Foto's gezocht.

van: www.kustvaartforum.com
ruud

Re: Foto's gezocht.

Bericht door ruud »

Ahoy Cai,
Zoals jij al zei, gebouwd bij de Jadewerft G.m.b.H-WILHELMSHAVEN[98]IN 1965
Tons:399
Dwt:777
Loa:53,62x9,33x3,22
Eng:Oil 4SA 6Cyl 250x360mm 416kW 600bhp M.W.M.
Spd:9½kn.
In 1975 naar Partenreederei M.S."BACO"-Nauta Schiffahrtsverwaltung Claus-Dieter Brockmeyer & Co.-Nordenham-GER als BACO.
Call Sign:DDHC
IMO:6508262

Helaas geen verdere gegevens:
Bijlagen
ARIMEDA 1965
ARIMEDA 1965
ARIMEDA1965 (Medium).jpg (58 KiB) 2638 keer bekeken
Cai

Re: Foto's gezocht.

Bericht door Cai »

nogmaals die Cai,

een Kapitein uit de buurt van mij zoekt fotos van schepen vanuit de tijd want hij nog op groote vaart is geweest..

het gaat om volgende schepen..

de WATERSTOKER van Peter Joon, Trading & Shipping B.V.
de MARJON van Reederei Jonny Petersen, (vanuit het Alte Land)
de LILIENTHAL van Thien&Heyenga
de STADT BREMEN van Schulte & Bruns
de ELISE SCHULTE ( 12.000t) van Schulte & Bruns
de LUCY SCHULTE van Schulte & Bruns

ik heb geen Bouwjaar of werfdata's.
Eres

foto' gezocht

Bericht door Eres »

Hallo allemaal

Een poosje geleden alweer heb ik een stukje geplaatst op dit forum. Ik zal zelf binnenkort weer wat foto's plaatsen van ex Broere schepen die ik mocht ontvangen Het zijn leuke plaatjes.

Ik ben op zoek naar mooie foto's en en wil graag vragen aan jullie of jullie mij verder kunnen Ook heb ik interesse om met bemanningsleden op zee te mailen en misschien dat jullie mij eens kunnen helpen met foto's van oa in slecht weer Voor jullie niet leuk maar ik heb nu eenmaal een afwijking.
Graag deze van Spliethoff ja die GRACHT bakken van Broere die oranje bootjes en de container schepen van Nedlloyd/P&O Nedlloyd/Blue Star/Maersk en van MSC

De zee is groot en wijd maar ongetwijfeld komen jullie elkaar vast enz eker tegen en zo graag eens daarvan ook opnames willen zien.

Kortom veel gevraagd en ik hoop dat iemand mij zou kunnen helpen..

Hoop van jullie te mogen horen en alvast bedankt

groetjes

Eres
oldambtshipping

schoener META

Bericht door oldambtshipping »

De META werd gebouwd in Barth in Duitsland in 1915 en voer onder Deense vlag tot 1962.
In 1971 kwam ze in de vaart met een passagierscertificaat tot ze in 1977 verging in een zware storm bij het eiland Kelfonia.
Graag zou ik willen weten of er nog (duidelijke) foto's en of tekeningen zijn van de periode toen ze (of dit type) nog in de vrachtvaart actief was.

Groet oldambtshipping :wink:
Old Dutch Mate

Re: foto's en info over

Bericht door Old Dutch Mate »

nienja schreef:wel eindelijk weet ik van mijn vader op welkschip ie voor de eerste maal vertrokken is, voordat ie naar de Uni-f ging , en dat was op de Irene, de rederij ken ik niet
zijn laatste reizen waren op de Glory

ondertussen ook even op de Fiat gezeten ???
heeft er iemand info of fotos voor me

bedankt nienja
Hallo Nienja,

Volgens mij zijn dit de schepen waar je vader op heeft gevaren en waar je om een foto van vroeg.

Afbeelding
UNI-F, 1949, eig Kustvaart Unie/ Fam. Eefting, Groningen. © Dijkstra Fotografie, Delfzijl

Afbeelding
IRENE, 1948, eig. A. Schenkel, Groningen. © Dijkstra Fotografie, Delfzijl

Afbeelding
GLORY, 1939, eig. A. Veenma, Groningen. © Skyfoto's U.K.

Afbeelding
FIAT, 1951, eig P. Hekman, Dordrecht © ?

Salut, Old Dutch Mate.
F.J.Eisink

Stientje Mensinga

Bericht door F.J.Eisink »

Heeft iemand foto,s of bijzonderheden van de stientje Mensinga, welke ik dacht op de Ierse kust vergaan is in de jaren 50
Bij voorbaat dank. F.J.Eisink
vaerdereij
Berichten: 231
Lid geworden op: 30 dec 2004 22:48
Locatie: Zwolle

Stientje Mensinga

Bericht door vaerdereij »

F.J. Eisink misschien heb je de zoekfunctie op dit forum al gebruikt. Er is namelijk over de Stientje Mensinga nog wel één en ander te vinden.

Door te "zoeken" vond ik o.a. deze informatieve site https://members.chello.nl/r.fleijsman/pag_1_ned.htm

En niet te vergeten natuurlijk op de site van Groninger Kustvaart (Jelle Bijlsma):
https://www.xs4all.nl/~beejee/1945/ST-ME ... -05-05.htm

Anne
F.J.Eisink

Re: Stientje Mensinga

Bericht door F.J.Eisink »

Anne ontzettend bedankt voor de aanwijzing. Ik heb alles gevonden wat ik weten wilde.
Met vriendelijke groet.
Fried Eisink.
GEB331

Re: coaster orion

Bericht door GEB331 »

My name is gerald bynum. i am looking any pictures of the orion coaster from ostrhauderfehn of the 60.s i know harald diekoff had it so please anyone kindly let me know of any websites or photos thank you.. :|
Ben
Berichten: 10399
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:46
Locatie: Goutum

Re: Foto's gezocht.

Bericht door Ben »

Gerald, for about two years ago Peter Barc asked too for a photo and here are the answers:
ben schreef:
Peter Barc schreef:I,m looking for some info on a ship i did a few trips on in 1970, I think she was built in Holland and she was about 300 tdwt. When i was there it was called Orion and the homeport was Ostrhauderfehn (German) she sailed mainly between rhineports and Denmark via dortmund ems kanal, she was owned by Harald Diekhoff of ostrhauderfehn and the ship was scrapped in the mid 70s, any info at all will be appreciated as thats the only ship that i have sailed on that i have no photo or history of at all..
Peter dit moet hem zijn:
Orion ex Ostfriesland - 1900 - onbekende werf in Nederland - 4x verbouwd (verlengd, verbreed en verhoogd) - 240 brt - 370 ton dw. - 39.94 x 6.37 m. - H. & E. Diekhoff, Ostrhauderfehn - deleted door Germanischer Lloyd in 1971.
wrijfhout schreef:Afbeelding
Plaats reactie