Nieuw(s) van de werven
Re: Nieuw(s) van de werven
"ARKLOW BRIDGE" terugkeer in Delfzijl van de vandaag gehouden proefvaart op de Eems.
Bert.
-
- Berichten: 458
- Lid geworden op: 30 dec 2004 23:21
Re: Nieuw(s) van de werven
Vandaag is in het Duitse Papenburg, net over de grens, de Celebrity Silhouette uitgedokt bij de Meyerwerft.
Dit gigantische cruiseschip voor de Amerikaanse reder Celebrity Cruises zal op 2 juli in de Eemshaven aankomen voor de proefvaart.
Gr. Jan Willem
Dit gigantische cruiseschip voor de Amerikaanse reder Celebrity Cruises zal op 2 juli in de Eemshaven aankomen voor de proefvaart.
Gr. Jan Willem
Re: Nieuw(s) van de werven.
Heeft iemand een link naar dit artikel:
In de Schuttevaer stond een artikel over Wijnne & Barends, die bij Groningen Shipyard 6 kusters laat bouwen.
Ca. 3000 ton dw. geschikt voor de binnenvaart, zuinige 736 KW motoren, snelheid ca 10 mijl. De Chinese kwaliteit was onvoldoende,daarom terug naar Groningen.
In de Schuttevaer stond een artikel over Wijnne & Barends, die bij Groningen Shipyard 6 kusters laat bouwen.
Ca. 3000 ton dw. geschikt voor de binnenvaart, zuinige 736 KW motoren, snelheid ca 10 mijl. De Chinese kwaliteit was onvoldoende,daarom terug naar Groningen.
Re: Nieuw(s) van de werven.
Wijnne Barends bestelt serie van zes zee-rivierschepen in Waterhuizen
Groningen Shipyards in Waterhuizen begint volgende week aan de bouw van zes Sea-Riverliners 3000 (88 x13,40 meter) voor rederij Wijnne Barends in Delfzijl. De schepen zijn uitgelegd voor de binnen/buitenvaart en voldoen qua uitrusting aan alle eisen die aan zee- en binnenvaartschepen worden gesteld. Mede dankzij de aquadynamische vorm halen de 3000-tonners met de 746 kW (1015pk) hoofdmotor toch een snelheid van 10 knopen.
ARA-gebied
De schepen zullen naar verwachting regelmatig in het ARA-gebied, op de Rijn en de Seine te zien zijn. Daarnaast zullen ze Britse havens aanlopen, die ook vaak aan een rivier liggen, zoals Ipswich en Londen. Om de kruiplijn laag te houden krijgen de schepen hefbare stuurhuizen. ‘We willen deze zee-rivierschepen zo breed mogelijk inzetten zegt Coördinator Shipmanagement Jan Oudman van Wijnne en Barends. ‘Ze kunnen ’s zomers ook op de Oostzee varen en op de Middellandse Zee worden ingezet.’ De schepen zijn niet geschikt voor containervaart. De schepen zijn uitgelegd voor bulkladingen, zoals graan en kunnen ook hout vervoeren.
Met 3000 ton steken de schepen 4,30 meter. Ze kunnen maximaal 3700 ton meenemen op 4,90 meter.
Kapitein-eigenaren
Een van de redenen de schepen volledig in Nederland te bouwen is dat ze bestemd zijn voor kapitein-eigenaren. ‘Bij de onlangs gebouwde 3500-serie zagen we dat men tegen de Chinese afwerking aanhikte. Daarom laten we nu in Nederland bouwen. Dan kunnen kapitein-eigenaren ook hun eigen interieur kiezen’, zegt Oudman. ‘We verwachten veel van deze schepen. We bouwen ze anticyclisch tegen een scherpe prijs. De taxatiewaarde ligt hoger dan de bouwprijs. We verwachten dat de markt aantrekt en dat de bouwprijzen straks weer stijgen.’
Meer informatie:
W. www.wijnnebarends.nl
Bron: Weekblad Schuttevaer 18/5/2011
https://www.shortsea.nl/main/news_down4. ... language=1
Groningen Shipyards in Waterhuizen begint volgende week aan de bouw van zes Sea-Riverliners 3000 (88 x13,40 meter) voor rederij Wijnne Barends in Delfzijl. De schepen zijn uitgelegd voor de binnen/buitenvaart en voldoen qua uitrusting aan alle eisen die aan zee- en binnenvaartschepen worden gesteld. Mede dankzij de aquadynamische vorm halen de 3000-tonners met de 746 kW (1015pk) hoofdmotor toch een snelheid van 10 knopen.
ARA-gebied
De schepen zullen naar verwachting regelmatig in het ARA-gebied, op de Rijn en de Seine te zien zijn. Daarnaast zullen ze Britse havens aanlopen, die ook vaak aan een rivier liggen, zoals Ipswich en Londen. Om de kruiplijn laag te houden krijgen de schepen hefbare stuurhuizen. ‘We willen deze zee-rivierschepen zo breed mogelijk inzetten zegt Coördinator Shipmanagement Jan Oudman van Wijnne en Barends. ‘Ze kunnen ’s zomers ook op de Oostzee varen en op de Middellandse Zee worden ingezet.’ De schepen zijn niet geschikt voor containervaart. De schepen zijn uitgelegd voor bulkladingen, zoals graan en kunnen ook hout vervoeren.
Met 3000 ton steken de schepen 4,30 meter. Ze kunnen maximaal 3700 ton meenemen op 4,90 meter.
Kapitein-eigenaren
Een van de redenen de schepen volledig in Nederland te bouwen is dat ze bestemd zijn voor kapitein-eigenaren. ‘Bij de onlangs gebouwde 3500-serie zagen we dat men tegen de Chinese afwerking aanhikte. Daarom laten we nu in Nederland bouwen. Dan kunnen kapitein-eigenaren ook hun eigen interieur kiezen’, zegt Oudman. ‘We verwachten veel van deze schepen. We bouwen ze anticyclisch tegen een scherpe prijs. De taxatiewaarde ligt hoger dan de bouwprijs. We verwachten dat de markt aantrekt en dat de bouwprijzen straks weer stijgen.’
Meer informatie:
W. www.wijnnebarends.nl
Bron: Weekblad Schuttevaer 18/5/2011
https://www.shortsea.nl/main/news_down4. ... language=1
Re: Nieuw(s) van de werven.
De "DON ALFONSO" vertrok vandaag vanuit Delfzijl naar Harlingen, gaat daar naar de werf.
Bert.
Re: Nieuw(s) van de werven.
Uit de Wagenborg Details; een artist impression van Wagenborgs "R-serie", welke gebouwd gaat worden door Ferus Smit.
-
- Berichten: 320
- Lid geworden op: 30 dec 2004 19:33
Re: Nieuw(s) van de werven.
Even een paar foto's van de UAL Africa in aanbouw bij Bodewes Hoogezand.
Het zal wel weer even wennen zijn , die nieuwe boeg , maar mijn smaak is het niet.
Gr. Huub.
Het zal wel weer even wennen zijn , die nieuwe boeg , maar mijn smaak is het niet.
Gr. Huub.
Re: Nieuw(s) van de werven.
wie weet wat het idee hiervan is ??
ik zou het niet weten. alhoewel smaken verschillen, denk ik dat het niet echt mooi is maar vooral ook erg onhanding, zowel buitenop als onder de bak.
gr
aant
ik zou het niet weten. alhoewel smaken verschillen, denk ik dat het niet echt mooi is maar vooral ook erg onhanding, zowel buitenop als onder de bak.
gr
aant
-
- Berichten: 320
- Lid geworden op: 30 dec 2004 19:33
Re: Nieuw(s) van de werven.
Ze zullen er nooit de schoonheidsprijs mee winnen maar misschien wel op het gebied van brandstof besparing.
Gr. Huub.
Gr. Huub.
Re: Nieuw(s) van de werven.
Minder weerstand in slecht weer dus langer door kunnen varen?