Personen gezocht.

Alles over binnenscheepvaart
k-k
Berichten: 6007
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:04
Locatie: Oostvoorne

Re: Personen gezocht.

Bericht door k-k »

Van 1 mei 1955 tot Kerst 1956 zat ik op de Willem Lodewijkschool in Sneek en was in de kost bij de dames Schotsman in de Kloosterdwarsstraat.
We speelden wel eens met vriendjes aan het internaat. Meen me te herinneren dat het aan de Lemmerweg was. Kan me niet meer herinneren welke kinderen er op het internaat zaten. Gr. Klaas.
j.kammen8

Re: Personen gezocht

Bericht door j.kammen8 »

elstoplo schreef:Beste Dies, ik heb ook op de Intritas gevaren als motordrijver als invaller
verder op diverse schepen doria wismaria caspia dubisia bij kapt verhei hoop op dat mensen reagern gr j.v.d.kammen

Hier is er ook één die op de sleepboten van VO heb gevaren.
Was wel wat later dan jouw tijd maar veel namen zijn mij nog wel bekend.
Kapitein op de Intritas III was dat Cees den Ouden? of misschien Jaap Valkenburg?
Dan was er nog Nol van Megen die later in Breisach woonde en of Arie Bakker alias Blauwe Arie getrouwd met een vrouw uit Bingen.
Ik zelf heb veel jaren op de Intritas I gevaren tot en met de sloop, toen overgestapt op de Trekvogel ook tot aan zijn laatste ritje naar de sloop. Tussendoor nog heel even afgelost op de Intritas II alias het NIJLpaard met als kapitein Cobus Mol.
Zo dan weet je weer wat meer.
Voor zover ik weet zijn al deze oud collega´s inmiddels overleden.

Groet,
Jan Stbrg
nestor
Berichten: 251
Lid geworden op: 22 dec 2005 21:44
Locatie: Vlaardingen

Re: Personen gezocht.

Bericht door nestor »

Nancy Klomp
·
Dit wordt een status waarvan ik hoop dat jullie delen en doordelen......ik heb heel hard jullie hulp nodig
Mijn bovenbuurman dhr westerbrink uit den haag is gisteren door politie en brandweer uit zijn woning bevrijd.....zijn toestand is kritiek....hij is niet stabiel en het ziekenhuis weet nog altijd niet wat hij mankeert......hij ligt dan ook op de ic......hij heeft een broer die vaart....volgens mij passagiersschip maar weet ik niet zeker.....ook niet of dit in nederland is......het ziekenhuis is dringend op zoek naar zijn broer(het gaat nl zorgwekkend slecht) maar niemand weet ook maar iets.....ik hoop dat door deze oproep dhr westerbrink zich gaat melden....dat kon zijn laatste kans weleens zijn
Zijn achternaam is dus westerbrink en de broer die zo ziekligt heet friedel......jongens alsjeblieft delen en doordelen xxxx
Binnenvaart
Berichten: 28396
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:05
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Re: Personen gezocht.

Bericht door Binnenvaart »

Hoi Nestor

Dat is al meer dan een jaar oud,ik had het verleden jaar ook al op mijn facebook staan

gr Rene
Altijd het laatste binnenvaartnieuws.
nestor
Berichten: 251
Lid geworden op: 22 dec 2005 21:44
Locatie: Vlaardingen

Re: Personen gezocht.

Bericht door nestor »

Binnenvaart schreef:Hoi Nestor

Dat is al meer dan een jaar oud,ik had het verleden jaar ook al op mijn facebook staan

gr Rene
Hoi Rene

Het stond nu weer op facebook, ik ga dit uitzoeken , want dit zijn geen leuke grappen.

Gr Peter
Binnenvaart
Berichten: 28396
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:05
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Re: Personen gezocht.

Bericht door Binnenvaart »

Hoi Pter

Klopt,mijn vrouw viel het van de week op,die zei het tegen mij,en toen viel bij mij ook het kwartje

gr Rene
Altijd het laatste binnenvaartnieuws.
d`oude schipper
Berichten: 344
Lid geworden op: 24 feb 2012 19:55
Locatie: IJmuiden aan zee

Re: Personen gezocht.

Bericht door d`oude schipper »

Zondag was ik met onze zoon een daagje uit en wel naar een tentoonstelling dat op het terrein van de voormalige RDM te Rotterdam-Heyplaat georganiseerd was.
Mei 1940 “ De aanval “ vijf dagen strijd om Rotterdam was de titel die gebaseerd was op de datum 10 mei 1940. Het uitbreken van de tweede wereldoorlog.
Ik heb de laatste jaren niet zo`n goede tentoonstelling gezien, niets dan lof hier over en ik raad een ieder die iets met Rotterdam heeft aan deze te gaan bezichtigen. Let op tot 25 oktober kunt u terecht.
Waarom schrijf ik hier zo enthousiast over, vlak na binnenkomst achter de balie links stond een beeldscherm waarop een filmpje draaide over de Rotterdamse haven , de rest was allemaal over de oorlog op de vele schermen, en tot mijn grote verbazing zag ik daar plotseling een parlevinker, ik vermoed in de Waalhaven en zelfs nog op de riemen. Wonderbaarlijk om te zien omdat ik van huis uit zelf jaren parlevinker geweest ben.
Maar ……………… jammer genoeg kon ik hem niet zo snel thuisbrengen, en daarom, als u nu naar die tentoonstelling ga en goed op let, desnoods nog een keer in de herhaling, het is maar een korte film telkens, dan kunt u misschien zeggen “ joh dat was “ en vooral de oudere schippers maken kans deze parlevinker te herkennen want ik vermoet dat het filmpje uit de jaren 20 der vorige eeuw komt.
Prachtige beelden uit de mooiste haven ter wereld, Rotterdam.
Komt hem zien komt hem zien …………………………….
Zeil op de wind van vandaag, morgen is het misschien blakstil .....
d`oude schipper
Arie
Berichten: 2010
Lid geworden op: 01 jul 2005 20:33
Locatie: Spijkenisse

Re: Personen gezocht.

Bericht door Arie »

Mogelijk dat de parlevinker in de Waalhaven van van Hal geweest is.
Later heeft er een gemotoriseerde parlevinkersvlet gevaren in de Waalhaven, genaamd Suze van van Hal.

De vlet was vernoemd naar het dochtertje van van Hal welke op zeer jonge leeftijd door een auto aangereden is en daarbij omgekomen is.

Gr. Arie
Hou de vaart er in.
winschoter
Berichten: 37
Lid geworden op: 18 nov 2013 16:55

personen gezocht

Bericht door winschoter »

Beste Forummers
Ik ben opzoek naar een of meer nazaten van Sjaak en Magda Kuiten.
Sjaak en Magda Kuiten hadden achtereenvolgend de sleepboot Hudson, een Spits. een Flusfahrt tanker en de tanker Linda.
met vriendelijke groet Tinus ( Winschoter )
Gert Schouwstra
Berichten: 4579
Lid geworden op: 28 okt 2006 21:24
Locatie: Sneek
Contacteer:

Re: Personen gezocht.

Bericht door Gert Schouwstra »

Volgens het IVR 1979 was de tanker LINDA (2314308), ex-ERNA LUISE eigendom van J.A. KUIJTEN, met adres Javastraat 4, Rotterdam. Ze hebben er tot 1987 of zo op gezeten.
De LINDA was in 1962 gebouwd bij de Rheinwerft in Walsum, 79,90 x 8,18 x 2,70 -1240 ton, 660 pk Deutz.

Google leert dat er nu nog paar Kuijten in Rotterdam wonen. Daar zou ik dan beginnen.
Gert
- Varen is leven. -
Op mijn website https://aa-planadvies.nl/ vind je alles over mijn bedrijf.
Plaats reactie