Spitsenvaart.

Alles over binnenscheepvaart
Henk Kool
Berichten: 125
Lid geworden op: 14 mar 2006 19:46
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Spitsenvaart

Bericht door Henk Kool »

Harry,

Ik heb geen antwoord op jouw vraag, maar zie wel op de laatste rij, buitenop, het koppelverband van van der Wal, en aan de binnenzijde het kastje van Albert Dokter scheepsnaam ?

Mooie foto van de Oosterhaven te Groningen, midden jaren tachtig?

Groet,

Henk
Wrijfhout
Berichten: 8843
Lid geworden op: 30 dec 2004 17:24

Re: Spitsenvaart

Bericht door Wrijfhout »

Staat mij zo bij Henk dat het kastje Alberdina heette, een foto heb ik er niet van. Achter de Quo Vadis ligt Lap met de Elizabeth.

gr. Harry
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."
Wrijfhout
Berichten: 8843
Lid geworden op: 30 dec 2004 17:24

Re: Spitsenvaart

Bericht door Wrijfhout »

Afbeelding
De Nova, varende door het Pont Canal de Guetin. Kent iemand dit schip en zijn eigenaar.
Bij het onderwerp WAAR IS DIT kwam ik een andere Nova tegen, die was van Jan Griep uit Hansweert.
Daar zaten teveel verschillen tussen beide schepen, dit moet een andere zijn.

gr. Harry
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."
andorra
Berichten: 23
Lid geworden op: 01 mei 2007 01:37
Locatie: Ridderkerk

Re: Spitsenvaart

Bericht door andorra »

wrijfhout schreef:Afbeelding
Dit is de "Quo Vadis" van Lammert Venema uit Groningen. Kan iemand zich herinneren wie dat schip voor hem heeft gehad en zijn daarvan nog (scheeps)namen bekend?

gr. Harry

Lammert heeft hem van Henk de Haan gekocht is mij altijd verteld dat is wat ik er over weet.
de leukste tijd de spitsenvaart
visje

Re: Spitsenvaart

Bericht door visje »

de allegonda heeft hier zijn radar op petroleum nog
volgens mij tussen de allegonda in is de thallina van h swiersema
in is de alberdina
gr marten
Wrijfhout
Berichten: 8843
Lid geworden op: 30 dec 2004 17:24

Re: Spitsenvaart

Bericht door Wrijfhout »

andorra schreef:
Lammert heeft hem van Henk de Haan gekocht is mij altijd verteld dat is wat ik er over weet.
Bedankt Andorra, dit is wat ik al vermoedde maar graag bevestigd zag,

groet

Harry

PS

Marten

de Thalina staat niet op die Oosterhaven foto. Kleine Allegonda ligt langszij van de Allegonda L en tegen de kant ligt de Alberdina.
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."
visje

Re: Spitsenvaart

Bericht door visje »

je hebt gelijk harry toen lutje dat schip kreeg is vrij snel die pvc radar er afgegaan
daarom zat ik fout

gr marten
Danny

Re: Spitsenvaart

Bericht door Danny »

Afbeelding
bergen 01820798

Afbeelding
mexicali 01822909

beide op het canal du nord
Rens

Re: Spitsenvaart

Bericht door Rens »

Beste forummers,

Als leerling van het Scheepvaart- en Transportcollege (STC) te Rotterdam, doe ik de opleiding Kapitein/manager-Binnenvaart. Mijn droom is om later (over zo'n 3,5 jaar) een eigen spits te varen. Maargoed, op dat STC heb ik een docente die zelf van +/- 1991 tot 1996 op een spits gevaren heeft. Echter, zij heeft nu geen idee meer wat er met het schip gebeurt is, behalve dat het twee jaar geleden nog als Pousseur-bak voer, met een franse eigenaar. Die eigenaar zou een naam hebben die lijkt op 'Grandel'... Ik heb, voor zover ik weet, het hele net afgestruind, maar kan niets vinden over de huidige staat van het schip. Zelfs Kurt wist het niet.

Vandaar dus deze vraag hier op de 'spitsenvaart-afdeling'. Ben benieuwd of een van jullie misschien weet hoe het dit schip (of bak) tegenwoordig vergaat en daar ook foto's van heeft!

Het spits heette: van '91 tot '96 'Mirage'.
Het enige bij mij bekend is dat het op de site van Vereniging de Binnenvaart staat. (https://www.debinnenvaart.nl) Zoeken--> onder de naam 'Bernic' (2311900). Mijn lerares heet Buitendijk. Of haar man ook zo heet weet ik eerlijk gezegd niet, daar kan ik wel achter komen als dat relevant is?

MV-Groeten,

Rens Blessing
(-Toekomstig- Matroos v/d Picaro)
mastodont
Berichten: 8164
Lid geworden op: 11 mar 2007 12:14
Locatie: Terneuzen

Re: Spitsenvaart

Bericht door mastodont »

ik zal eens voor je rond kijken
er lossen nog al wat pouseurs in Sas van Gent
misschien komt hij daar wel eens
de Piar van Kuipers heb ik wel gekent
en een Merelbeker herken ik als ik hem zie
gr
leo
Plaats reactie