Diversen.

van: www.kustvaartforum.com
Eemspoort
Berichten: 3162
Lid geworden op: 25 nov 2006 23:49
Locatie: Spijk (Gn), m/s Spartitaxus

Re: DelfSail 2009.

Bericht door Eemspoort »

Mogguh luitjes,

Ook wij hebben de Sail In bezocht. En wel met een geleend jachtje, want ik wou al dat moois nu wel eens vanaf het water bekijken!
Bovendien is het ook leuk voor mijn vriendin en zoontje, die varen namelijk niet mee op de Eemspoort.
Ook ik heb een paar plaatjes geschoten. Geen hoogstaande kwaliteit, zoals van de andere leden alhier, maar ik moet me ook maar redden met een eenvoudige Fuji.
Op de dijk stonden voldoende tele-lenzen met een klein poppetje erachter. :lol:

Het jachtje heeft ligplaats in het Oude Eemskanaal, dus toen we los waren eerst maar eens rond en door Brug 15. Het leek even rustig te zijn, maar de hele stroom kwam achter mij aan. :shock: Net door de brug stopte het motorretje er even mee, water in de brandstof. :( Maar goed, ik ben natuurlijk niet voor 1 gat te vangen, 5 minuten later plofte de 24 pk, 2 cilinder Yanmar weer, dit tot grote vreugde van het hele gezin. :D
Dus het Oude Eemskanaal uit geploft, zo op het gemakje, en allerhande tupperware kwam achterop en vanaf Groningen. Gewend aan een 800 pk Deutz in een snel casco gaf ik de Yanmar de sporen. Om tot de conclusie te komen dat het verschil tussen half gas en "hebel auf dem tisch" slechts marginaal is. :lol: Ik werd dus aan alle kanten voorbij gelopen, want 24 pk in een aangegroeide weekend-cruiser houd niet echt over. Maar het jolige geplof van de Yanmar maakte veel goed! :wink: Ik hoor liever een echte motor werken, dan een bromtol zoemen.

Voor de kleine zeesluis aangeland, en na overleg met de sluis per marifoon (ik heb er 1 thuis liggen, en die moest natuurlijk mee!) besloten om de 2e ronde naar buiten te schutten. Sjongejonge, wat een klein grut op het water! En de kleine sluis is wel smal, maar zeker niet kort! Stamp vol was ie.

Afbeelding

Afbeelding

Ook de 2e ronde was een volle schutting. Wat een gemier zeg, nu snap ik wel waarom de meeste echt-scheidingen zomers in een jachten-sluis plaats vinden.
Zo niet bij ons aan boord, ik moest alles alleen doen, mijn vriendin is minder valide, dus kon helaas niet veel mee helpen. Dus kon ze ook niets fout doen. :lol:
Ik leg met enige regelmaat de Eemspoort in mijn eentje op zijn plek, en ik kan je vertellen dat dat een stuk eenvoudiger is dan zo'n wastobbe van een paar meter vast te knopen in een afgeladen volle jachten-sluis! En als beroeps-schipper stoor ik mij regelmatig aan het belachelijke gedrag van de recreanten, maar als je het allemaal van zo dichtbij meemaakt, dan ontplof je soms van woede. Allemachtig, die lui hebben echt nog nooit gehoord van fatsoen. Zolang hun maar het eerste zijn, de rest doet er niet toe. Om nog maar niet te spreken over al die snel-bootjes met hun enorme kuilen, die niet op of om kijken als jij je eigen de ziekte slingert...
Maar ondanks alles was het een zeer geslaagde dag!

Afbeelding

Afbeelding

De Waterpoort onderweg naar 1 van de Tall Ships.
Afbeelding

De Bremer Kogge.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De Pilot-tender (loods-boot).
Afbeelding

Rijkswaterstaat kijkt ook mee.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Rijksvaartuig (RV) 180.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Een mooie oude reddingsboot.
Afbeelding

De allom bekende Anda.
Afbeelding

En natuurlijk een plaatje van de Holland, die kun je niet vaak genoeg zien. :wink:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Al met al was het een mooie ervaring! We zijn 2 keer het Zeehaven-kanaal op en neer geweest, en 2 rondjes door de Buitenhaven gevaren.
Rond half 11 vertrokken we van het Oude Eemskanaal, rond half 6 lagen we voor de kleine sluis en om 8 uur waren we terug op plek.
We hadden weer de 2e schutting, dus het duurde allemaal weer even. Maar gelukkig hebben we meer tijd als geld, dus zo erg is dat allemaal niet.
We hebben nog even aan een groen kantje gelegen in het Oude Eemskanaal, even uitblazen van het lange staan. Op de Eemspoort heb ik een fijne stuurstoel, op dit scheepje moest ik maar staan. Maar ook dat was het zeker waard.

Afbeelding

Afbeelding

Gr. Ed
Mark

Re: DelfSail 2009.

Bericht door Mark »

Mijn laatste foto's van de Parade of Sail In

Afbeelding
Startpunt van de Sail In, de Eemshaven...

Afbeelding
Cisne Branco

Afbeelding
Sedov

Afbeelding

Afbeelding
Succes

Afbeelding
Stedengracht ?

Afbeelding
Sorlandet

Afbeelding

Afbeelding
Moby King

Afbeelding

Afbeelding
Kruzenhstern

Afbeelding
Hydrograaf

Afbeelding
Aphrodite

P.s. JW: 2x sorry :wink:
Harrie
Berichten: 465
Lid geworden op: 28 feb 2007 11:11
Locatie: Breezand

Re: DelfSail 2009.

Bericht door Harrie »

Mooie reportage, en ze hebben er mooi weer bij 8)

Groeten, Harrie.
No woman no cry.
Afbeelding
John 1001
Berichten: 370
Lid geworden op: 06 jul 2005 22:22
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: DelfSail 2009.

Bericht door John 1001 »

Gruun't Uut grunn

Vroeger was alles beter .........

ALLES !!.........

Behalve De Toekomst !!......
Jan-Willem
Berichten: 457
Lid geworden op: 30 dec 2004 23:21

Re: DelfSail 2009.

Bericht door Jan-Willem »

Hieronder nog wat foto's van maandag.

De Beatrix is gedoopt door Beatrix.
Afbeelding

Afbeelding

Mooie vrouwen waren er ook, zoals hier op de Stad Amsterdam...
Afbeelding

..en hier op de Thalassa.
Afbeelding

De Kruzenshtern.
Afbeelding

Overzicht.
Afbeelding

De Capitan Miranda
Afbeelding

Afbeelding

De Kaliakra uit Bulgarije.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De Mir uit Rusland.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De Kruzenshtern, eveneens uit Rusland.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De Statsraad Lehmkuhl uit Noorwegen.
Afbeelding

De Cisne Branco, Brazilie
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De Sedov.
Afbeelding

Delfsail...
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De Sorlandet uit Noorwegen
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Complimenten aan de organisatie (en de weergoden..), het was/is weer een geweldig evenement.
Afbeelding
Fluks
Berichten: 2579
Lid geworden op: 29 jan 2009 20:39
Locatie: Dordrecht

Re: Diversen.

Bericht door Fluks »

2 foto‘ van Great Yarmouth,jammer van die ouwe,die er op staat,maar kon hem niet verwijderen.Gemaakt in Juli 2009.

Afbeelding
Afbeelding

Groeten,Arie.
Groeten,Arie.
maarpol
Berichten: 7267
Lid geworden op: 05 mar 2006 20:53
Locatie: Noorwegen

Polar Star

Bericht door maarpol »

Ik zet dit mooie scheepje maar onder diverzen de Polar Star , het schip is een vangst schip en uit de vaart en is opgekocht en de bedoeling is het te restaureren. De certifikaten gingen 3 maanden geleeden uit. Het schip is in 1948 gebouwd by James Lamont Shipyard in Glasgow en kreeg een 900 Pk Polar Diesel als hoofd motor . Laater werd er een langzaam lopende Deutz van 2000 Pk ingezet en die staat er nog in . Dir schip heeft geen slinger kielen of stabilisators met het resultaat dat tot en met bevaren zeelui die voor de eerste reis aan boord komen zeeziek worden. Dit schip heeft geen slinger kielen omdat het in het ys opereerde.
Want het schip heeft een rond casco en rolt en slingert als de ziekte.

Afbeelding
De Polar Star liggende in Tomrefjord

Afbeelding
De Polar Star in het ys aan het werk.

Afbeelding
Opgeschroefd in het Ys.

Afbeelding
Op open zee.
Groeten Martin

Roest rust nooit.
JannesPattje

Scheepswerf Pattje

Bericht door JannesPattje »

Zojuist, en helemaal per ongeluk,op jullie site een B.Th.Gernaat foto ontdekt van de Aukes, in aanbouw bij onze vroegere werf in Waterhuizen en wat een jeugdherinneringen het met zich meebracht...........

Vanuit Canada, complimenten op deze fantastische site, waarop ik nog heel wat tijd zal doorbrengen!

Groeten,

Jannes Pattje

Nanaimo,B.C.
Canada
Mennojan

Vernieuwde forum bestaat 5 jaar!

Bericht door Mennojan »

Heren,

Mag ik u erop wijzen dat vandaag, 30 december 2009, het vernieuwde Kustvaartforum 5 jaar in bedrijf is?

Na 5 jaar staat de teller op 140860 berichten, 975 onderwerpen en 2865 leden.

Op naar de volgende 5 jaar :mrgreen:
Huug
Berichten: 849
Lid geworden op: 30 dec 2004 11:15
Locatie: Arkel
Contacteer:

Re: Vernieuwde forum bestaat 5 jaar!

Bericht door Huug »

Terugblikkend kan je stellen dat er hele mooie dingen op het forum staan. Dit alles door de inzet van de vele leden en moderatoren!

Met vertrouwen zie ik de toekomst tegemoet !

Recht zo die gaat! :D
Huug

Afbeelding

De wereld is rond en dat istie al lang!

https://www.shipspotters.nl
Plaats reactie