@Hank, misschien hebben ze in Delfzijl voor de overdracht Monrovia op haar kont/achtersteven gezet.
Een ander produkt van Nieuwe Noord Nederlandsche Scheepswerven was de Dutch Master, zij is september 2011 gesloopt.
IDNo: 7365954 Year: 1975 Name: DUTCH MASTER Flag: NLD Tons: 1410 DWT: 2321 Yard No: 383 ength overall: 80.2 LPP: 71.3 Beam: 12.1 Builder: Nieuw Noord Nederlandsche, Groningen
Subsequent History: 99 JACOPO - 01 PIGEON - 03 TATRY - 03 MAMRY Disposal Data: Broken up Aliaga, beached 8.9.11 [Izmir GS]
Essberger Tankers v/h Gebr Broere.
Re: Essberger Tankers v/h Gebr Broere.
Dutch Sailor - 1966.
Re: Essberger Tankers v/h Gebr Broere.
IDNo: 6818631 Year: 1968 Name: DUTCH SPIRIT Flag: NLD Tons: 999 DWT: 1746 Length overall: 66.5 LPP: 63.6 Beam: 11.6 Builder: De Groot & Van Vliet
Subsequent History: [1974 Lg 80.6/74.6m, 1212gt/2293dw] - 93 MARIANNA - 95 ALCE Disposal Data: BU Aliaga 14.9.01
Re: Essberger Tankers v/h Gebr Broere.
Philip Broere - 1973.
Re: Essberger Tankers v/h Gebr Broere.
Vandaag was ik te gast op de Dutch Mate . Zij lag aan een wachtkade te Antwerpen. Een fantastisch goed onderhouden en in prima staat verkerend schip. Het is jammer dat dit type schip langzaam uit het NW Europesche straatbeeld aan het verdwijnen is. De Leeftijd van 20 of 20+ maakt deze schepen hoe goed ze ook nog zijn “personas non grata” bij de grote olie bonzen.
Harry en bemanning bedankt voor de gastvrijheid.
Re: Essberger Tankers v/h Gebr Broere.
Re: Essberger Tankers v/h Gebr Broere.
In maart dat jaar m'n rijbewis gehaal.Huug schreef: Jammer dat de prijs per liter niet zichtbaar meer is. Het jaar = 1964
Benzine prijs gokje: 55 echte guldencentjes? Wie is beter bij?
groeten
Jan van der Pluijm
Re: Essberger Tankers v/h Gebr Broere.
IDNo: 5097357 Year: 1958 Name: EDUARD ESSBERGER Flag: DEU Tons: 624 DWT: 806 Length overall: 58.8 LPP: 54.4 Beam: 8.7 Builder: Kremer Sohn, Elmshorn
Subsequent History: 68 CABO NEGRO - 77 CABO AZUL - 81 CABO NEGRO Disposal Data: BU Buenos Aires 9.01 [Tandanor]
Re: Essberger Tankers v/h Gebr Broere.
De verbouwing van de Jacqueline Broere en Neeltje Broere in 1993 bij Welgelegen Scheepswerf, Harlingen. Na oplevering kwamen zij weer in de vaart als Dutch Pilot en Dutch Progress.