Dus Harry
zeg het maar ik denk dat die stuurhut er pas afgegaan is als Bever
Staat nu die moderne op
Franse motor.
Re: Franse motor.
De kleurrijke Klagrie uit Delfzijl op het PMK.
Ik ben er nog steeds niet over uit: is de kop nou het mooist,
of de kont?
Maar het meeste van dat moois zit onder water (en daar hóórt 't ook). Nog maar eens kijken als we ze ergens leeg zien varen.
Ik ben er nog steeds niet over uit: is de kop nou het mooist,
of de kont?
Maar het meeste van dat moois zit onder water (en daar hóórt 't ook). Nog maar eens kijken als we ze ergens leeg zien varen.
-
- Berichten: 499
- Lid geworden op: 04 jan 2009 23:15
Re: Franse motor.
vroeger zat het ook in het interieur:
Het verhaal hoe ik er aan kwam, word nog wel eens uitgelegd later, hij is niet van de Pouilly af geweest tot 1994.
Groeten, Willem.
Het verhaal hoe ik er aan kwam, word nog wel eens uitgelegd later, hij is niet van de Pouilly af geweest tot 1994.
Groeten, Willem.
-
- Berichten: 499
- Lid geworden op: 04 jan 2009 23:15
Re: Franse motor.
Belofte maakt schuld, dus bij deze, toen wij de Maria Helena kochten was het duidelijk dat we heel wat werk te verzetten kregen.
Niet ieder hoekje en gaatje was vooraf goed uit geplozen, en zo kwamen we voorop achter het deurtje waar ik net voorstaat:
een hoop gebroken tegeltjes tegen dus na wat puinruimen vonden we deze klok uiteraard zonder glas.
In 1995 is hij toen we een jaar aan de wal woonden in oude glorie hersteld, en doet het nog steeds.
Ook vonden we nog wat koperwerk, zelfs onder de machinekamerplaten lag deze Amerikaanse lamp:
Ach en als we dan toch aan het poetsen zijn, kan dit er ook nog wel bij
en zo maken ze ze niet meer:
en als klap op de vuurpijl nog twee manometers,ook van Amerikaanse makelij
Wat ik nou niet begrijp, waren de accessoires nou zoveel beter als de pouilly zelf of heeft dat toch nog een andere oorzaak, het schip is al jaren omgesmolten, maar aan deze foto's zie je dat nog moeite nog kosten bespaard zijn.
Ik vond het in ieder geval zoveel waard dat ik het elders heb gestationeerd.
En vandaag lag er in Boven Hardinxveld nog een echte waar men wel zuinig op is:
Nou hoop ik dat Harry ook weer een beetje tevreden is, de foto van mij met de hond is genomen rond de opnamen "De Laatste Reis met De Anna.
Groeten, Willem.
Niet ieder hoekje en gaatje was vooraf goed uit geplozen, en zo kwamen we voorop achter het deurtje waar ik net voorstaat:
een hoop gebroken tegeltjes tegen dus na wat puinruimen vonden we deze klok uiteraard zonder glas.
In 1995 is hij toen we een jaar aan de wal woonden in oude glorie hersteld, en doet het nog steeds.
Ook vonden we nog wat koperwerk, zelfs onder de machinekamerplaten lag deze Amerikaanse lamp:
Ach en als we dan toch aan het poetsen zijn, kan dit er ook nog wel bij
en zo maken ze ze niet meer:
en als klap op de vuurpijl nog twee manometers,ook van Amerikaanse makelij
Wat ik nou niet begrijp, waren de accessoires nou zoveel beter als de pouilly zelf of heeft dat toch nog een andere oorzaak, het schip is al jaren omgesmolten, maar aan deze foto's zie je dat nog moeite nog kosten bespaard zijn.
Ik vond het in ieder geval zoveel waard dat ik het elders heb gestationeerd.
En vandaag lag er in Boven Hardinxveld nog een echte waar men wel zuinig op is:
Nou hoop ik dat Harry ook weer een beetje tevreden is, de foto van mij met de hond is genomen rond de opnamen "De Laatste Reis met De Anna.
Groeten, Willem.
-
- Berichten: 28406
- Lid geworden op: 31 dec 2004 16:05
- Locatie: Wijchen
- Contacteer:
Re: Franse motor.
Vlaanderen , 73,45 x 8,13 x 2,82 , 962 ton , Bouwjaar 1950 , Werf De Biesbosch in Dordrecht ( Nederland ) , 960 pk Caterpillar , ex 3 x Sauternes , ex 3 x Vlaanderen , eigenaar VOF.Hartmans & Zn in Sas van Gent , ENI 06002294
Altijd het laatste binnenvaartnieuws.
-
- Berichten: 758
- Lid geworden op: 01 feb 2005 14:41
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Re: Franse motor.
Onderstaande foto's zijn gemaakt op 28 januari 1996, een strenge winter(dag).
De schipper van de Franse motor Pax Mea heeft moeite om bij de sluismuur te komen in de Volkeraksluis.
En dat is ook niet zo vreemd gezien de ijsgang. Voor in de sluis ligt dwars een sleepboot van Muller om
zo de ijsschotsen bij de deurkasten weg te houden.
Wat later vaart dezelfde Pax Mea over het Rijn-Schelde kanaal.
m.vr.gr. Ronald
De schipper van de Franse motor Pax Mea heeft moeite om bij de sluismuur te komen in de Volkeraksluis.
En dat is ook niet zo vreemd gezien de ijsgang. Voor in de sluis ligt dwars een sleepboot van Muller om
zo de ijsschotsen bij de deurkasten weg te houden.
Wat later vaart dezelfde Pax Mea over het Rijn-Schelde kanaal.
m.vr.gr. Ronald
Re: Franse motor.
Delacroix, kort na de aankoop van de Fransman, beneden de Oostersluis in Groningen.
'prachtig' die zware luiken
Niet lang erna zag de Delacroix er heel anders uit. Met suikersteentjes onderweg naar Groningen. De schipper doet het kalm aan want de Kinderverlatenbrug draait maar op bepaalde uren.
gr. Harry
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."
Re: Franse motor.
De foto van de originele Delacroix doet mij denken aan Lobith.Het was altijd een feest om zo,n franse motor van douaneloodjes te voorzien.Door de lage den kroop je op je knieen door het gangboord.
Harry
Harry