Ben 'n tijdje niet op dit forum geweest en zie nu pas deze mooie Broere site.Heb zelf eerst als
matroos o.g. op de Leendert-B gevaren dat was 1957/58.In die periode werd ik 18 jaar en mocht als hulpje de machinekamer in.Tijd later liep ik zelfstandig wacht 6 op 6 af.Hoef je in deze tijd niet meer aan te denken,mijn technische achtergrond was ambachtschool electro.
De enigste namen die ik me nog kan herrineren was kaptein Douwe Wagenaar,stuurman Joossen uit Breda en 2e machinist Haasnoot.Leuk dat je nog 'n hoop foto's zie van bekende scheepjes uit die tijd.
Vr.Gr.Jan
Essberger Tankers v/h Gebr Broere.
Re: Broere Shipping / Gebr. Broere
Er waren zelfs plannen om ons naar de zuid te sturen, uiteindelijk toch weer naar de Baltic
Stade hebben we geen eens geweest, Immingham hebben we wel weer plenty gezien
Lossen in vrachtwagens in Duinkerken. De vrachtwagens brachten het sapje naar een distilleerderij. De volgende dag kwam de Dutch Pilot op ons plekje te liggen en kwamen dezelfde vrachtwagens het sapje weer terug brengen.
Stade hebben we geen eens geweest, Immingham hebben we wel weer plenty gezien
Lossen in vrachtwagens in Duinkerken. De vrachtwagens brachten het sapje naar een distilleerderij. De volgende dag kwam de Dutch Pilot op ons plekje te liggen en kwamen dezelfde vrachtwagens het sapje weer terug brengen.
Re: Broere Shipping / Gebr. Broere
Le Grand Tour du Faithje
Brug
Brug console
Het hoekje van 't kwaad zoals H uit B dat eens zei.
Kaartentafel
Officieren messroom
Cargo control room.
Controle kamer in de machinekamer
Bovenaanzicht hoofdmotor
Hoofdmotor gezien vanaf de platen
Hulpmotoren
Werkplaats voor de wtk's
Werkplaats voor de bootsman
Brug
Brug console
Het hoekje van 't kwaad zoals H uit B dat eens zei.
Kaartentafel
Officieren messroom
Cargo control room.
Controle kamer in de machinekamer
Bovenaanzicht hoofdmotor
Hoofdmotor gezien vanaf de platen
Hulpmotoren
Werkplaats voor de wtk's
Werkplaats voor de bootsman
Re: Broere Shipping / Gebr. Broere
Van Eres ontving ik deze zeer intressante foto. Volgens de bestandsnaam is het vliegdekschip de Harry S. Truman maar welk Broere schip is het?
Ik denk dat het de Jacobus / Bastiaan is. Ik heb aan boord wel eens het verhaal gehoord dat een schip van Broere de sewage tank van een ander schip geladen heeft. Wie kan meer over de bovenstaande foto vertellen??
Ik denk dat het de Jacobus / Bastiaan is. Ik heb aan boord wel eens het verhaal gehoord dat een schip van Broere de sewage tank van een ander schip geladen heeft. Wie kan meer over de bovenstaande foto vertellen??
Re: Broere Shipping / Gebr. Broere
Volgens mij heeft de Bastiaan die reis toen gemaakt.
Ging inderdaad om een volle stront bak.
Ik was er niet bij haha
Ging inderdaad om een volle stront bak.
Ik was er niet bij haha
Re: Broere Shipping / Gebr. Broere
Ha Mennojan,
Dat vliegdekschip is idd de Eisenhower. Wat ik ervan weet, uit de verhalen die ik gehoord heb, is dat Clearwater (of Gefo) geen 5000 M3 schip had om het te vervoeren. Als je goed kijkt zie je de Clearwater, of een van die serie, tussen de Bastiaan en de Eisenhower liggen. Het werd dus eerst in dat schip gepompt als buffer en van daaruit de Bastiaan in. Die bracht het naar de wal en daar werd het in vrachtwagens gepompt.
Elke keer echter als er een heli o-i-d met een hotemetoot aankwam moesten ze ook weer weg en een stukje verderop ankeren geloof ik. Waarschijnlijk ISPS
Het enige wat na lossen en schoonmaken duidelijk werd was dat ze beter de filters uit de pompwell hadden kunnen weghalen, handiger om het pleepapier weg te krijgen.
O ja, de IBC naam was geloof ik Chemically Treated Human Waste maar de Marpol cat weet ik niet
Groeten Harry
Dat vliegdekschip is idd de Eisenhower. Wat ik ervan weet, uit de verhalen die ik gehoord heb, is dat Clearwater (of Gefo) geen 5000 M3 schip had om het te vervoeren. Als je goed kijkt zie je de Clearwater, of een van die serie, tussen de Bastiaan en de Eisenhower liggen. Het werd dus eerst in dat schip gepompt als buffer en van daaruit de Bastiaan in. Die bracht het naar de wal en daar werd het in vrachtwagens gepompt.
Elke keer echter als er een heli o-i-d met een hotemetoot aankwam moesten ze ook weer weg en een stukje verderop ankeren geloof ik. Waarschijnlijk ISPS
Het enige wat na lossen en schoonmaken duidelijk werd was dat ze beter de filters uit de pompwell hadden kunnen weghalen, handiger om het pleepapier weg te krijgen.
O ja, de IBC naam was geloof ik Chemically Treated Human Waste maar de Marpol cat weet ik niet
Groeten Harry
Thank you, ´till the next time Bye Bye!
Re: Broere Shipping / Gebr. Broere
Thnx voor de info Harry
Eres vroeg of ik onderstaande foto's hier neer wou zetten; bij deze
Bastiaan.
Dutch Pilot arriving Tees.
West Sailor, ex Dutch Sailor
Eres vroeg of ik onderstaande foto's hier neer wou zetten; bij deze
Bastiaan.
Dutch Pilot arriving Tees.
West Sailor, ex Dutch Sailor
Re: Broere Shipping / Gebr. Broere
Interessant die foto's van de "West Sailor".
Ik denk dat ik voor een half jaar geleden eens de vraag gesteld heb hoe die Duitse rederij met shortsea tankers heette die een V in de schoorsteen hadden. Was dat niet iets van Vries of Vriens ?.
Deze tankers hadden twee grijze smoke stacks achterop staan. Alleen, ik kan de namen van die schepen niet meer herinneren.
Is deze "West Sailor" een nieuwe telg aan deze rederij stam ?.
m.v.g. Roy
Ik denk dat ik voor een half jaar geleden eens de vraag gesteld heb hoe die Duitse rederij met shortsea tankers heette die een V in de schoorsteen hadden. Was dat niet iets van Vries of Vriens ?.
Deze tankers hadden twee grijze smoke stacks achterop staan. Alleen, ik kan de namen van die schepen niet meer herinneren.
Is deze "West Sailor" een nieuwe telg aan deze rederij stam ?.
m.v.g. Roy
Re: Broere Shipping / Gebr. Broere
@ rOy,
Het is een oude Broeriaan Roy. In 1981 in de vaart gekomen als Broer Aquamarine.
In 1987 omgedoopt Dutch Sailor en in 2000 verkocht als West Sailor.
Vorig jaar is zij wederom verkocht en vaart nu met een groene jas aan rond als Dover.
Overigens een onfortuinlijk schip heeft een keer in de fik gestaan en al divers malen rond gedobberd met een uit de hand gelopen black out. Onlangs nog ergens bij de Firth of Forth.
Wat ik me herinner is dat de Broeriaanse vetputtenaren het een werkschip vonden.
Het is een oude Broeriaan Roy. In 1981 in de vaart gekomen als Broer Aquamarine.
In 1987 omgedoopt Dutch Sailor en in 2000 verkocht als West Sailor.
Vorig jaar is zij wederom verkocht en vaart nu met een groene jas aan rond als Dover.
Overigens een onfortuinlijk schip heeft een keer in de fik gestaan en al divers malen rond gedobberd met een uit de hand gelopen black out. Onlangs nog ergens bij de Firth of Forth.
Wat ik me herinner is dat de Broeriaanse vetputtenaren het een werkschip vonden.
-
- Berichten: 1199
- Lid geworden op: 24 nov 2006 08:20
- Locatie: HULL U.K.
- Contacteer: