ABC in
je ziet hem hier in Macon liggen
Afbeelding
zelf ken ik hem alleen maar van uit de tijd dat ze op een groter schip zaten
we hebben er eens mee ingevroren gelegen op het kanaal de La Sensee maar daar heb ik alleen maar een paar blauwe dia's van ,zwaar verkleurd en in de avond genomen dus niet toon baar

hier nog wat familie van Elly ,als ik het goed heb
Afbeelding
de Ypreau van Maurice Peleman
en hier de Ypreau 2 en wat zegt het begeleidende briefje er over?
dat er 165 pk GM in staat en dat hij 260 ton op een meter tachtig diepgang laad
kijk dat zijn gegevens die er toe doen

Afbeelding
Caron is getrouwd met de dochter van Peleman ,zo zit dat!
Afbeelding
Afbeelding
tijdens een bruiloft in Confans
Afbeelding
in de jongere Ypreau staat een 180 pk Bauduain volgens mijn gegevens
Afbeelding
de laatste twee plaats ik in de hoop dat er nog iemand is die er een bekend op ziet staan ,maar ze zijn niet zo duidelijk ,helaas
Afbeelding
Afbeelding
de laatste is volgens mij in Douai genomen ,daar liggen ze met de kop in de kant

en de afsluiter van Peter voor vandaag is deze
Afbeelding
gr
leo
mastodont
Berichten: 8164
Lid geworden op: 11 mar 2007 12:14
Locatie: Terneuzen

Re: mijn jeugd

Bericht door mastodont »

koop een boot en werk je dood zeggen ze
hier de variant
Afbeelding
koop een boot dan ga je niet dood

ik woon in zeeland en heb de eerste drie jaar een roeiboot in mijn tuin gehad
Afbeelding
de buren hebben er om gelachen
nu heb ik een schip op een kleine afstand van ons huis liggen
je weet maar nooit
https://nl.youtube.com/watch?v=XcX5wb1k9UM&feature=user

gr
leo
mastodont
Berichten: 8164
Lid geworden op: 11 mar 2007 12:14
Locatie: Terneuzen

Re: mijn jeugd

Bericht door mastodont »

je gelooft het toch niet
kom tie langs zit Stefan er niet op

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
of hebben jullie iemand zien zwaaien?
ik niet
Afbeelding

het is natuurlijk heel wat anders dan het geen waar hij mee begonnen is
zo als dit bvb ,een spits
Afbeelding
Afbeelding
de foto's van Frankrijk zijn van Pierre van Mol en hij schrijft het volgende
Zoals ge ziet, ik kan het niet laten als ik naar Frankrijk ga moet ik er nog eens langs.

Hierbij enkele foto's van de voormalige DEVA , indertijd was dit het schip van de grootouders van mijn vrouw de Heer en Mevr. Freddy Desmidt-Vanstraeten gebouwd te Tielrode.
Afbeelding
Het is ondertussen al enkele keren verkocht en ligt nu in St-Mammes als woonschip

Afbeelding
Afbeelding

als deze poort open ging dan steeg de spanning
Afbeelding
dan zag je dit gebouw aan het eind van de oprit
Afbeelding
en waar mag dat dan wel zijn ?
Afbeelding
Afbeelding
de Clajea, het is de LYSIANE geweest van Marnix Van Kerkhoven
Afbeelding
gasoliesteiger van Bouillet onder de brug van St-Mammes
bij de olieboer aan de overkant van de rivier stond altijd een emmer met water naast zijn stoel
in die emmer lagen wat water glazen
en er naast stond standaard een fles goedkope rode wijn
als je binnen kwam om iets te kopen of om te bunkeren kreeg je steevast een glas wijn aangeboden

Afbeelding

en een afsluiter van mijn PC
Afbeelding
gr
leo
andorra
Berichten: 23
Lid geworden op: 01 mei 2007 01:37
Locatie: Ridderkerk

Re: mijn jeugd

Bericht door andorra »

Leo

De kapu van Karel en Puk Wolf dat was later mijn Andorra na dat er een nieuwe roef en een andere motor ingezet is.
Heb helaas geen foto's van de tijd dat het Kapu was.
de leukste tijd de spitsenvaart
Wim van Leeuwen
Berichten: 154
Lid geworden op: 01 jun 2007 23:03
Locatie: Papendrecht

Re: mijn jeugd

Bericht door Wim van Leeuwen »

Ik zal proberen om op de vernieuwde site wat vehajen te plaatsen. Als er (te) weinig belangstelling voor is hoor ik dat nog wel.

Na de aankoop en een reparatie in Krimpen a/d Ijssel bij de fa. Kalkman van 24 dagen was onze eerste reis met de motorspits was naar Frankrijk met 260 ton mais van bevrachter Cees de Jonge uit Rotterdam naar Haubourdin in N.Frankrijk. Een fijne bevrachter waar wij veel voor voeren en die bereid was om op mijn charter te zetten; “pas decharge à dimanche” (niet lossen op zondag). In de Botlek laadden wij tussen 4.30 en 5.30 en voeren naar het Boerengat om de ladingpapieren en een voorschot op de vracht. Op1dinsdag 13 febr. vertrokken wij en voeren naar de vluchthaven van Bruinisse en de andere dag naar Hansweert. Donderdag naar Zelzaete en vrijdag naar de sluis van Vijve St. Ellooi. Het was wel even wennen om te varen met een spits en heb op een andere manier moeten leren om te manoeuvreren maar toen ik het éénmaal door had voer het makkelijker als met een rond gebouwd schip, vooral met stroom op de rivieren. In het begin met mijn vaart op Frankrijk dacht ik; daar komt niets van terecht en ga ik failliet want ik was niet gewend om voor een sluisje op te schuiven waar al zo’n 10 tot 20 schepen voor lagen en er maar één gelijk kon schutten. Het begon zaterdag al in Harelbeke waar ik die dag niet meer door kwam. Doordat wij daar zondag bleven liggen tot waar wij opgeschoven hadden propten de schippers zoveel mogelijk schepen voor ons om toch maar voor ons te blijven. Een mentaliteit die ik nooit heb kunnen begrijpen. Maandag om 13 uur waren we aan de beurt en om 16.00 maakten we vast voor de sluis en tevens grens in Menen waar ook altijd wat vaart voor lag en dan kon je de papieren voor de uitklaring aan de wal brengen. Als je dan in de sluis lag kwam de douane zijn fooitje halen en kon je weer verder. De sluis van Menen in de opvaart was het wel even opletten en iets over SB ophouden want op op het laatste moment trok de stuw de kop naar BB. Dinsdag om 10 uur waren we geschut en voeren de Deule in om door de sluis van Deulemont in Frankrijk in te klaren en waren om 18.30 voor de sluis van Wambrechies. De andere dag om 9.uur geschut en waren om 10 uur voor de sluis van St.Hélene in St.André en die was stuk.
Dat was ook een moeilijk sluisje want dat neerde erg op. Donderdag om 13 uur geschut na geschut te zijn in de sluis van La Barre waren we om 17.15 gemeld op de losplaats en de andere dag leeg gelost van 14 – 22 uur. Net voor de sluis van La Barre lag een lage brug en met het invaren zag ik uit een nis onder de brug een paar voeten steken, ik was nog niet gewend aan brug bewoners maar later hebben wij er nog vele gezien. Ik moest veel geduld leren opbrengen en leerde later dat met veel drukte voor de sluizen het meest werd verdiend want dan was er volop werk.
Vracht 2624.00
Kosten 139.00
Wim van Leuwen.
Plaats reactie