Personen gezocht.

Alles over binnenscheepvaart
Jan Kroes
Berichten: 3837
Lid geworden op: 30 dec 2004 17:37
Locatie: Sittard

Re: Personen gezocht.

Bericht door Jan Kroes »

In het maandblad Plus las ik deze oproep:

In 1944/45 werden de schepen op de Lek bij Jaarsveld door de Duitsers beschoten.
Daarom moest het gezin Rink zijn schip verlaten.
Zij kwamen bij onze buren in huis, de familie v.d. Haar uit Jaarsveld.
Hierdoor kreeg ik er twee vriendinnetjes bij, de dochters Jenny en Rina Rink.
Hoe zou het nu met ze zijn?

Dit fotootje stond erbij.

Afbeelding

Iemand een idee?
Gert Schouwstra
Berichten: 4579
Lid geworden op: 28 okt 2006 21:24
Locatie: Sneek
Contacteer:

Re: Personen gezocht.

Bericht door Gert Schouwstra »

Het gaat dus om schippersfamilie Rink van het m/s Kooij III.
Dit was een stalen motorschip, gebouwd in 1925 bij J. Pattje & Zn. in Waterhuizen (bouwnr 123)
eigenaar was de C.V. Kooij & Co in Arnhem.
31,50 x 5,40 - 173 ton. 60 pk.
Brandmerk 62 B Arnh 1928.

De Commanditaire Vennootschap (C.V.) Kooij & Co. schroefstoombootonderneming in Arnhem had ook een filiaal in Rotterdam. In de archieven vind ik dat de firma later nog de Vries & Co heette. Kooij voer in de jaren 20-40 vanaf de Rijnkade in Arnhem. Na de oorlog is de rederij overgenomen door NV Concordia in Arnhem, (daar waren al dwarsverbanden mee) welke daarna weer is overgenomen door rederij Koppe NV in Amsterdam.
Gert
- Varen is leven. -
Op mijn website https://aa-planadvies.nl/ vind je alles over mijn bedrijf.
teunishup

Gezocht: Chris van de Wetering

Bericht door teunishup »

Wie heeft of weet iemand die mij informatie kan verstrekken over Beert (Bart) Teunis van de Wetering geb 1880 Kampen overl 1960 De Wijk. Schipper op 1905 Broederstrouw en 1906-1913 De Drie Gezusters.
Verder over zijn zoon Chris (Christoffel) van de Wetering geboren 02-04-1909 en net voor, in of net na de oorlog , overboord gevallen bij het voor anker gaan en verdronken te Bingen Dld, Dit was niet bij zijn vader op het schip, hij was schippersknecht bij een ander.
Het is ook al een goed bericht als iemand een instantie weet waar ik verder kom, ik heb zelf niets met de binnenvaart dus ik weet ook niet waar ik het zoeken moet, ik heb zelf te weinig echte feiten om in Bingen waar hij begraven zou zijn verder te zoeken.
Wie weet meer ??????
Alvast bedankt
Teunis H
Binnenvaart
Berichten: 28406
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:05
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Re: Personen gezocht.

Bericht door Binnenvaart »

Joan Sijmons is voor stamboomonderzoek op zoek naar informatie over haar oma, Barbara van Deursen de Bruijn. Zij was de eerste Nederlandse vrouw met een 'schippersbewijs' schrijft ze. Wie kan Joan helpen?

Oproep: Wie weet meer over Barbara van Deursen de Bruijn?
Altijd het laatste binnenvaartnieuws.
Gert Schouwstra
Berichten: 4579
Lid geworden op: 28 okt 2006 21:24
Locatie: Sneek
Contacteer:

Re: Personen gezocht.

Bericht door Gert Schouwstra »

De FIAT VOLUNTAS XIV was een dubbelschroefs stoomsleepboot van W. van Driel 's Stoomboot en Transportondernemingen NV te Rotterdam. Gebouwd in 1912 bij scheepswerf van Duijvendijk te Papendrecht. 42,31 x 7,58 - 94 ton, 750 pk. 8 bemanningsleden. Brandmerk 397 B DORD 1927. De kapitein was in 1935 J.P. van den Bosch. De boot is in 1952 gesloopt.
Op https://www.debinnenvaart.nl/schip_detail/2466/ staat een foto.
Gert
- Varen is leven. -
Op mijn website https://aa-planadvies.nl/ vind je alles over mijn bedrijf.
Kees Keijzer
Berichten: 9009
Lid geworden op: 16 mar 2005 09:49
Locatie: Papendrecht

Re: Zoekende naar sybolt vlieger

Bericht door Kees Keijzer »

Beste , Jan;
Sybolt Vlieger is in rond 1990 gestopt met varen en is jachthavenmeester in Zuidland Z-H geworden.
Morgen wordt je vraag verplaatst naar het topic [onderwerp] Personen gezocht, een onderwerp voor zulke vragen, dit om het forum overzichtelijk te houden.
Als je een vraag heb op het forum altijd eerst kijken of je ergens bij kan aansluiten met de knop nieuw antwoord, een geheel nieuw onderwerp open je met; Nieuw Onderwerp.
Veel succes met je speurtocht en veel lees en kijkplezier op ons forum.
M.v.g. Kees Keijzer, moderator.
Als het niet gaat zo als het moet, moet het maar zo als het gaat.
Afbeelding
k-k
Berichten: 6007
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:04
Locatie: Oostvoorne

Re: Zoekende naar sybolt vlieger

Bericht door k-k »

Ankerkluis,
Stuur mij even een mailtje of PB-tje. Ik kan je in contact bengen met Siebold en Coby. Groeten, Klaas.
k-k
Berichten: 6007
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:04
Locatie: Oostvoorne

Re: Personen gezocht.

Bericht door k-k »

Hallo Jan, Heb je e-mailadres doorgegeven aan Siebold en Coby. Nu maar even afwachten wat er gebeurt. Met vr. gr. Klaas
elskai

personen gezocht

Bericht door elskai »

ben op zoek naar Piet Sipma.Heeft ook gevaren op de Afina kustvaarder in de jaren 60.Kent iemand hem?
ouzovd

Re: Personen gezocht.

Bericht door ouzovd »

Binnenvaart schreef:Joan Sijmons is voor stamboomonderzoek op zoek naar informatie over haar oma, Barbara van Deursen de Bruijn. Zij was de eerste Nederlandse vrouw met een 'schippersbewijs' schrijft ze. Wie kan Joan helpen?

Oproep: Wie weet meer over Barbara van Deursen de Bruijn?
Dit zijn verzindsels, mijn moeder had een Rijn patent van '46. Mijn ouders zijn in '43 getrouwd en ik heb ook papieren van de oorlogstijd enz. Maar er zijn nog eerdere patenten van vrouwen.

Gr. Frans
Plaats reactie