Passagiers- en rondvaartboten

Binnenvaart
Berichten: 28406
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:05
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Re: Passagiersboten

Bericht door Binnenvaart »

Marprinses , 40,18 x 6,21 x 1,20 , Bouwjaar 1993 , Werf Bijlsma in Wartena ( Nederland ) , 300 pk DAF , eigenaar Princenhof BV in Eernewoude , ENI 02206456

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Altijd het laatste binnenvaartnieuws.
expat

Re: Passagiersboten

Bericht door expat »

Binnenvaart schreef:Harmonie , 26,13 x 4,70 x 1,20 , Bouwjaar 1968 , Werf Carl Siebert in Berlin ( Duitsland ) , 165 pk GM , ex Harmonie , eigenaar Harmonie Rondvaartbedrijf in Boelenslaan, ENI 02204303

Afbeelding
Is deze Harmonie van Kijlstra , Drachten geweest?
Wrijfhout
Berichten: 8843
Lid geworden op: 30 dec 2004 17:24

Re: Passagiersboten

Bericht door Wrijfhout »

Afbeelding
Volgens mij was het Kijlstra, er is in de loop der jaren verschillende keren e.e.a. aan de Harmonie veranderd.

gr. Harry
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."
brander
Berichten: 9900
Lid geworden op: 19 mar 2006 15:35
Locatie: Den-Bosch.

Re: Passagiersboten

Bericht door brander »

:oops:
SchipperWillem
Berichten: 499
Lid geworden op: 04 jan 2009 23:15

Re: Passagiersboten

Bericht door SchipperWillem »

Hallo allen,
Soms vindt je iets, de Toerist 1 Minne v/d Werf & zn Koopmansgracht 14 Sneek volgens de achterkant.

Afbeelding
SchipperWillem
Berichten: 499
Lid geworden op: 04 jan 2009 23:15

Re: Passagiersboten

Bericht door SchipperWillem »

Deze gekocht op de plaats van bestemming, de enigste keer dat we naar onze oosterburen zijn gevaren,veel later meer daarover.
Groeten Willem
Afbeelding
Binnenvaart
Berichten: 28406
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:05
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Re: Passagiersboten

Bericht door Binnenvaart »

Swiss Emerald , 110,00 x 11,40 x 1,50 , Bouwjaar 2006 , Werf Jac. den Breejen in Hardinxveld ( Nederland ) , 2 x 953 pk Caterpillar , eigenaar Scylla Tours AG in Basel , ENI 07001825

Afbeelding

Afbeelding
Altijd het laatste binnenvaartnieuws.
Wrijfhout
Berichten: 8843
Lid geworden op: 30 dec 2004 17:24

Re: Passagiersboten

Bericht door Wrijfhout »

Afgelopen weekend was ik op Terschelling waar we lekker zijn uitgewaaid. Heb het net even teruggekeken bij de website van het KNMI, windgemiddelde overdag lag tussen windkracht 8 en 9 met uitschieters naar windkracht 11. Dan wil je wel even op de haven kijken hoe de veerboten binnenkomen. De eerste die ik 's morgens zag was de catamaran Tiger...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
en toen lag ie netjes voor de kant. Petje af voor die mannen, het mag dan dagelijks werk zijn, ik heb er respect voor.
Een paar uurtjes later kwam de Friesland...
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."
Wrijfhout
Berichten: 8843
Lid geworden op: 30 dec 2004 17:24

Re: Passagiersboten

Bericht door Wrijfhout »

Als je gezien hebt hoe de Tiger voor de kant kwam dan ben je ook wel even benieuwd hoe dat met de grote Friesland in die storm zal gaan... Ik dacht even de dijk op te lopen om een paar mooie shotjes te maken, maar dat kon ik wel vergeten, ik werd er bijkans afgeblazen, dan maar een beetje de luwte van het monument opgezocht...

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
De Hurricane voer naar buiten om eventueel assistentie te verlenen? Heb geen idee wat die kleine boot zou kunnen uitrichten, maar er staat misschien wel heel veel kracht in...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."
Wrijfhout
Berichten: 8843
Lid geworden op: 30 dec 2004 17:24

Re: Passagiersboten

Bericht door Wrijfhout »

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."
Plaats reactie