Koks op de kustvaart

van: www.kustvaartforum.com
Jan van der Doe
Berichten: 8531
Lid geworden op: 30 dec 2004 16:02
Locatie: Fergus, ON
Contacteer:

Re: Koks op de kustvaart

Bericht door Jan van der Doe »

Inderdaad Theo, de man deed alleen maar goed, maar kerkelijke voorschriften kunnen en doen soms en te veel nog de boel verzieken en de mensen weg houden.
Vriendelijke groet
Jan.


Varen is noodzakelijk
Leven niet
BramM
Berichten: 46
Lid geworden op: 05 mar 2005 01:00
Locatie: Siddeburen

Re: Koks op de kustvaart

Bericht door BramM »

Kees Korteweg de bijzondere kok waar ik mee gevaren heb op de "Arran" en de "Coeta" waste zin voeten in de grote vleespan en vond dit heel normaal......

BramM
Harrie
Berichten: 465
Lid geworden op: 28 feb 2007 11:11
Locatie: Breezand

Re: Koks op de kustvaart

Bericht door Harrie »

Afbeelding
Willem Bellekom. Net voordat ie over boord sprong omdat pistool ketste.. :D Goeie kok :!:

Groeten,

Harrie.
No woman no cry.
Afbeelding
MC Spruit
Berichten: 66
Lid geworden op: 27 jun 2008 13:36
Locatie: Delfzijl

Re: Koks op de kustvaart

Bericht door MC Spruit »

Zag de vraag of iemand Rein Muurling kent, heb met Rein gevaren bij Seatrade eind jaren 80, geweldige gozer en ook geen slechte kok.
Het laatste dat ik over hem heb gehoord is dat hij in Santo Tomás de Castilla (Guatamala) woont of woonde. Maar dat is van horen en zegge.
Where Nobody Knows Nothing
Somebody Knows Something..
nimrod

Re: Koks op de kustvaart

Bericht door nimrod »

MC Spruit schreef:Zag de vraag of iemand Rein Muurling kent, heb met Rein gevaren bij Seatrade eind jaren 80, geweldige gozer en ook geen slechte kok.
Het laatste dat ik over hem heb gehoord is dat hij in Santo Tomás de Castilla (Guatamala) woont of woonde. Maar dat is van horen en zegge.
Bedankt spruit,vandaar dat ik hem niet meer tegen kom,ik heb nog met hem gevaren in 1959
op de Esperance en weet jij ook iets van zijn broer Piet?
Roy
Berichten: 4732
Lid geworden op: 06 feb 2011 20:32

Re: Koks op de kustvaart

Bericht door Roy »

Lief scheepje die "Esperance".
San Thomas de Castilla is trouwens ook wel een lief oord om te wonen............ 8) :idea: :wink:

m.v.g., Roy
R.Konigers
Berichten: 1030
Lid geworden op: 30 dec 2004 23:35

Re: Koks op de kustvaart

Bericht door R.Konigers »

Goedemorgen Harrie...broer Piet heeft jarenlang als kapitein gevaren bij W&B..maar is inmiddels al een paar jaar met pensioen.
Mvrgr Roelof
nimrod

Re: Koks op de kustvaart

Bericht door nimrod »

R.Konigers schreef:Goedemorgen Harrie...broer Piet heeft jarenlang als kapitein gevaren bij W&B..maar is inmiddels al een paar jaar met pensioen.
Mvrgr Roelof
Aha daar hebben wij weer mijn vriend Roelof,nu dat van Piet wist ik al,hij heeft nog een cafe gehad in de stad Groningen.Hij was in 1958 bestman bij mijn vader h.k.Dost op de Ësperance,de vroegere
Hollandia.

bedankt Roelof
R.Konigers
Berichten: 1030
Lid geworden op: 30 dec 2004 23:35

Re: Koks op de kustvaart

Bericht door R.Konigers »

Ja..Harrie dat was weer een tijdje geleden , maar ik had altijd begrepen dat Pietje een zoon was van een cafehouder , vader Piet...trouwens zoon Piet heeft ook eind 50e jaren op de Noorderhaven gezeten. Theo Horsten heeft hier ergens nog een stukje geschreven over cafe Muurling.
Groeten van Roelof
Plaats reactie