Reparatiewerven.

Alles over binnenscheepvaart
*Waterman*
Berichten: 751
Lid geworden op: 30 dec 2004 23:59
Locatie: Dordrecht

Re: Reparatiewerven

Bericht door *Waterman* »

De boten Meeuw (J.Rigter) en Stentor zijn midden jaren '70 naar Ierland verkocht. Meen dat deze daar aan de westkust voor recreatie-visserij zouden worden ingezet. Beide boten zijn kort na aankomst bij een storm losgeslagen en konden als total loss worden beschouwd.

De Wilhelm in de zestiger jaren kort voordat deze verkocht en omgedoopt werd in Stentor.
Afbeelding

De Stentor liggend aan de Nassaukade in Rotterdam in de nadagen van de sleepvaart.
Afbeelding

*Waterman*
JC
Berichten: 2987
Lid geworden op: 29 dec 2007 20:55
Locatie: Kruiningen

Re: Reparatiewerven

Bericht door JC »

Jan Kroes schreef: Louis Mory in Peronnes aan de Schelde.Op GE kun je zien dat het nu 'n jachtwerf is.
Inderdaad Jan, ik had het niet herkend en heb er in 1988 nog rondgelopen. De werf was toen al jaren gesloten, dat was zo abrupt gebeurd dat er een stuk of wat schepen op de helling waren blijven staan. Ik weet het, ik ben een zeur maar het is niet aan de Schelde. Jammer genoeg heb ik toen geen foto's gemaakt, teminste één van de schepen is later weer in de vaart gekomen.
Jan Kroes
Berichten: 3837
Lid geworden op: 30 dec 2004 17:37
Locatie: Sittard

Re: Reparatiewerven

Bericht door Jan Kroes »

JC schreef:Ik weet het, ik ben een zeur maar het is niet aan de Schelde..
Geen probleem, alleen is er verschil.
Ik bedoelde de werf in Peronnes-aan-de-Schelde, en niet de werf aan de Schelde in Peronnes. :wink:
Wat ik ook nog schreef:Op GE kun je zien dat het nu 'n jachtwerf is.
Afbeelding

Het moge duidelijk zijn dat ik ook zag dat de werf niet aan de Schelde ligt/lag.
Lemoine Pierre
Berichten: 345
Lid geworden op: 12 jan 2007 14:12
Locatie: Nossegem Belgium

Re: Reparatiewerven

Bericht door Lemoine Pierre »

JC schreef:
Jan Kroes schreef: Louis Mory in Peronnes aan de Schelde.Op GE kun je zien dat het nu 'n jachtwerf is.
Inderdaad Jan, ik had het niet herkend en heb er in 1988 nog rondgelopen. De werf was toen al jaren gesloten, dat was zo abrupt gebeurd dat er een stuk of wat schepen op de helling waren blijven staan. Ik weet het, ik ben een zeur maar het is niet aan de Schelde. Jammer genoeg heb ik toen geen foto's gemaakt, teminste één van de schepen is later weer in de vaart gekomen.
MARY in 1980 in de vaart gekomen
Afbeelding
absolute beginner
Lemoine Pierre
Berichten: 345
Lid geworden op: 12 jan 2007 14:12
Locatie: Nossegem Belgium

Re: Reparatiewerven

Bericht door Lemoine Pierre »

Jan Kroes schreef:Alweer 'n jaar weggezakt dit onderwerp.
Wie weet welke werf dit is?

Afbeelding
Ik ben verleden zaterdag eens gaan kijken in Peronnes. Dus zie hier mijn foto's
Afbeelding
Afbeelding
de slip-way
Afbeelding Afbeelding
De 3 laatste schepen van scheepswerf Mory: SATURNUS, ex CAJUPA( nu Don Juan) en MARY

Groeten, Pierre
absolute beginner
vasco
Berichten: 657
Lid geworden op: 05 jan 2009 14:38

Re: Reparatiewerven

Bericht door vasco »

Wel geen scheepswerf maar toch is de sleepboot Spes hier op de wal gezet en volledig omgebouwd van st.slb. tot m.slb. bij Machinefabriek Keller te Rotterdam in 1956.

Gr. Ger.
Op de foto de tewater lating.Afbeelding
Gr. Ger
Afbeelding
Wrijfhout
Berichten: 8843
Lid geworden op: 30 dec 2004 17:24

Re: Reparatiewerven

Bericht door Wrijfhout »

Mooie foto Ger. Is dat bootje op de voorgrond de Vier Gebroeders van Romeijnders misschien?
Afbeelding
4 Gebroeders...

gr. Harry
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."
vasco
Berichten: 657
Lid geworden op: 05 jan 2009 14:38

Re: Reparatiewerven

Bericht door vasco »

Harry,de 4 Gebr lijkt er wel erg veel op en daar tussen ligt volgens mij de Thobro.
Tussen de bokkepoten door aan de wal staat de Deutz deze is met die bok gelijk in de Spes gezet.

Gr GER.
Gr. Ger
Afbeelding
Wrijfhout
Berichten: 8843
Lid geworden op: 30 dec 2004 17:24

Re: Reparatiewerven

Bericht door Wrijfhout »

Afbeelding
Ger ik ken alleen maar deze Thobro, is er een grotere geweest?

gr. Harry
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."
vasco
Berichten: 657
Lid geworden op: 05 jan 2009 14:38

Re: Reparatiewerven

Bericht door vasco »

Harry,de boot die ik Thobro genoemd heb heeft volgens mij ook nog Johnny geheten ik weet niet of ik die naam goed schrijf ,en is later naar de Hr. v.d.Hurk in Maastricht verkocht en een beetje omgebouwd als duwboot zou wel eens Lutin geheten kunnen hebben zijn vader had vroeger ook een Lutin.
Misschien kom je hier verder mee.

Gr.Ger
Gr. Ger
Afbeelding
Plaats reactie