Schilderijen.

Alles over de zeevisserij
Jan de Reus
Berichten: 634
Lid geworden op: 28 dec 2013 17:02
Locatie: Voorburg
Contacteer:

Re: Schilderijen

Bericht door Jan de Reus »

Afbeelding

H290 Lancella

De H290 Lancella is onder bouwnr 880 gebouwd bij de Engelse werf Cook, Welton & Gemmell (te Beverley UK) voor de rederij J. Marr & Son Ltd. te Hull.

Het schip is op 3 april 1953 te water gelaten en werd geregistreerd op 18 juli van datzelfde jaar.

Inhoud 790 bruto ton
Lengte: 190,2 ft (58 m)
Breedte: 32,1 ft (9,8 m)

Het schip beschikte over een oliegestookte stoommachine fabrikaat C D Holmes met een vermogen van 1325 ipk waarmee een max. snelheid van 13,5 knopen kon worden behaald.

Januari 1955 maakte de schipper van de Lancella een heldhaftige poging om voor de IJslandse kust tijdens zeer zware weersomstandigheden de in nood verkerende trawlers H455 Lorella en H135 Roderigo te bereiken. Helaas moest deze poging worden afgebroken vanwege sterke ijsvorming waardoor het schip dreigde om te slaan. De H455 en de H135 zijn helaas beide vergaan met het verlies van alle bemanningsleden.

De Lancella werd in 1956 winnaar van de Silver Cod Trophy voor de grootste totale vangst van dat jaar.

In 1974 is de Lancella verkocht voor de sloop.

Jan
' t Is een Smul! https://www.jandereus.nl
Jan de Reus
Berichten: 634
Lid geworden op: 28 dec 2013 17:02
Locatie: Voorburg
Contacteer:

Re: Schilderijen

Bericht door Jan de Reus »

Afbeelding

H253 Calydon

De stoomtrawler H253 Calydon werd als H159 Northella onder bouwnr 838 gebouwd bij de werf Cook, Welton & Gemmell (te Beverley UK) voor de rederij J Marr & Son Ltd uit Hull.

Het schip is op 11 januari 1951 te water gelaten.

Inhoud 787 bruto ton
Lengte: 188,5 ft ( 57,5 m)
Breedte: 32,1 ft (9,8 m)

Het schip beschikte over een oliegestookte ketel. De stoommachine was geleverd door C.D. Holmes en leverde een vermogen van 1250 ipk waarmee een max. snelheid van 13,6 knopen kon worden behaald.

In 1956 is het schip verkocht aan P/f Sjǿrnan Westermanhavn Faeroe Islands en hernoemd in Gullberg. Daar heeft het tot 1965 gevaren en is toen overgegaan naar de rederij Hendriksen & Co Ltd uit Hull en kreeg toen de naam H253 Calydon.

In 1973 is het schip verkocht voor de sloop.

Jan
' t Is een Smul! https://www.jandereus.nl
Jan de Reus
Berichten: 634
Lid geworden op: 28 dec 2013 17:02
Locatie: Voorburg
Contacteer:

Re: Schilderijen

Bericht door Jan de Reus »

Afbeelding

H322 Stella Leonis

De motortrawler H322 Stella Leonis is onder bouwnr 944 gebouwd bij de Engelse werf Cook, Welton & Gemmell (te Beverley UK) voor rekening van de rederij Charleson-Smith Trawlers Ltd. uit Hull.

Het schip is 29 maart 1960 te water gelaten en kwam in juli van datzelfde jaar in de vaart.

Inhoud: 775 bruto ton
Lengte: 185 ft (56,3 m)
Breedte: 33,6 ft (10,2 m)

Het schip beschikte over een 6 cilinder turbo charged dieselmotor van het fabrikaat Mirrlees Bickerton & Day met een vermogen van 1800 pk waarmee een max. snelheid van 15 knopen kon worden behaald.

In 1963 en 1964 werd de Stella Leonis winnaar van de Silver Cod trofee voor de grootste hoeveelheid aangevoerde vis.
Op 26 november 1965 werd de naam gewijzigd in Ross Leonis.
Op 1 oktober 1967 werd het schip verkocht aan de rederij Hudson Bros (Trawlers) Ltd. te Hull.
Op 13 december 1976 is voor de kust van Noorwegen brand uitgebroken aan boord; het schip moest toen naar Harstadt voor reparatie en is daarna weer in de vaart genomen.

In 1978 is het schip voor de sloop verkocht.

Jan
' t Is een Smul! https://www.jandereus.nl
Jan de Reus
Berichten: 634
Lid geworden op: 28 dec 2013 17:02
Locatie: Voorburg
Contacteer:

Re: Schilderijen

Bericht door Jan de Reus »

Afbeelding

H326 Kingston Amber

De H326 Kingston Amber is onder bouwnr 946 gebouwd bij de werf Cook, Welton & Gemmell (te Beverley UK) voor de rederij Kingston Steam Trawling Co Ltd uit Hull.

Het schip is op 28 september 1960 te water gelaten en had de reputatie als zijn de snelste zijtrawler van de Britse vloot. Het schip zou een snelheid van 18 knopen hebben gehaald.

Inhoud 785 bruto ton
Lengte: 190 ft ( 57,9 m)
Breedte: 33,11 ft ( 10 m)

Het schip beschikte over een diesel motor van het fabrikaat Holmes/Werkspoor met een vermogen van 2000 pk waarmee een snelheid van 16 knopen kon worden behaald.

De Kingston Amber is in 1966 verkocht aan Hellyer Brothers Ltd te Hull
In 1978 werd het schip opgelegd.

In 1979 is het schip verkocht voor de sloop.

Jan
' t Is een Smul! https://www.jandereus.nl
Jan de Reus
Berichten: 634
Lid geworden op: 28 dec 2013 17:02
Locatie: Voorburg
Contacteer:

Re: Schilderijen

Bericht door Jan de Reus »

Afbeelding

GY58 Everton

De GY58 Everton is in 1958 in de vaart gekomen voor de rederij Consolidated Fisheries Ltd uit Grimsby.

Het schip was een van de grootste trawlers van het Verenigd Koninkrijk en is gebouwd bij Cochranes te Selby onder bouwnr. 1429.

Inhoud: 884 bruto ton
Lengte: 185 ft ( 56,3 m)
Breedte: 33 ft (10 m)

Het schip beschikte over een oliegestookte stoommachine van het fabrikaat Amos & Smith uit Hull. Vermogen is mij niet bekend.

Tijdens de kabeljauwoorlog met IJsland is het schip beschoten door de IJslandse kustwacht en heeft daarbij diverse treffers opgelopen maar is toch behouden thuisgevaren.

In mei 1975 is het schip opgelegd. Er is nog een poging gedaan om het schip als museumschip te gaan gebruiken maar dat plan is niet gerealiseerd en in 1976 is het schip alsnog verkocht voor de sloop.

Afbeelding

GY246 Grimsby Town

Deze stoomtrawler is in 1953 gebouwd voor rekening van Consolidated Fisheries uit Grimsby bij de werf Cochranes te Selby (Engeland) en was een zusterschip van de GY282 Hull City.

Inhoud: 711 bruto ton
Lengte: 178 ft (47,5 m)
Breedte: ?
Stoommachine: ?

In 1975 is het schip gesloopt te Dublin.

Jan
' t Is een Smul! https://www.jandereus.nl
Jan de Reus
Berichten: 634
Lid geworden op: 28 dec 2013 17:02
Locatie: Voorburg
Contacteer:

Re: Schilderijen

Bericht door Jan de Reus »

Afbeelding


IJM 9 Haarlem


De Haarlem is een van de mooiste stoomtrawlers geweest die ons land heeft gekend. Het is ook de laatste stoomtrawler van ons land geweest. De Haarlem werd in 1937 besteld door de N.V. Visserijonderneming VEM bij de werf Cochrane & Sons te Selby (GB). Tegelijkertijd werd ook het zusterschip van de Haarlem, de Delft IJM 17 besteld. De Haarlem werd op 20 november 1937 te water gelaten en kwam op 6 maart 1938 aan te IJmuiden. Na de proefvaart vertrok het schip op 10 maart 1938 voor haar eerste reis ter visserij met als schipper L. Blok. De Haarlem en de Delft waren de modernste schepen van die tijd ook wat accommodatie betreft. Bijzonder was ook dat zij beschikten over een marconist.

bruto inhoud: 431 ton
afmetingen: lengte 52,47 m breedte 8,10 m holte 4,32 m
machine: 3 cylinder triple expansie 800 pk fabrikaat Arnos & Smith
ketel: kolengestookte Schotse ketel

In de meidagen van 1940 week de Haarlem uit naar Engeland waar het schip gedurende de oorlog heeft gevaren voor de Britse admiraliteit als No. 306. Op 15 juli 1945 keerde de Haarlem terug in IJmuiden. Het schip moest grondig worden verbouwd. Pas op 29 augustus 1947 kon de Haarlem weer als stoomtrawler naar zee vertrekken.

Van 17 februari tot 1 maart 1960 maakte zij haar laatste visreis en werd daarna opgelegd. Op 14 oktober van datzelfde jaar vertrok de Haarlem voor haar laatste reis uit IJmuiden om te worden gesloopt.


Afbeelding

KW8 Deining

Deze motortrawler werd in 1936 gebouwd te Bath bij Bath Iron Works en heette oorspronkelijk Swell .

Bruto inhoud 324 register ton, lengte overall 43,97 m; lengte tussen de loodlijnen 39,75 m; breedte 7,66 m; holte 3,73 m.

Het schip was uitgerust met een 6 cilinder McIntos & Seymour motor van 750 pk.

Na de oorlog ging het schip over naar de Gemeinwirtschaftliche Hochseefischerei te Bremerhaven en voer als Swell BX 569 onder Duitse vlag. In 1954 werd het schip voor Nederlandse rekening aangekocht en arriveerde in november 1954 in IJmuiden.

De rederij Meerburg’s Noordzeevisserij en Haring export te Katwijk aan Zee kocht de trawler in december 1954. Op 26 mei 1955 vertrok het schip ter visserij onder de naam Deining KW 8.


Jan
' t Is een Smul! https://www.jandereus.nl
Jan de Reus
Berichten: 634
Lid geworden op: 28 dec 2013 17:02
Locatie: Voorburg
Contacteer:

Re: Schilderijen

Bericht door Jan de Reus »

Afbeelding

KW18 Hollandia

Dit schip werd in 1916 als zeillogger gebouwd te Woubrugge bij de NV Scheepsbouwwerf De Dageraad.

Inhoud: 140 bruto ton
Lengte: 31,64 m
Breedte: 6,64 m
Holte: 2,71 m

Geschiedenis
1916 IJM87 Katrina eig. Scheepsexploitatie Mij Velsen IJmuiden
1922 SCH17 Michiel en Piet eig. S. Taal Scheveningen
1924 SCH17 Clasina eig. NV Rederij v/h P. Knoester Jr.
1928 SCH17 Energie II eig. J.J. de Niet; een 80 pk Hollandia motor wordt geïnstalleerd
1934 KW18 Vier Gebroeders eig. D. van der Plas Czn
1940 KW18 Hollandia eig. Gebr. Den Dulk
1947 80 pk motor wordt vervangen door 100 pk Bronsmotor en de stuurhut wordt voor de achtermast geplaatst
1949 verlenging met 6,29 m en tevens wordt een kort dekhuis geplaatst
1962 verkocht voor de sloop

Afbeelding

KW170 Annie Hillina


Deze hektrawler is in 1967 gebouwd in Woubrugge bij scheepsbouwwerf De Dageraad onder bouwnr 515 voor rekening van rederij De Samenwerking uit Katwijk aan Zee.

Het schip kwam op 17 juni 1967 in de vaart.

Inhoud: 375 bruto ton
Lengte: 49,15 m
Breedte: 8,52 m

Het schip beschikte over een 8 cilinder Industrie dieselmotor een vermogen van 1200 pk.

In 1980 is het schip gesaneerd en uitgeschreven en in 1982 is het weer in gebruik genomen als haringtransportschip. Opgelegd in 1982 en in 1984 verkocht aan Egypte onder de naam Alaa Eldin.

Jan
' t Is een Smul! https://www.jandereus.nl
Jan de Reus
Berichten: 634
Lid geworden op: 28 dec 2013 17:02
Locatie: Voorburg
Contacteer:

Re: Schilderijen

Bericht door Jan de Reus »

Afbeelding

SCH 5 GUUS

Dit schip werd in 1956 gebouwd bij Scheepswerf De Rietpol onder bouwnr. 12 in opdracht van Kramer & Booy. Het schip kwam op 3 november 1956 als IJM 18 ARIADNE in de vaart voor rederij H. Gomes te Leidschendam.

In 1962 werd het schip verkocht aan N.V. Verre Visserij (J.J. van der Toorn Azn) te Scheveningen en werd omgedoopt in SCH 5 GUUS.

Afmetingen: 36,25/33,76 x 7,34 x 3,56 m. Inhoud: 225 BRT
Hoofdmotor: 6 cilinder MWM van 500 pk.

In 1967 werd het schip verlengd: de nieuwe lengte werd 42,95/40,07 m. Inhoud: 246 BRT

De hoofdmotor werd in 1973 vervangen door een 8 cilinder Crepelle van 1350 pk.

Het schip is in 1975 gesaneerd en afgevoerd.

Afbeelding

SCH 6 Alida

De SCH 6 ‘Alida’ werd in mei 1967 opgeleverd aan Rederij W. van der Zwan & Zn. N.V. te Scheveningen. Deze rederij gaf de bouwopdracht aan de N.V. Sleephelling Maatschappij Scheveningen die als hoofdaannemer fungeerde. De feitelijke bouw vond onder bouwnummer 1467 plaats bij Scheepwerf Boot Leiden N.V. te Leiderdorp.

De SCH 6 was nagenoeg identiek aan de in 1966 voor Cornelis Vrolijk’s Visserijmaatschappij N.V. gebouwde SCH 171, zij het dat dit laatste schip al tijdens de bouw van een diepvriesinstallatie werd voorzien, terwijl dit bij de SCH 6 pas achteraf gebeurde.

De afmetingen van de SCH 6 waren: lengte 50,10 meter, breedte 8,52 meter en holte 6,15 meter. De inhoud bedroeg 362,27 BRT. De hoofdmotor was een Deutz van 1.320 PK.

In juni 1980 werd de ‘Alida’ bij Scheepswerf ‘Welgelegen’ te Harlingen met 6 meter verlengd tot 56,08 meter, waarbij tevens een verbouwing aan het dekhuis plaatsvond. De inhoud na verlenging bedroeg 414,66 BRT.

In december 1983 kreeg de SCH 6 het visnummer SCH 3. Bij deze gelegenheid werd tevens de naam gewijzigd in ‘Johanna’. Deze wijziging van het visnummer hield verband met het in de vaart komen van een nieuwe SCH 6 die op dat moment nog in aanbouw was bij de Ysselwerf te Capelle aan den IJssel.

Als SCH 3 heeft het schip slechts een enkele visreis gemaakt, want enkele maanden vond verkoop naar Griekenland plaats. In maart 1984 vertrok de hektrawler naar zijn nieuwe bestemming, Piraeus, waar de nieuwe eigenaar, de Atlantic Fishing Co, de naam van de hektrawler wijzigde in ‘Kalypso’.

Jan
' t Is een Smul! https://www.jandereus.nl
Jan de Reus
Berichten: 634
Lid geworden op: 28 dec 2013 17:02
Locatie: Voorburg
Contacteer:

Re: Schilderijen

Bericht door Jan de Reus »

Afbeelding

SCH7 Pollux

Dit schip werd in 1960 gebouwd te Leiden door de Scheepswerf Boot onder bouwnr. 1443 voor rekening van Rederij v/h A. van der Toorn Jzn te Scheveningen. De tewaterlating vond plaats op 25 mei 1960 en het schip kwam in de vaart in september van datzelfde jaar.

Zusterschepen waren de Jaap SCH60, Prinses Margriet SCH248 en Arie SCH249.

Deze schepen waren zowel uitgerust voor de uitoefening van de trawlvisserij en de haring-drijfnet-visserij. Het tonnenruim beschikte over een laadcapaciteit van 204 kantjes; het nettenruim, dat daarvoor ook benut kan worden, heeft eveneens een laadcapaciteit van 204 kantjes. Het visruim heeft een capaciteit van 816 kantjes of 2000 kisten van 50kg. De schepen beschikte over een kampagnedek van 15 m lengte. Het op het kampagnedek aangebrachte dekhuis bevat de kombuis en een messroom. Onder het kampagnedek bevinden zich de verblijven voor totaal 15 personen.

Afmetingen: 41,45/38,33 x 7,12 x 3,39 m. Inhoud: 270 BRT
Hoofdmotor: 12 cilinder Brons van 900 pk. In 1973 is de Brons motor vervangen door een ABC van 1080 pk.

In 1973 ging het schip over naar de Visserij Mij. Pollux en kreeg de naam Petronella Margaretha SCH7.


Afbeelding

SCH16 Aafke

De Aafke is in 1959 onder bouwnr. 440 gebouwd bij Reparatiewerf De Hoop te Leiden voor rekening van rederij Jac. Den Dulk & Zonen te Scheveningen.
Het schip kwam in augustus 1959 in de vaart.

Inhoud: 331 BRT
Afmetingen: 43,50/40,60 x 7,62 x 3,76 m
Hoofdmotor: 2 x 8 cil. Stork 976 pk

Op 25 mei 1973 is het schip gezonken na aanvaring met het Duitse motorschip Osenberg. Na lichting is het schip weer in bedrijf gesteld. In 1974 verkocht naar Denemarken en herdoopt in Dissingdal. In datzelfde jaar verkocht aan Viktor G. Rasmussen P/R te Hirtshals in Denemarken en kreeg het de naam Likiva. In 1975 kreeg het schip een nieuwe hoofdmotor (8 cil. Alpha van 800pk. In 1981 werd het schip wederom verkocht en kreeg het de naam Benny Dorthe.

Afbeelding

SCH19 Wouter
Deze motorlogger is in 1916 onder briefnr 4876 gebouwd bij de Sleephelling Mij Scheveningen als SCH370 Clyvia voor C. v.d. Toorn Jr.

Inhoud: 172,67 brt netto 87,80 ton
Afmetingen: 32,78 x 6,75 x 3,08 m
Motor: 240 pk Deutz bouwjaar 1935
Geschiedenis:
1916 SCH370 Clyvia eig. C. v.d. Toorn Jr
1935 SCH19 Wouter eig. W. v.d. Toorn
1938 SCH19 Wouter eig. J.J. v.d. Toorn
1952 SCH19 Wouter Eig. Verre Visserij Mij.
1969 verkocht voor de sloop

SCH32 Jupiter

De logger Jupiter is in 1916 gebouwd bij Scheepswerf De Nieuwe Maas te Vlaardingen voor rekening van A. van der Toorn.

Inhoud: 160 BRT
Afmetingen: 32,71 x 6,73 x 2,72 m
Motor: 2 cil Brons 50 pk
Geschiedenis:
1916 SCH 35 Wouter Eig. A v.d.Toorn
1919 SCH 32 Jupiter . Eig A.v.d. Toorn als Vracht logger
1933 GDY 32 Mewa III Eig Mewa te Polen
1941 in Duitse krijgsdienst bij het Küstenwachflottilje Nord
1948 SCH 32 Jupiter Eig. Verre Viss.Mij
1969 SCh 32 Jupiter niet meer in gebruik in de Visserij
1969 sportvisser "De Gouden Karper" te IJmuiden

SCH310 Excelsior
De logger SCH310 is gebouwd in 1917 bij A. Pronk te Vlaardingen voor rekening van Zuid-Hollandse Handelsvereniging. Het schip heette toen: ‘De Jonge Albert’ .

Inhoud: 166,79 bruto ton netto 98,55 ton
Afmetingen: 33,90 (lengte) x 6,65(breedte) x 2,90 m(holte)
Motor: 80 pk Steijmel/250 pk Werkspoor TMAF 274m, 4 cil. Bouwjaar 1947
Geschiedenis:
1925 SCH 310 De Jonge Albert motor ingezet
1925 SCH 310 Excelsior eig. Joh. Jac. de Niet
1947 SCH 310 Excelsior eig. J.J. de Niet en J.J. v/d Toorn verlengt en hermeten
1952 SCH 310 Excelsior eig. N.V. Verre Visserij Mij. dir. J.J. van der Toorn
1960 SCH 310 Excelsior dir. J.J. & A.C. van der Toorn
1962 SCH 310 Excelsior dir. J.J. van der Toorn
1964 SCH 310 Excelsior verkocht voor sloop aan N.V. Koophandel te Nieuw-Lekkerland

Afbeelding

SCH 22 Magnolia

De Magnolia is in 1962 onder bouwnr. 636 gebouwd bij Scheepswerf Fa. S. Seymonsbergen te Amsterdam voor rekening van Jaczon Redrij en Haringhandel te Scheveningen.
Het schip kwam 21 juli 1962 in de vaart.

Inhoud: 343 BRT
Afmetingen: 48,34/45,53 x 7,54 x 3,85 m
Hoofdmotor: 8 cil. Industrie 1000 pk

In 1973 is het schip overgenomen door J. de Ridder en werd toen SCH1 Johanna Louisa.

Het schip is uiteindelijk in 1975 afgevoerd.

Afbeelding

SCH23 Jacob van der Zwan

Begin zeventiger jaren bouwde de Sleephelling Mij Scheveningen een serie hektrawlers. Tot die serie behoorde ook de SCH23 Jacob van der Zwan.
De andere schepen uit serie waren:
SCH118 Prins Claus der Nederlanden (1971)
SCH81 Frank Vrolijk Gz (1971)
IJM36 Egmond (1972)
SCH23 Jacob van der Zwan (1972)
SCH120 Poseidon (1973)
SCH90 Onderneming I (1973)
SCH21 De Hoeker (1974)
VL89 Monica (1974)
SCH108 Onderneming II (1974)
SCH22 De Buis (1975)

De Jacob van der Zwan is onder bouwnr 1474/220 gebouwd bij Scheepswerf Boot-Leiden in opdracht van de Sleephelling Mij. Scheveningen voor rekening van Jaczon & Rederij en Haringhandel uit Scheveningen.

Inhoud: 450 bruto ton
Lengte: 54 m
Breedte: 9,22 m

Het schip beschikte over een 8 cilinder Industrie dieselmotor een vermogen van 2000 pk.

In 1984 is het schip verkocht naar Nigeria en toen onder de naam Ekirose gaan varen voor de rederij Apapa Trawlers Ltd uit Lagos.

Jan
' t Is een Smul! https://www.jandereus.nl
Jan de Reus
Berichten: 634
Lid geworden op: 28 dec 2013 17:02
Locatie: Voorburg
Contacteer:

Re: Schilderijen

Bericht door Jan de Reus »

Afbeelding

SCH23 Yke


De Yke was de eerste hektrawler van Scheveningen. Het schip kwam in 1965 voor de Rederij Jaczon in bedrijf en werd onder bouwnr. 648 gebouwd te Amsterdam door de Scheepswerf Fa. S. Seymonsbergen.

Inhoud: 540 bruto ton
Afmetingen: 48,25/44,93 x 8,54 x 3,92 m

Het schip beschikte over een 8 cilinder Deutz dieselmotor met een vermogen van 1200 pk.

In 1968 werd het schip verkocht naar Zuid-Afrika en kreeg het de naam Harvest Moon.

Afbeelding

SCH33 Maria

De Maria werd in 1966 gebouwd bij T. van Duijvendijk’s Scheepswerf te Lekkerkerk onder bouwnr. Z79. voor rekening van de Rederij Jaczon te Scheveningen. Deze werf bouwde nog 3 andere hektrawlers voor de Rederij Jaczon te weten: SCH24 Clara (bouwnr Z78), SCH110 Ali (bouwnr Z80) en SCH123 Johanna Maria (bouwnr Z81). Deze laatste was van een ander type.

De Maria kwam in 1966 in bedrijf.

Inhoud: 674 bruto ton
Afmetingen: 49,84/46,27 x 8,52 x 5,20 m

Het schip beschikte over een 8 cilinder Industrie dieselmotor een vermogen van 1180 pk.

In 1980 werd het schip afgevoerd en in 1982 gesaneerd. In 1982 werd het schip verkocht naar Griekenland en kreeg het de naam Naftilos. Thuishaven werd Piraeus.

Afbeelding

SCH32 Jupiter


De logger Jupiter is in 1916 gebouwd bij Scheepswerf De Nieuwe Maas te Vlaardingen voor rekening van A. van der Toorn.

Inhoud: 160 BRT
Afmetingen: 32,71 x 6,73 x 2,72 m
Motor: 2 cil Brons 50 pk

Geschiedenis:
1916 SCH 35 Wouter Eig. A v.d.Toorn
1919 SCH 32 Jupiter . Eig A.v.d. Toorn als Vracht logger
1933 GDY 32 Mewa III Eig Mewa te Polen
1941 in Duitse krijgsdienst bij het Küstenwachflottilje Nord
1948 SCH 32 Jupiter Eig. Verre Viss.Mij
1969 SCh 32 Jupiter niet meer in gebruik in de Visserij
1969 sportvisser "De Gouden Karper" te IJmuiden

SCH40 Castor

Deze motorlogger is als Anthonia Hubrechta in 1919 gebouwd bij Figge te Vlaardingen voor rekening van de ZeeVisserij Mij te Scheveningen.

Inhoud: 119,96 brt na verlenging in 1947 153,66 brt
Afmetingen: 33,39 x 6,68 x 2,78 m
Motor : 210 pk 6 cyl. Benz. motor

1919 SCH 40 Anthonia Hubrechta Eig. ZeeVisserij Mij Scheveningen
1928 SCH 40 Castor Eig Avd Toorn
1941 SCH 40 Castor gevorderd, M 3838 / M 4507
1945 vrijgegeven te IJmuiden
1962 SCH 40 Castor Eig. Verre Visserij MIJ
1970 SCH 40 Castor Eig. J Groen word gebruikt voor Sportvissen

Jan
' t Is een Smul! https://www.jandereus.nl
Plaats reactie