Even voorstellen / algemene mededelingen

Alles over binnenscheepvaart
mikado
Berichten: 12
Lid geworden op: 17 sep 2010 19:59
Locatie: zwolle

even voorstellen

Bericht door mikado »

ik ben jol thalen uit zwolle en ben 53 jr. jong.
ik wil gelijk even zeggen dat de enige boot die ik bestuurd heb is een roeiboot :lol: , maar heb wel een beetje binnenvaart bloed door mij heen lopen.
mijn moeder heeft met haar ouders vroeger turf gevaren, mijn vader heeft met zijn ouders ook turf en andere handel gevaren, mijn vader heeft dit tot na de oorlog gedaan.
verder sta ik vaak te kijken aan het eind van het zwolleijssel kanaal- ijssel scannertje bij mij en m'n fototoestelletje en bij de sluis natuurlijk.
ik volg dit forum al een heeeeeele tijd en vond het nu tijd worden om mij voor te stellen.
groet jol

ik ben geloof ik in de verkkerde rubriek terecht gekomen(beginners foutje :cry: )
expat

mag ik me even voorstellen?

Bericht door expat »

Zag nu pas dat er ook een mogelijkheid is om je voor te stellen en bij deze dus.
Dirk van der Schaaf, geboren Leeuwarder en 65 jaar.
Niet uit een varende familie, maar als horecaffer Siete en Eildert Meeter leren kennen. (Theehuis, Grouw)
!972 aanschaf van een Luxe Motor in Zaandam en na verkoop hiervan in hetzelfde jaar de koop van de sleepboot Bounty II van Bram van Kleef in Rotterdam. Na brand aan boord verkocht in 1976. 1978 aankoop van enkele Oost Duitse kotters, waarvan een zelf gehouden.
In 1996 aankoop van het mps Nanja en dit schip wegens gezondheidsproblemen verkocht in 2005.
Nu alweer 4 jaar woonachtig in Thailand en niet aan het water (bewuste keus?).
Hoewel een mooi leven hier , zo af en toe een beetje heimwee naar het varen, maar deze site met zoveel deskundigheid en mooie foto's maakt het helemaal goed.
Zodra ik de foto's uit Nederland heb van het bovengenoemde Luxe Motortje zal ik ze plaatsen met enkele vragen.
Met vriendelijke groet, Dirk.
Jan B

Re: Algemene Mededeling / Even Voorstellen

Bericht door Jan B »

Hallo allemaal

Zal me zelf even voorstellen na dat ik al vershillende onderwerpen uit geplozen heb ben begonnen bij mijn jeugd westeind en beunschepen (al geslaagd ook op beunschepen)

Jan Baas
H.I.Ambacht

IK heb gevaren van m'n 15 t/m 28 jaar hooftzakelijk in de zand en grindvaart , ben nu 61 dus dat is een tijdje al aan de wal , ga nog wel regelmatig met m;n zwager mee op de mts Johnny dus kan het toch niet los latenHet is een geweldige site dit Forum , en ik hoop er goed gebruik van te maken

Gr Jan B
Westeind
Berichten: 4727
Lid geworden op: 23 jun 2007 16:03
Locatie: m/s westeind

Re: Algemene Mededeling / Even Voorstellen

Bericht door Westeind »

Ha Jan welkom op t forum :D

Mag ik vragen waar ik de eer aan te danken heb dat je oa ons (westeind) als 1e gelezen hebt ? :lol:
Ik zelf ben destijds begonnen met Mijn jeugd ,maar das mn familie dus logisch :mrgreen:
Verder kan ik je aanraden de franse kanalen enz en nog veel andere onderwerpen ,ook die al terug gevalen zijn tot pag 10 v d inhoud
zoals cruising de yangste bv of de wolga reizen van Jan Kroes affijn je ben hier nog nie klaar :wink:


grt Bram
vaar om te leven (niet andersom)
Jan B

Re: Algemene Mededeling / Even Voorstellen

Bericht door Jan B »

Hoi Bram

Leuk dat je reageer.de reden is dat ik je al verschillende keren heb zien varen,dus die naam kwam me bekend voor (en uit papendrecht dat is bij mijn aan deover kant) Ik woon onder aan de dijk scheepswerf Van Vliet
Maar ik zal je raad op volgen

Gr Jan B
Kees Keijzer
Berichten: 9009
Lid geworden op: 16 mar 2005 09:49
Locatie: Papendrecht

Re: Algemene Mededeling / Even Voorstellen

Bericht door Kees Keijzer »

Even een kompliment voor het nieuwe logo, een prachtige coaster, het lijkt wel een schilderij van Frans Naerebout, de man die de plaatjes in de Hooymeyer en Captain Grant albums maakte.
Gr, Kees.
Als het niet gaat zo als het moet, moet het maar zo als het gaat.
Afbeelding
Wrijfhout
Berichten: 8843
Lid geworden op: 30 dec 2004 17:24

Re: Algemene Mededeling / Even Voorstellen

Bericht door Wrijfhout »

Schitterend nieuw logo, complimenten aan Evert Sikkema die het geschilderd heeft!

gr. Harry
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."
Frans-S
Berichten: 68
Lid geworden op: 16 sep 2010 11:00
Locatie: IJmuiden

Re: Algemene Mededeling / Even Voorstellen

Bericht door Frans-S »

Goedemorgen,

onder het motto "Beter laat dan nooit" wil ik mijzelf ook graag even voorstellen.
Mijn naam is Frans Siepel, ik ben 24 jaar, en opgegroeid met de binnenvaart. Naar aanleiding van een ander forumlid en collega (Kees Keizer) ben ik hier op dit forum terechtgekomen. Ik ben als matroos begonnen bij Van der Sluijs Tankrederij op het M.T.S. Eemstroom, hierna ben ik als stuurman naar de IJsselstroom gegaan, en zijn we als personeel onder de Interstream Barging vlag gekomen, met natuurlijk de bijbehorende kleurstelling. Na een periode van ongeveer 1,5 jaar op de IJsselstroom, ben ik teruggekeerd op de Eemstroom, waar ik na 9 maanden te horen kreeg, dat ik samen met mijn schipper het nieuwbouw M.T.S. Grevelingen mocht gaan bemannen. Hier ben ik eind november aan begonnen, en na een afbouwperiode van een maand (voor mij dan) zijn we daar 3 januari 2011 mee gaan varen.
Ik ben van plan om naast de paar foto's die ik nu in de haven van IJmuiden maak, ook foto's te gaan maken als ik aan boord ben, en ze dan uiteraard ook te plaatsen zodat ik er misschien een ander ook een plezier mee kan doen.

Met vriendelijke groeten,
Frans Siepel
Peter B
Berichten: 20
Lid geworden op: 25 mei 2011 20:34
Locatie: Driebergen

Even Voorstellen

Bericht door Peter B »

Hallo, forumleden,

Ik volg dit forum al een aantal jaren en heb nu de stap gezet me aan te melden. Peter Banda is de naam, op mijn 14e begonnen met sparen voor mijn eigen (zeil)bootje en daarna zo'n 41 jaar lang eigenlijk niet meer bij het water weg te krijgen geweest. 't Zit niet in de familie, maar het is er ook niet uit te krijgen. Inmiddels heb ik het vaste plan opgevat om een oud binnenvaartscheepje op de kop te tikken en zo mooi (authentiek) mogelijk op te knappen (van buiten) en zeer comfortabel bewoonbaar te maken (van binnen). Hoe noemt een van de actievere forumleden dat? "In de toekomst naar het zuiden", geloof ik.

In de nabije toekomst hoop ik dus de trotse eigenaar te zijn van de luxe motor/steilsteven/aak/? Cornelia. 25 bij 5 moet ze ongeveer zijn. Ik houd jullie op de hoogte van mijn vorderingen en zal voordat het zo ver is vast nog wel een paar keer een beroep doen op jullie collectieve geheugen.

Groet,

Peter
www.motorschipCornelia.nl

Lawyers do it in small print
Klaes
Berichten: 619
Lid geworden op: 03 nov 2010 18:10
Locatie: Friesland

Re: Algemene Mededeling / Even Voorstellen

Bericht door Klaes »

Nou lees ik hier al een tijdje mee,en ik post zo nu en dan ook wel eens wat,dus leek het me wel gepast om mij even voor te stellen.

Ik ben Klaes Fritsma,53 jaar oud uit Wommels Friesland.
Dat is een dorpje van ongeveer 2200 inwoners aan de Bolswardervaart met zijn 99 bochten.
Eigenlijk loopt de vaart dwars door het dorp heen,en was vroeger het domein van de beurtvaart en de melkvaarders.
Heb ik wat met varen en water,ja maar niet beroepsmatig helaas.

Mijn grootvader van vaderskant was binnenvisser,en ik ging als klein jochie al vaak met hem mee.
Mijn grootmoeder van vaderskant was een Joustra,en die haar broers hadden weer een Hasselter Aak de Hoop op Zegen.
Mijn grootouders woonden op een woonark,en mijn grootvader zijn broer die ook visser was woonde eerst altijd op een skûtsje.(tjalk)
En mijn vader heeft 30 jaar een luxemotor gehad voor de recreatievaart
Zelf heb ik mij ook niet onbetuigd gelaten en diverse vaartuigen gehad.
Momenteel is dat een sloep van 6x2 meter.
Daarnaast ook nog bij een bedrijf gewerkt die voor aanvoer van zand en grind een eigen binnenvaartschip hebben,namelijk het motorbeunschip Koophandel uit Leeuwarden.
Ik ben dan wel niet op het water geboren,maar ben er wel bij opgegroeid.
Heb altijd aan of in de buurt van het water gewoond.

Nou dat was het eerst even in een notedop.
Wie nog meer wil weten die vraagt maar even.

Groeten Klaes,
Afbeelding

Take life the way it is

De ein fan elke reis is it paad werom
Plaats reactie