Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Alles over binnenscheepvaart
jan 38
Berichten: 637
Lid geworden op: 30 mar 2010 07:20
Locatie: aan boord en Middelharnis

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door jan 38 »

Evert CadIJ schreef:
Afbeelding
Oude sluis Bolzum wordt nu een soort kunstwerk zoals bij de Schachtsluis Henrichenburg.


Groet Evert
Naar die oude sluis hoef je niet meer te zoeken, is vol gestort met grond en bedekt met een laag grond.
gr. Jan
semper viator.
Tim76
Berichten: 1981
Lid geworden op: 01 mei 2008 23:51
Locatie: Vianen

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Tim76 »

"In My Humble Opinion" toch een beetje kapitaalvernietiging. 2 sluizen is beter dan 1 sluis, ook al is hij niet up-to-date... :roll:

Groeten van Tim
Jan Kroes
Berichten: 3837
Lid geworden op: 30 dec 2004 17:37
Locatie: Sittard

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Jan Kroes »

jan 38 schreef:Naar die oude sluis hoef je niet meer te zoeken, is vol gestort met grond en bedekt met een laag grond.
Dan zijn ze toch snel van gedachten veranderd als ik DIT artikel van eind augustus lees.

p.s We gaan weer aardig off-topic.
Harmonie
Berichten: 640
Lid geworden op: 08 mei 2009 22:43

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Harmonie »

Je moet het maar niet verder vertellen maar hij is onderweg met cellulose.
Misschien maken ze er papier van waar Charlie Hebdo op gedrukt wordt.
Dat valt vandaag de dag onder strikte geheimhouding.
Groeten, Anton
navigatie
Berichten: 1951
Lid geworden op: 20 feb 2013 10:14

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door navigatie »

Neuf-Brisach?

grt Wim
Westeind
Berichten: 4727
Lid geworden op: 23 jun 2007 16:03
Locatie: m/s westeind

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Westeind »

Idd top secret :mrgreen: , en nee geen Breisach veuls te ver zeker met dit water ... 8)

Maar goed ok ik begrijp dat jullie geüpdatet willen worden..
Allereerst van ons de beste wensen allemaal, dat had ik nog verzuimd op t daarvoor bestemde topic, dus nu maar even hier, het kan nog net denk ik :wink:

Ik zal even kort een samenvatting geven vanaf waar we gebleven waren, dat was in Ivos ramet, zoals je natuurlijk weet..
Daar hadden we ooit op een zaterdag gelost, en zouden we woensdag laden, dat werd donderdag, toen toch zaterdag weer willen lossen in Velsen, dat lukte ook , weer mede dankzij pa A :wink:
20-12-14 waren we daar leeg, de laatste reis van 2014..
21-12-14 in Amsterdam Linda`s 40e verjaardag gevierd, en de 22e naar huis gevaren, we vonden het welletjes, ook omdat we dan naar de begrafenis van collega, kennis/vriend Jan konden gaan, dat zette alles weer even in het juiste perspectief van belangrijkheid zeg maar ....

We konden in Papendrecht bij de gebr Matena terecht om wat deukjes uit de vloer te halen, dat was wel eens nodig na 6 jaar van alles en nog wat laden en lossen ...
1 deuk was te groot om er uit te trekken, daar zaten 2 kromme sporen onder :oops:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
in totaal 103 deukjes er uit getrokken, nu issie nog niet glad maar meer tijd hadden ze niet, maar wat er uit is is er uit zullen we maar denken :P

En het werd winter in de Kooyhaven, inmiddels lag de "Grevelingen "ook opzij, zeer gezellige dagen hebben we al met al gehad daar, `t was lang geleden dat we zo uitgebreid gelegen hadden voor de feestdagen ....

Afbeelding

Afbeelding

Maar aan alles komt een eind, dus ook aan gezelligheid, en moet er weer gevaren worden, 3-1 zijn we naar Terneuzen gevaren om maandag 1500 ton cellulose te laden 500 t voor Neuss en 1000 t voor Keulen..
alleen kan je bij Verbrugge in Terneuzen nergens van op aan dus maandag 5 hijsjes gehad en dinsdagmiddag om 3 uur een keer vol..
Maar daar maakten wij ons niet meer druk over, alleen even over het begin van het laden omdat men niet naar mijn zijn stuwde, maar ook dat kwam uiteindelijk in orde en zit de 1500 t onder de luiken...
Ze hadden me gevraagd wanneer ik kon lossen in Neuss en Keulen,dat vragen ze al voor je overeenstemming over je tarief hebt :roll:
Enfin ik zei als ik maandag vol ben dan donderdag in Neuss en vrijdag Keulen, nu dus vrijdag en maandag volgens mijn denkwijze, maar nu willen ze zaterdag lossen in Keulen, dat vinden we niet handig,omdat er vrijdag kinderen gehaad moeten worden, dus dan is Linda pas laat terug, en kan ik daarna alsnog `s nachts naar Keulen varen...maar goed dan ben je maar weer leeg zaterdag, zal maar wat voorslapen :wink:
met m`n tachograaf kunnen we t legaal doen dus zover geen probleem hopen we ..

De volgende reisjes zijn ook al bekend we moeten maandag on 00:00 u in Walsum laden 1360 t rollen voor Duisburg, een reisje van een km of 10....overdag weer lossen in de Südhafen, als we daar leeg zijn weer 950 ton rondstaal laden voor Antwerpen, dus we zijn weer bezig hoor :mrgreen:

grts Bram
vaar om te leven (niet andersom)
navigatie
Berichten: 1951
Lid geworden op: 20 feb 2013 10:14

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door navigatie »

Sorry.
Door de opmerking van Anton was ik op het verkeerde been gezet.
Goede reis verder.

grt Wim
navigatie
Berichten: 1951
Lid geworden op: 20 feb 2013 10:14

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door navigatie »

Het lossen is goed gelopen, zo te zien.

grt Wim
Westeind
Berichten: 4727
Lid geworden op: 23 jun 2007 16:03
Locatie: m/s westeind

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Westeind »

Ja het lossen ging goed 1000 t in 4 uur tijd
Als ze maar klaar naar huis hebben kan er veel zie je wel...

Hier zal het hun tijd wel duren in Walsum, 11 uur te laat op de afspraak.....
Afbeelding
Als ik in Duisburg kom gelijk lossen en laden zegguh ze, woensdagmorgen termijn in Antwerpen , alleen jammer dat ik niet met een motoretje vaar van `n 150 ton oid....

grt Bram
vaar om te leven (niet andersom)
JC
Berichten: 2987
Lid geworden op: 29 dec 2007 20:55
Locatie: Kruiningen

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door JC »

Geen bericht, goed bericht dus maar weer een indruk van de voortgang van de verbouwing aan de Wilhelmina. Henk was net weg, maar ik zie zelf ook wel dat het anker er nog aan moet.

Afbeelding
Plaats reactie