Dat is hem vrijwel zeker Schier, in 1930 gebouwd door De Liesbosch in Jutphaas, bedankt voor het meedenken.
Heeft dat schip ook weer een naam en een baas...
gr. Harry
Spitsenvaart.
Re: Spitsenvaart
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."
Re: Spitsenvaart
Wie kan mij verder helpen?
Kwam deze laatste zondag tegen toen ik uit de Volkeraksluis kwam.
Ik kon de naam niet lezen...
Kwam deze laatste zondag tegen toen ik uit de Volkeraksluis kwam.
Ik kon de naam niet lezen...
Re: Spitsenvaart
Dat is de NIMF, Peter (Gratias) kan er uren over vertellen.
Re: Spitsenvaart
Omdat?
Re: Spitsenvaart
Marco hierbij alvast[in afwachting van Peters'verhaal ] een paar detailopnames van de Nimf uit 2006.
Gr.Wim
Gr.Wim
Re: Spitsenvaart
Dank je Anton!
Ik wacht af voor het verhaal.
Ik wacht af voor het verhaal.
Re: Spitsenvaart
Nou vooruit, omdat jullie zo aandringen! De cementtanker spits Hare Majesteit Gratias is enkele jaren in het bezit van de familie en ook enkele jaren in ons bezit geweest. Mijn vader en moeder hebben er een paar jaar mee gevaren en de eerste twee jaar van onze glansrijke *kuch* carriere in de binnenvaart hebben Florianne en ik in het cement gezeten. De Gratias was gebouwd in 1964 bij van Garsse in Moerbeke. Hij was grotendeels geklonken. Aan dek meest gelast, maar voor de zekerheid hadden ze er hier en daar toch maar een klinknagel bij geramd. In de machinekamer heeft mijn vader nog een cummins gezet van 365 pk. Wat toch behoorlijk is voor een spits. Niet dat hij er veel harder mee ging lopen, maar de golf die we trokken werd toch een stuk indrukwekkender. Het eerste jaar dat ik er met Florianne op zat hebben we vooral Obourg - Amsterdam gevaren. Het tweede jaar zijn we meer van Haccourt gaan varen naar Alphen a/d Rijn, Krimpen a/d IJssel en Oudenbosch of Dordrecht. We zijn er in juli 2001 op begonnen en hebben het schip in februari 2004 verkocht.
Hier in de bak van het hellend vlak van Ronquieres;
En thuis in Katwijk aan Zee (de heimat van mijn ega);
De Gratias was 40,68m lang, ze hadden hem verlengd om die tanks er goed in te krijgen of zoiets. Wij hebben het schip verkocht aan G. Evers die er Elma op heeft gezet. En hij heeft het schip verkocht aan H (Henk). Kuntkes van de Nimf. Die had al een cementtanker. Op de foto's van Anton 5 zie je de vorige spits van Henk. Dit schip is ook nog van mijn broer geweest, die had er toen Domenica op staan.
Toen ik bij mijn ouders aan boord kwam voeren we met zijn vieren van Obourg; Ome Piet met de Con Zelo, neef Filip zat toen nog op de Gratias, Mijn ouders op de Con Zelo 2 en broer Hans op de Domenica. Dat was wel gezellig je moest het vreemd treffen wilde je niet samen vallen met familie.
Dus, Marco nu weet je van de hoed en de rand!
Groet,
Peter
Hier in de bak van het hellend vlak van Ronquieres;
En thuis in Katwijk aan Zee (de heimat van mijn ega);
De Gratias was 40,68m lang, ze hadden hem verlengd om die tanks er goed in te krijgen of zoiets. Wij hebben het schip verkocht aan G. Evers die er Elma op heeft gezet. En hij heeft het schip verkocht aan H (Henk). Kuntkes van de Nimf. Die had al een cementtanker. Op de foto's van Anton 5 zie je de vorige spits van Henk. Dit schip is ook nog van mijn broer geweest, die had er toen Domenica op staan.
Toen ik bij mijn ouders aan boord kwam voeren we met zijn vieren van Obourg; Ome Piet met de Con Zelo, neef Filip zat toen nog op de Gratias, Mijn ouders op de Con Zelo 2 en broer Hans op de Domenica. Dat was wel gezellig je moest het vreemd treffen wilde je niet samen vallen met familie.
Dus, Marco nu weet je van de hoed en de rand!
Groet,
Peter
Re: Spitsenvaart
goed gedaan jochie
je vergeet alleen te vertellen dat de Nimf die we eerst zagen van Anton5,de Delta van Bootsgezel is geweest
toen stond er een 280pk Scania in ,en hij is er ooit mee ondersteboven gegaan
ik meen tijdens het lossen ergens in de Ijssel of toch in de buurt
verder is het wel O.K
gr
leo
je vergeet alleen te vertellen dat de Nimf die we eerst zagen van Anton5,de Delta van Bootsgezel is geweest
toen stond er een 280pk Scania in ,en hij is er ooit mee ondersteboven gegaan
ik meen tijdens het lossen ergens in de Ijssel of toch in de buurt
verder is het wel O.K
gr
leo