Het roken van je motor bij stationairtoerental kan ook komen doordat de motor iets van tijd staat of raakt.
Wijzelf hadden het probleem door een uitgesleten koppelingschijf in de aandrijving van de brandstofpomp op onze Deutzmotor. Het was niet veel speling, eigenlijk nauwelijks merkbaar, maar als de motor stationair liep was het duidelijk te merken aan de hoeveelheid rook (ALLEEN bij stationair toerental!).
Nadat alle speling er uitgehaald was en de zaak weer op tijd was gezet, liep de motor weer als van ouds, d.w.z. zonder enige zweem van rook.
Pieter Klein, Amsterdam
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
pieter53 schreef:Het roken van je motor bij stationairtoerental kan ook komen doordat de motor iets van tijd staat of raakt.
...............................
In de loop van de tijd al heel wat oorzaken bedacht en aangereikt gekregen, maar deze nog niet!
Ga binnenkort kijken of dit ook bij mij de oorzaak is.
Bedankt!
Die "Elisabeth Maatje" is dat misschien één van die motorscheepjes geweest, die melk vervoerden en van Eck en Wiel schreven? Die zaten ook rondom in de witte verf.
Tammo.
schipper-a schreef:
Juli 2011 gespot in Antwerpen luxe motor Alway Ready
Er staat wel Haarlem op, maar volgens mij ligt deze in de haven van Tholen. Hij heeft jaren in Schiedam in de Nieuwe haven gelegen.
Ergens op dit topic heb ik het al eens beschreven, de Always Ready is ooit gebouwd voor Henne v.d. Akker, de fam. v.d. Akker komt waarschijnlijk oorspronkelijk uit Haarlem.
Doch zeker al meer dan 60 jaar woont de fam. v.d. Akker aan de Oostkade in Spijkenisse, maar op het schip is altijd Haarlem blijven staan.
Na Henne is zoon Klaas met zijn zuster Nettie op het schip gaan varen, Klaas is al weer een aantal jaren pensioen gerechtigd en heeft de Always Ready verkocht.
Oorspronkelijk stond er een 1 cylinder 30 pk blauwe Deutz in.
Zo, eerst even een beetje neppert een moderne luxe motor helaas niet geheel mijn smaak, en de volgende zet ik uit eerbetoon niet op dit zelfde bericht.
Ja dat kon ook niet een schip uit een heel andere tijd, en wat een geluid, voor de kenners die hoeven alleen maar naar de uitlaatgassen te kijken, en ze horen en ruiken de twee cilinder 4 tact, en dan nog zeggen dat ik een saai beroep heb!
O ja natuurlijk de Ali B.
Voor het geluid van de 80 pk Industrie van de Ali B2 kan je heel mooi even naar het topic bruggen, daar staat een filmpje dat ze in Alphen a/d Rijn een brug passeert, het knalt je speakers uit!!!!!!