Franse motor.
Het eerste klopt. Alleen vermeldt Binnenvaart 93 als bouwwerf De Kaap in Meppel. Helaas beginnen de Binnenvaart boekjes pas in 1990, dus zul je het antwoord moeten krijgen van iemand die het zo nog weet.fré schreef:Volgens mij heeft de fam. Woortman daarna , de voormalige Hollandia gekocht, een schip van ca. 1500 ton, die ik dacht gebouwd was door de fa. Lubbinge uit Hoogeveen.
Dit is dus de voormailge Hollandia, hiervoor voeren ze met een franse motor.Jan Kroes schreef:Wat noem jij vroeger? In 1993 voeren ze al met een schip van 85 X 9,50.fré schreef:Dit is de "Peter" van Woortman, uit Groningen, vroeger voeren ze met een franse motor onder de zelfde naam met zand en grind naar Winschoten. Vaart dat schip nog?
Stond in 2004 te boek als Adandi II.
(foto: www.shipphoto.nl)
Fré
"De tijd zal 't leren"
De naam Peter is nu al zó vaak gevallen dat ik hem maar even uit het archief heb opgediept.
Harry
De Peter geladen voor de Oostersluis in Groningen, wordt opgeschut naar het Eemskanaal om verder te varen via het Winschoterdiep...
... leeg tussen Aduard en Zuidhorn, onderweg naar de Beneden Rijn om te laden. Eigenlijk het zelfde werk als Fré zijn ouders vroeger deden, grind naar Erica...
Harry
De Peter geladen voor de Oostersluis in Groningen, wordt opgeschut naar het Eemskanaal om verder te varen via het Winschoterdiep...
... leeg tussen Aduard en Zuidhorn, onderweg naar de Beneden Rijn om te laden. Eigenlijk het zelfde werk als Fré zijn ouders vroeger deden, grind naar Erica...
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."