Boele en Oosterwijk.

Danny

Re: Boele en Oosterwijk

Bericht door Danny »

Afbeelding

Afbeelding

de Afrikahaven vandaag
langszij de Drechtstad 2 en achter ons de Jennie met de Dieze
Binnenvaart
Berichten: 28547
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:05
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Re: Boele en Oosterwijk

Bericht door Binnenvaart »

Mutatie , 110,00 x 10.05 x 3.96 , 3236 ton , Bouwjaar 1970 , Werf Gebr. Buijs in Krimpen a/d IJssel , 1380 pk Caterpillar , ex Zagri 26 , ex 2 x Rigel , ex Renovatie , eigenaar H. Weima in Werkendam , ENI 02319205

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Altijd het laatste binnenvaartnieuws.
Aadkn

Re: Boele en Oosterwijk

Bericht door Aadkn »

Ik werk momenteel aan een aquarel van de hopper Blanka. Ik gebruik hiervoor een oude foto die ik begin jaren zestig heb gemaakt in Scheveningen. Omdat het een zwart-wit foto is heb ik wat gezocht op het internet om te zien of ik daar iets van maatschappij-kleuren kon vinden. Tot mijn verrassing vond ik op dit forum nogal wat verwijzingen naar het schip. Is er onder de lezers ook iemand die iets kan zeggen over de kleuren. In mijn herinnering was het schip grijs met iets van blauw en de stuurhut was bruin (hout). Ik meen dat er ook iets van geel aan boord voorkwam, misschien de band om de pijp (alhoewel die op mijn foto egaal blauw of geel lijkt). Ik zou graag willen weten: de romp, de golfbreker op de de boeg, de waterlijn en de opbouw vooraan (sb). Bij voorbaat mijn dank voor een reactie, Aad K.
Hans
Berichten: 7620
Lid geworden op: 06 feb 2005 01:08
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

Gulper Drechtstad 2 en Dieze.

Bericht door Hans »

Hallo Aad,

Ik heb even in mijn archiefje gekeken naar foto's van de Blanka maar het zijn helaas alleen zwart/witte.

Als je er mee geholpen bent dan wil ik wel een paar plaatsen, voor zover je ze al niet gezien hebt tenminste.

Nu het toch weer eens over de Blanka gaat zal ik er hier nog eens eentje plaatsen, een bijzondere die ik van Bert Lodonk kreeg toegestuurd.
blanka.jpg
blanka.jpg (101.23 KiB) 594 keer bekeken

En de foto's van Danny van bovenaan de pagina.
Tue5778.JPG
Tue5778.JPG (307.19 KiB) 594 keer bekeken
Dieze met slb Jenny langszij Gulper Afrikahaven.JPG
Dieze met slb Jenny langszij Gulper Afrikahaven.JPG (241.06 KiB) 594 keer bekeken
Groet,
Hans.
Aadkn

Re: Boele en Oosterwijk

Bericht door Aadkn »

Dag Hans,

Bedankt voor je bericht, zwart-wit heb ik al maar deze is inderdaad heel bijzonder.
Ik zoek nog even door,
groet,
Aad
Wrijfhout
Berichten: 8843
Lid geworden op: 30 dec 2004 17:24

Re: Boele en Oosterwijk

Bericht door Wrijfhout »

dewaardt schreef:
wrijfhout schreef:Vandaag kreeg ik een aantal foto's van Belgische sleepboten, waaronder deze. Helaas ken ik hem niet en is er nergens een naam te lezen. Op de kont staat wel het een en ander, maar hoe ik schuif, verdonker verlicht, veel contrast, weinig contrast, het eniga dat ik tezien krijs zijn de letters MAS op het eind, zowel op de bovenste als onderste regel, daartussen staat waarschijnlijk Gent. Wie o wie herkent de boot. De foto's komen uit een nalatenschap van de familie Verstichel, die had meerdere boten.

gr. Harry

Afbeelding
de grote onbekende...
Deze boot hebben wij in 1968 gekocht als "Marina" van de firma Boele.
Daarna is zij als "Liberte" bij ons gaan varen.
Hij is verkocht aan de Rotterdamse firma Koren en vervolgens weer verkocht richting Belgie.

Groeten,

Willem
Vraagje: heeft iemand een foto van de bovengenoemde sleepboot Marina die voor Boele heeft gevarern?

gr. Harry
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."
maarpol
Berichten: 7274
Lid geworden op: 05 mar 2006 20:53
Locatie: Noorwegen

Re: Boele en Oosterwijk

Bericht door maarpol »

Herrinner dat deze boot een deel repareerde by Kalkman in de sliksloot in Krimpen toen der tyd.
Maar als ik me niet vergis kocht de Waard toen der tyd ook de sleepboot Holland van Heuvelman dat was een Schless bootje geweest. Had aardig geweest te weten waar dit bootje naar toe is gegaan.
Groeten Martin

Roest rust nooit.
Fluks
Berichten: 2579
Lid geworden op: 29 jan 2009 20:39
Locatie: Dordrecht

Re: Boele en Oosterwijk

Bericht door Fluks »

Afbeelding
Groeten,Arie.
Groeten,Arie.
Hans
Berichten: 7620
Lid geworden op: 06 feb 2005 01:08
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

Dodo Oosterschelde.

Bericht door Hans »

Nesserdijk 21 november 2009
Dodo Oosterschelde 21112009.jpeg
Dodo Oosterschelde 21112009.jpeg (286.62 KiB) 614 keer bekeken
Groet,
Hans.
george
Berichten: 431
Lid geworden op: 06 mar 2005 10:16
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Boele en Oosterwijk

Bericht door george »

Sagitta is inderdaad door Boele gebouwd en verkocht in stukjes aan de fam. Timmerman
rechts houden
Plaats reactie