Rederij Holwerda, Heerenveen.

van: www.kustvaartforum.com
hendrikstuurman

Re: Rederij Holwerda, Heerenveen.

Bericht door hendrikstuurman »

die erik zeg, die heeft heel wat te verduren gehad aan boord maar ja maak die schothorst niet boos vamilie van hem woonde vroeger tegenover ons in roden heele goede man overigens .
Harry_Zakaria

Re: Rederij Holwerda, Heerenveen.

Bericht door Harry_Zakaria »

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Does anybody know Him here? He is my Father M. Zakaria. He passed away four years ago because of heart attack, the last communication when he need a job has made with capt. Herman Oldenburger occured six month before he pass away.
I am interest to participate for posting in this forum, because many ships that show in this forum are ships that once my father became it's crew.
I miss him so much, at least it can cure my longing to him.

Harry


Weet iemand hier Hem kennen? Hij is mijn Vader M. Zakaria. Hij overleed vier jaar geleden als gevolg van een hartaanval, de laatste mededeling, toen hij een baan nodig heeft gemaakt met capt. Herman Oldenburger opgetreden zes maanden voor hij voorbijgaan.
Ik ben belangstelling om deel te nemen voor het posten in dit forum, omdat veel schepen die worden weergegeven in dit forum zijn schepen die ooit mijn vader werd het de bemanning.
Ik mis hem zo veel, in ieder geval kan mijn verlangen te genezen hem.

Harry
Bruggeman

Re: Rederij Holwerda, Heerenveen.

Bericht door Bruggeman »

hendrikstuurman schreef:die erik zeg, die heeft heel wat te verduren gehad aan boord maar ja maak die schothorst niet boos vamilie van hem woonde vroeger tegenover ons in roden heele goede man overigens .
nou dat viel wel mee, zwaar had ik het niet, Schothorst was een fijne kapitein en hele aardige man, het rapport is overigens geschreven door kpt. Stuurman, een hele andere man, wat stijfjes.
hendrikstuurman

Re: Rederij Holwerda, Heerenveen.

Bericht door hendrikstuurman »

jaja hmmm erik je praat wel over mijn vader he whahahahaha
mattie

Re: Rederij Holwerda, Heerenveen.

Bericht door mattie »

Enige namen bij de foto's van Ben op pag.30
Kok is Antonio Fiquerido , 2e stuurman is Dies Snoodijk , 1e stuurman is van Haren.
Heb met Antonio diverse reizen gemaakt op de Frisian Trader en Frisian Mariner. Met stuurman van Haren en Dies snoodijk 1 reis gedaan op de Samsun Express. Een gedenkwaardige reis met kapt.Bonnema.
Heb van 1980 tot 1984 bij Holwerda gevaren o.a met wijlen kapt.Teuben. Hij was mijn eerste kapitein.
Gert
Berichten: 59
Lid geworden op: 30 dec 2004 16:08
Locatie: Purmerend

Re: Rederij Holwerda, Heerenveen.

Bericht door Gert »

Meester Rouwerda in zijn hut op de Roelof Holwerda.

Afbeelding

Afbeelding
Ben
Berichten: 10399
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:46
Locatie: Goutum

Re: Rederij Holwerda, Heerenveen.

Bericht door Ben »

Afbeelding
Foto: ©C.Hill.
IDNo: 7405077 Year: 1975 Name: CAIRNLEADER Flag: GBR Tons: 1592 DWT: 3150 Length overall: 79.5 LPP: 72.0 Beam: 13.6 Builder: Jansen, Leer. Subsequent History: 82 LINDEWAL - 87 BENED - 88 MIRFAK - 89 FIVI - 02 SENTINEL
Ben
Berichten: 10399
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:46
Locatie: Goutum

Re: Rederij Holwerda, Heerenveen.

Bericht door Ben »

Gespot in Goole in 1970, de naam Arina Holwerda staat al op de brugvleugel, de schoorsteen moet nog in de Holwerda kleuren.

Afbeelding
Foto: ©C.Hill.
IDNo: 5143163 Year: 1957 Name: HASELDORF Flag: DEU Tons: 972 DWT: 1438 Length overall: 69.5 LPP: 61.9 Beam: 10.8 Builder: Brand, Oldenburg
Subsequent History: 70 ARINA HOLWERDA - 74 SINGAPORE MERANTI - 78 CHERRY MANIS - 84 SENG LEONG - 04 SAMUDRA PERMA Disposal Data: BU Chittagong 8.12.04, beached 12.12.04
Ben
Berichten: 10399
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:46
Locatie: Goutum

Re: Rederij Holwerda, Heerenveen.

Bericht door Ben »

Afbeelding

IDNo: 9287716 Year: 2003 Name: AURA Flag: GBR Tons: 7519 DWT: 8900 Length overall: 136.3 Beam: 22.5 Builder: Sietas, Neuenfelde Subsequent History: 09 FENJA

Afbeelding
Foto's: ©B.Th. Gernaat - 2 juni 2003.
Gert
Berichten: 59
Lid geworden op: 30 dec 2004 16:08
Locatie: Purmerend

Re: Rederij Holwerda, Heerenveen.

Bericht door Gert »

Frisian Mariner wachtend op orders ergens in de jaren tachtig.
Afbeelding
Plaats reactie