Reparatiewerven.

Alles over binnenscheepvaart
Wrijfhout
Berichten: 8843
Lid geworden op: 30 dec 2004 17:24

Re: Reparatiewerven

Bericht door Wrijfhout »

Daar was jij even mis Remy, dat onderwerp bestaat reeds lang. Hierbij een dringende oproep aan iedereen die rondloopt met plannen voor een nieuw onderwerp:KIJK A.U.B. EERST OF IETS DERGELIJKS AL BESTAAT! DAT SCHEELT DE MODERATOREN EEN HOOP WERK. DIE HOEVEN DAN NIET STEEDS ONDERWERPEN VERPLAATSEN...

graag begrip hiervoor,

gr Harry
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."
Remy

Re: Reparatiewerven

Bericht door Remy »

Mijn excuses voor het ongemak blijkbaar had ik iets over het hoofd gezien

Groetjes Remy
Wrijfhout
Berichten: 8843
Lid geworden op: 30 dec 2004 17:24

Re: Reparatiewerven

Bericht door Wrijfhout »

Afbeelding
Gisteren de Zeester gespot bij Poppen in Zwartsluis. Toen ik hem daar zo zag liggen moest ik denken aan hetgeen de vroegere eigenaar mij eens toevertrouwde: "Mooi schip, maar lopen deed hij niet, van achteren veel te vol..."

gr. Harry
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."
Wrijfhout
Berichten: 8843
Lid geworden op: 30 dec 2004 17:24

Re: Reparatiewerven

Bericht door Wrijfhout »

Afbeelding
Het m/s Ropeja ergens op een werf, maar waar? Er wordt ook nieuw gebouwd helaas herken ik de omgeving niet, wie wel?

gr. Harry
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."
*Waterman*
Berichten: 751
Lid geworden op: 30 dec 2004 23:59
Locatie: Dordrecht

Re: Reparatiewerven

Bericht door *Waterman* »

Het m/s Ropeja ergens op een werf, maar waar? Er wordt ook nieuw gebouwd helaas herken ik de omgeving niet, wie wel?
Ken de omgeving ook niet maar het zou om Scheepswerf Heermans in Hedel kunnen gaan. De ROPEJO is daar gebouwd en op de helling zou nieuwbouw ANNA (1965) kunnen liggen. (zie knik na derde raam in roef, deze zie je ook op foto van de EL BARCO, zie https://www.debinnenvaart.nl/schip_detail/2660/ foto 2005)

*Waterman*
Wrijfhout
Berichten: 8843
Lid geworden op: 30 dec 2004 17:24

Re: Reparatiewerven

Bericht door Wrijfhout »

We zullen eens even afwachten Wim wat Kees Keijzer er van zegt, die kent het schip ontdekte ik.

gr. Harry
Kees Keijzer schreef:Met dit vieze weer even in de digitale oude doos zitten snuffelen en deze foto gevonden;
Afbeelding
Een foto die in de zeventiger jaren genomen is in opdracht van de Esso, die in die tijd veel foto's van de binnenvaartvloot nam, ze in de Schuttevaer zette en die kon je dan bestellen. Op dit plaatje staat de "Ropeja" die afvarend de Spoorbrug passeert van z'n thuishaven. Het schip was eigendom van een driemanschap, twee broers Bakkeren en de andere vennoot heette Suiker, ze lieten het schip in 1962 bouwen bij scheepswerf Heermans in Hedel, er kwam als voortstuwing een 385 pk Stork Ricardo in. mijn oom Maarten heeft verscheidene jaren als zetschipper op dit schip gevaren , voornamelijk van en naar Rijnbestemmingen en zo z'n beide zoons Rijnkennis op te laten doen. Na dat mijn oom er af ging is het schip verkocht en de naam werd "Jetta" daarna kocht Jan Verdonk het schip noemde het "Anda" en zette de nieuwe opbouw en Volvo over van z,n oude kempenaar.
EvertCadij heeft een tijdje geleden een foto op het forum gepost van het schip onder zijn huidige naam
"Fossa";
Afbeelding
Gr, Kees.

Voor de pluizers onder ons; Europan. 3310465
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."
Kees Keijzer
Berichten: 9013
Lid geworden op: 16 mar 2005 09:49
Locatie: Papendrecht

Re: Reparatiewerven

Bericht door Kees Keijzer »

Het schip in aanbouw achter de "Ropeja" zou best de "Anna"van van Dalen uit Brakel kunnen zijn.
en je ziet het Harry heeft het zo opgezocht :lol:,zelf had ik even wat te doen.
Gr, Kees.
Als het niet gaat zo als het moet, moet het maar zo als het gaat.
Afbeelding
JWG

Re: Reparatiewerven

Bericht door JWG »

Koblenz

Afbeelding

Het ziet er wel ordentelijk uit

Groet JWG
zeeuwse meer
Berichten: 256
Lid geworden op: 31 okt 2010 23:03

Re:

Bericht door zeeuwse meer »

[quote="Wrijfhout"]Zo'n jaar of tien geleden maakte ik deze foto van de Hudi op de werf in Hansweert. Ik weet de naam van die werf niet meer, wie wel?
Bestaat de werf nog?

gr. Harry

Hoi Harry,

In die tijd was de TSM uit Terneuzen eigenaar van die werf.
De directeur was Willy de Clerq, en de werfbaas Jaap Bosma.
De Vertrouwen is daar twee keer verlengd. Ik ga daar nog wat foto's van plaatsen.
MVG. Kees.
een lelijk schip is nog altijd mooier dan een mooi huis
munnik
Berichten: 79
Lid geworden op: 27 jun 2008 20:36
Locatie: Drunen

Re: Reparatiewerven

Bericht door munnik »

vasco schreef: Afbeelding
Is dat deze boot https://www.debinnenvaart.nl/schip_detail/1706/ en heeft die in die tijd voor Schless gevaren? Ik vind de pijp erg op de pijp van de Lambert lijken. Is dat een typische pijp voor Keller?
Plaats reactie