Waar is dit?

Alles over binnenscheepvaart
Marco007
Berichten: 962
Lid geworden op: 02 feb 2006 11:41
Locatie: Delft

Re: Waar is dit....

Bericht door Marco007 »

Koos, de foto is van de beneden-Rijn want ik zie hectometerpaaltjes staan en ik denk dat je bij of het gat van Wesel Bislich staat (RKM 825,2) of bij de Flürensch Kanal (RKM 820,6)
Fernhout

Re: Waar is dit....

Bericht door Fernhout »

Kijk dat bedoel ik nou. Waterman had het helemaal raak: Emmerik, en met details die ik zelf niet wist, want toen wij in die haven lagen was de container nog niet eens uitgevonden.
Sorry Marco.
Bedankt Waterman.
gr
Koos
Fernhout

Re: Waar is dit....

Bericht door Fernhout »

Dan maar vlug nog een voor het slapen gaan. Waar is dit?
Marco?
En nog bedankt voor die hectometerpaaltjes. Is me destijds nooit opgevallen.
Afbeelding
Westeind
Berichten: 4727
Lid geworden op: 23 jun 2007 16:03
Locatie: m/s westeind

Re: Waar is dit....

Bericht door Westeind »

zal ik em nog ff gauw raaie voor het slapen gaan :lol:

Wesel hier lag eens een brug.....allè het is ietsje beneden wesel maar het valt er toch onder neem ik aan ,deze peiler staat rechts op de rijn

grt Bram
vaar om te leven (niet andersom)
Marco007
Berichten: 962
Lid geworden op: 02 feb 2006 11:41
Locatie: Delft

Re: Waar is dit....

Bericht door Marco007 »

Koos, deze is simpel! 8)
Dat is het oude bruggenhoofd van de oude spoorbrug in Wesel.
Aan de overkant van de rivier in het uiterwaard zijn nog restanten van de peilers te zien. :wink:
Westeind
Berichten: 4727
Lid geworden op: 23 jun 2007 16:03
Locatie: m/s westeind

Re: Waar is dit....

Bericht door Westeind »

Ja dat zei ik toch :mrgreen:
vaar om te leven (niet andersom)
Fernhout

Re: Waar is dit....

Bericht door Fernhout »

Marco zat het correcte antwoord nog te typen toen Westeind de knop 'Bevestig' al had ingedrukt. Allebei perfect.
Veel van deze foto's heb ik dankzij mijn magische reisjes per motorscooter.
Stel je voor. In Rotterdam denk ik 'Waar zal ik vandaag eens heengaan? Hm, het oosten lijkt me wel wat', en hopla, in anderhalf uur zit ik tot over mijn oren in Duitsland. En altijd de camera in de aanslag natuurlijk.
gr
Koos

PS Pijler is onderdeel van een brug. Een peiler is iemand die de diepte meet. Ik had schoolmeester zullen worden. Nooit van gekomen :cry:
Fernhout

Re: Waar is dit....

Bericht door Fernhout »

Hier dan nog een om de trouwe lezers uit de slaap te houden. Waar is dit ontzettend bijzondere dorpje links op de foto, gezien vanaf de pont?
Afbeelding
Botje
Berichten: 130
Lid geworden op: 15 feb 2009 14:41
Locatie: Roosendaal

Re: Waar is dit....

Bericht door Botje »

Brugwachter schreef:Hij ligt in Moerdijk, bij de entree naar pk-trucks. Eerste deel van de oplossing.

Waar komt hij vandaan is nu nog de vraag. ga ik even googlen!

Bruggetje lag voorheen over de Roode Vaart!
Hij is helemaal goed!

Bruggetje heeft tot 1991 over de Roode Vaart gelegen vlak bij de sluis.
Het is vervangen omdat er veel vrachtverkeer over de rivier gaat en het bruggetje ten eerste te smal en ten tweede te zwak was.

Het heeft een poosje als oud ijzer bij de nieuwe brug gelegen, tot de voormalige eigenaar van het bedrijf waar het nu ligt, het heeft gekocht en geplaatst als een soort blikvanger.
Gr. Kees
Drink geen vermout, als je vermoed, dat je ver moet.
*Waterman*
Berichten: 751
Lid geworden op: 30 dec 2004 23:59
Locatie: Dordrecht

Re: Waar is dit....

Bericht door *Waterman* »

Hier dan nog een om de trouwe lezers uit de slaap te houden. Waar is dit ontzettend bijzondere dorpje links op de foto, gezien vanaf de pont?
Het is volgens mij het veer tussen Düffelward en Schenkenschanz aan de Altrhein naar Kleef. Het dorpje wat je bedoeld is Schenkenschanz. Ligt hemelsbreed maar 1 á 2 kilometer van Lobith-Tolkamer. Dorpje is overigens vanaf de Rijn niet zo goed zichtbaar. Hoorde dat de pontbaas tegenwoordig ook voor fietsers flinke overtochtprijzen rekent.

*Waterman*
Plaats reactie