Op zoek naar bemanningsleden e.d.

van: www.kustvaartforum.com
arendnet

Re: Op zoek naar (oud) bemanningsleden!!

Bericht door arendnet »

Hallo john
Dit heb ik voor gevonden alvast iets.
Afbeelding
Afbeelding
Inkspot

Bericht door Inkspot »

Hallo forumspammers
Ik ben op zoek naar, Kapitein Schreudering alias (capt. fuck you) ik dacht dat hij toen '67 in Slikkeveer woonde.
Ik voer toen bij hem op de "Audacia" in '67 ,..ik kwam aan boord op de werf bij Groot en van Vliet, de eerste reis was naar Boston UK met tomaten en uien van Maassluis.

Ik zoek ook stuurman Nico Passchier en Kap. Weibrands, waar ik later in '68/'69 op de "Fiducia 2 kwam en eem vaste lijndienst Maassluis--->Boston voer.
Ik ben ze door het zwerven over de wereld uit het oog verloren.
Please heeeeelp me out!!!

Grtz,
Bert
Inkspot

Re: Op zoek naar (oud) bemanningsleden!!

Bericht door Inkspot »

Ik heb deze foto's gepikt van het internet, maar het zijn wel de coasters waar mijn zeemans leven begon.
Ik weet niet wie die foto's gemaakt heeft, bedankt hiervoor ik ben alle foto's door een inbraak bij mij thuis kwijt geraakt :evil:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
O, ja..dit wil/moet ik nog even vermelden, dankzij dit forum heb ik Kapitein Koos Schreudering,.. althans terug gevonden, hij was mij een zeevader die zich over mij als 15 jarig jongentje ontfermde en me door een achterliggend k*t periode heen heeft geholpen.
Ik heb inmiddels contact met zijn vrouw, zoon en schoondochter van Kapitein K. Schreudering.
De vrouw van Kapitein Koos Schreudering weet nog steeds wie ik ben, maandag as. heb ik een afspraak met de fam. Schreudering..ik hoop dat ik het droog kan houwe :)
Meer dat 15 jaar op zoek, en dan via dit forum vind ik de nabestaande, ik was weer eens te laat.

Bedankt, forum kombuispraat en forum Groninger Kustvaart Forum!
Ik zal in het vervolg alle forum en topic beter lezen want daarin stond het al vermeld dat hij overleden was.
Maar bij deze,
Afbeelding
Mark

Re: Op zoek naar (oud) bemanningsleden!!

Bericht door Mark »

Janus plaatste onderstaand bericht in een nieuw topic:

Hallo ik zoek oud bemanningsleden van de Stientje Mensinga
1955 tot 1957
vaerdereij
Berichten: 231
Lid geworden op: 30 dec 2004 22:48
Locatie: Zwolle

Oud bemanningsleden Stientje Mensinga.

Bericht door vaerdereij »

Janus misschien heb je de zoekfunctie op dit forum al gebruikt. Er is namelijk over de Stientje Mensinga nog wel één en ander te vinden.
Bemanningsleden onder andere op:
https://members.chello.nl/r.fleijsman/pag_1_ned.htm
Anne
Jan Stolp
Berichten: 2240
Lid geworden op: 30 dec 2004 21:55
Locatie: IJlst

Re: Op zoek naar (oud) bemanningsleden!!

Bericht door Jan Stolp »

Een bericht van Nienja zoals hij oorspronkelijk bij Scheepstijdingen stond.

hallo allen

ik zit namelijk met het volgende:wil dolgraag info verzamelen over de schepen waarop mijn vader heeft gevaren en dat is al "lang geleden" in de jaren 1940 tot ongeveer 1955

Kornelis Eefting was destijds eigenaar van de Kustvaart Unie. Zij hadden een aantal schepen waarvan de namen met Uni begonnen:
Uni-T: Hierop voer onder andere de schoonzoon Jo Salomons. Dit schip liep op de rotsen in de Botnische Golf en werd later weer in de vaart gebracht als de Ariël. Dit schip zonk tijdens een storm in de Golf van Biscaye door het inslaan van de luiken. Enkele bemanningsleden kwamen om en de rest kwam verkleumd aan land.van de overgebleven bemannisleden was mijn vader
Uni-F: van dit schip weet ik niet zoveel
Uni-S: ook van dit schip weet ik niet veel, maar blijkbaar heeft het gevaren in het Carabisch gebied.
Uni-E: op dit schip voer vader Teunis Eefting. Ook in Amerika. De thuishaven was toen New Orleans. Daar woonde enkele gezinnen van de familie Eefting/Salomons. Zij woonden in huizen die zij als 'bouwpakketten' hadden meegebracht naar New Orleans. Deze huizen waren bekend als de "Holland houses" en stonden zo'n 10 jaar geleden nog op hun plek. Ik weet niet of ze er nog staan na de ramp met de orkaan Catharina.

en hij heeft ook nog gevaren op de Uranus,an ieman mij informatie erschaffen of op weg helpen
want zou dit dolgraag aan vader als een present geven???

ook zijn er nog bemannigsleden waar ie nof de vooornaam weet , kan ik die mss ergens traceren???
bedankt
nin
Jan Stolp
Berichten: 2240
Lid geworden op: 30 dec 2004 21:55
Locatie: IJlst

Re: Op zoek naar (oud) bemanningsleden!!

Bericht door Jan Stolp »

Hier in Ijlst woont Pieter van Dijk die destijds aan boord was toen de Uni-T op de rotsen liep.Hij is ook in Amerika geweest met een van de schepen van Eefting,je vader zal hem wel kennen ,hij voer als machinist.
Groeten jan

Overigens kan je veel informatie vinden op
https://www.groningerkustvaart.com
nienja

Re: Op zoek naar (oud) bemanningsleden!!

Bericht door nienja »

bedankt!!!!!!!!!!!!!!!waoh !! vind ik tof!! weet je soms of ik hem kan bereiken???
mijn vader verteld wel over andere mannen maar kent niet zeker meer de achternamen

dit zijn o.a.
JAN ZWEEP (van indonesische afkomst ) maar wonend in Groningen, net als paps
jANUS LEUCHTENBERG of LAUTENBACH uit Leens
PIETER KEIZER uit Annapoloniaparochie
BERTUS....????? uit Winschoten

en hij heeft ook gevaren op andere schepen zoals o.a. de Uranus
en de Albert D

is daar info over bedankt!!
nienja
compass

Re: Op zoek naar (oud) bemanningsleden!!

Bericht door compass »

Hallo Nienja,

Als je nu eens de hand kunt leggen op je vader's monsterboekje ? en de bladzijden "Aanmonstering en beëindiging van de dienst aan Boord" inscant of overschrijft dan kan er nog veel meer boven water komen. Want daar staan alle jaartallen, datums en scheepsnamen.
Het is, gezien het uitgiftejaar 1940, een boekje van 19x13,5 cm met een donkergroen linnen omslag.

Groeten,
Bert de Boer
nienja

Re: Op zoek naar (oud) bemanningsleden!!

Bericht door nienja »

compass schreef:Hallo Nienja,

Als je nu eens de hand kunt leggen op je vader's monsterboekje ? en de bladzijden "Aanmonstering en beëindiging van de dienst aan Boord" inscant of overschrijft dan kan er nog veel meer boven water komen. Want daar staan alle jaartallen, datums en scheepsnamen.
Het is, gezien het uitgiftejaar 1940, een boekje van 19x13,5 cm met een donkergroen linnen omslag.

Groeten,
Bert de Boer

hallo ik ben bang dat ie dat niet meer heeft , kan het wel es vragen met een omweg, zodat ie niets te weten komt hierover!!
ik zou hem dolgraag wat fotos geven en info over de bemannig van toen!!
nienja
Plaats reactie