Die heb ik!Sjoerd Nutma schreef:Een goede buur
Spitsenvaart.
Re: Spitsenvaart
Re: Spitsenvaart
En dan nu het isolatiemateriaal en een krat bier op zolder neerzetten en dan vanuit het dakraam hem lokken.......JC schreef:Die heb ik!Sjoerd Nutma schreef:Een goede buur
-
- Berichten: 1306
- Lid geworden op: 03 jan 2005 15:11
- Locatie: Capelle/IJssel
Re: Spitsenvaart
JA Bram, dat is wel een idee om het setje foto's van de 1e pagina's nogmaals plaatsen.westeind schreef:Ben pas ook eens op pag 1 gaan lezen naar aanlijding van berichten bij gezochte schepen .....
.daar zijn de meeste foto`s verdwenen,zijn ook van 2005 misschien voor een regenachtige dag eens een optie om er wat op nieuw
te uploaden
Evert er waren er een hoop van jou als je nog weet welke het waren zou het te doen moeten zijn
succes
grt Bram
Inmiddels zijn er in die tijd meer forumleden en vooral ook spitsenschippers bijgekomen.
zodat het voor vele weer "nieuwe" oude/nieuwe foto's zijn.
Het uploaden is nu ook verbeterd dus doe ik er ook enkele die nog niet eerder geplaatst zijn.
Puur omdat het niet direct ter sprake kwam:
Pa kocht de PATRICE van Sarens in Antwerpen die er uitsluitend zetschipper(s) op had varen.
Het schip was 3 jaar oud en pa hernoemde het als PATRIA.
Hier zit de Patria voor zijn eerste werfbeurt aan de werf bij Vos in Groningen.
Deze werf is kort daarna gestopt, dit waren zo´n beetje de laatste
schepen die daar op de helling hebben gestaan .
In 1965 deed hij zijn langste reis (tot dan toe) van Beddinge naar Aubervillier.
met pakketjes blik voor de autoindustrie.
Hier vaart hij over de Weser bij Minden.
Nogmaals de Weser gezien richting Minden en de Porta Westfalica.
9. Beddingen - Paris(Aubervilliers) 260 ton Blik
10. Corbeil - Hitdorf 250 ton maïs
Groet Evert
-0--- Vervoer over Water, de Juiste Weg ---0-
-
- Berichten: 1306
- Lid geworden op: 03 jan 2005 15:11
- Locatie: Capelle/IJssel
Re: Spitsenvaart
In die dagen was het Canal du Nord nog niet geopend.
Op het Can. van St.Quentin was het behoorlijk druk.
Daar waar eén van de dubbele sluizen uitviel had je meteen lange wachttijden.
Hier achter de rame voor de grote voute bij Vendhuile.
Met een slakkengangetje duiken we zo de tunnel in.
Vol onder de dekkleden, want de lading blik kon geen enkel druppeltje water verdragen......
De sleep moet tegen de kant en de rame pikt de tegenliggende sleep op.
Hier een foto tijdens de retourreis, opstellen om de sleep aan te maken bij Riqueval.
Aan de overkant een houten waal die daar nog vrij veel rond voeren.
In de verte een splinternieuwe Tielrode spits?
De Patria was onderweg met mais van Corbeil naar
Optie de Ruhr. Bestemming werd Hitdorf.
Groet Evert
-0--- Vervoer over Water, de Juiste Weg ---0-
Re: Spitsenvaart
Deze spits aangetroffen op de nieuwe steigers Oude Houthaven.
Voor de liefhebbers.
varen is leven
Voor de liefhebbers.
varen is leven
-
- Berichten: 1306
- Lid geworden op: 03 jan 2005 15:11
- Locatie: Capelle/IJssel
Re: Spitsenvaart
Weer even een paar uit de oude doos:
Een van de weinige keren dat de Patria de Belse Maas bevaren heeft.
De Patria passeert hier éen van de ascenseurs bij La Louviere.......... was ook een éénmalige gebeurtenis. Moet ook in 1965 geweest zijn.
Een van de weinige keren dat de Patria de Belse Maas bevaren heeft.
De Patria passeert hier éen van de ascenseurs bij La Louviere.......... was ook een éénmalige gebeurtenis. Moet ook in 1965 geweest zijn.
-0--- Vervoer over Water, de Juiste Weg ---0-
-
- Berichten: 1306
- Lid geworden op: 03 jan 2005 15:11
- Locatie: Capelle/IJssel
Re: Spitsenvaart
Weer een éénmalige gebeurtenis. De Patria ligt in een sluis op de Dedemsvaart.
Kort daarna is het kanaal voor de scheepvaart gesloten. En werd het een autosnelweg.
Nog een plaatje van de Dedemsvaart.
Pa had in Den Hulst slakkenmeel uit Gent gelost en moest
toen tot aan Dedemsvaart doorvaren om te kunnen zwaaien.
1965
12. Gendt - Oudenaarde 300 ton zand
13. Gent - Den Hulst 220 ton slakkenmeel
14. Hengelo - Jemeppes 250 ton zout
Groet Evert
-0--- Vervoer over Water, de Juiste Weg ---0-
-
- Berichten: 759
- Lid geworden op: 01 feb 2005 14:41
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Re: Spitsenvaart
Op 21-11-2010 's middags liep ik boven de bocht van Sturzelberg (kmr 725) dit spitsen koppelverband voorbij.
Op de achtergrond zie je één van de kranen van Sturzelberg staan.
De Adria en de Alain.
Het verband is niet echt strak gekoppeld zo te zien. Loopt men zo sneller nu het water beter tussen de beide spitsen door kan Niet echt handig lijkt mij voor o.a. het sturen.
Beneden de bocht draaiden de spitsen opeens op. Waarom is mij een raadsel. Was men vergeten dat de losplaats hier was? Zodoende moesten ze weer zo'n 2 kilometer te berg tegen de zware rivier in. Hopelijk was het niet Reisholz.......
m.vr.gr. Ronald
Op de achtergrond zie je één van de kranen van Sturzelberg staan.
De Adria en de Alain.
Het verband is niet echt strak gekoppeld zo te zien. Loopt men zo sneller nu het water beter tussen de beide spitsen door kan Niet echt handig lijkt mij voor o.a. het sturen.
Beneden de bocht draaiden de spitsen opeens op. Waarom is mij een raadsel. Was men vergeten dat de losplaats hier was? Zodoende moesten ze weer zo'n 2 kilometer te berg tegen de zware rivier in. Hopelijk was het niet Reisholz.......
m.vr.gr. Ronald
Re: Spitsenvaart
Net als de foto van Frans onder Luxe motor,
hier ook een foto van historiche waarde, 2 spitsen hier op de Rijn.
No, Made in China.
Gr Bertus.
hier ook een foto van historiche waarde, 2 spitsen hier op de Rijn.
No, Made in China.
Gr Bertus.