Scheepsspotten in Scheveningen

van: www.kustvaartforum.com
michael-taal

Re: Scheepspotten in Scheveningen.

Bericht door michael-taal »

16-10-14 de SCH-6 Alida weer naar zee
https://www.youtube.com/watch?v=a47zYE9 ... e=youtu.be
Maarten Bron
Berichten: 368
Lid geworden op: 04 mei 2005 15:00
Locatie: Scheveningen

Re: Scheepspotten in Scheveningen.

Bericht door Maarten Bron »

Op 18 oktober in Scheveningen, de Lady Kirsten uit Delfzijl.
Afbeelding
En de Theodora uit Rotterdam.
Afbeelding
Groetjes Maarten.
Maarten Bron
Berichten: 368
Lid geworden op: 04 mei 2005 15:00
Locatie: Scheveningen

Re: Scheepspotten in Scheveningen.

Bericht door Maarten Bron »

De Ambassadeur uit Zwartsluis op 3 april in Scheveningen.
Afbeelding
Groetjes Maarten.
joop 1
Berichten: 2286
Lid geworden op: 05 nov 2013 17:59
Locatie: westerende duitsland

Re: Scheepspotten in Scheveningen.

Bericht door joop 1 »

nu het hier over scheveningen gaat zo.n jaar of 15/17 terug is met een zware storm een schip van zn anker gegaan wat voor scheveningen lag dat is na eerst de havendam geramd te hebben in de haven terecht gekomen na eerst ook nog de arca van rws geramd te hebben die toen nog nagelnieuw was en daar afgemeerd lag. daarna in de hoek van de haven tercht gekomen was daar een klein strandje daar zat hij muurvast op met het havenbootje van scheveningen er aan trekken maar geen beweging. ik lag toen in scheveningen met de sleepboot lingestroom zijn ze aan mij wezen vragen om ass te verlenen wat ik toen ook gedaan heb na goed en wel even vol aan op een oor er op kwam die los . het havenbootje van scheveningen als achterboot hebben wij ik dacht de 2e binnen haven in gesleept en daar afgemeerd langszij hektrawler. zijn er toevallig mensen die hier van af weten en er fotos van hebben. ik heb er namelijk helemaal niets van in de krant heb ik er ook niets van gezien omdat toen alle aandacht naar de water overlast ging want toen zat ook het halve westland met natte voeten gr joop
Welkom in ons maritiem museum in Westerende-Kirchloog.
Maarten Bron
Berichten: 368
Lid geworden op: 04 mei 2005 15:00
Locatie: Scheveningen

Re: Scheepspotten in Scheveningen.

Bericht door Maarten Bron »

Dag Joop, zelf staat me hier niets van bij. Maar je zou je vraag eens op de site van Scheveningen kunnen plaatsen. www.scheveningen-haven.nl . Ga hier naar "Wie wat waar", vervolgens naar "Vraag en antwoord" en dan naar "Ik heb een vraag" en daar je vraag plaatsen. Als jullie dat schip langszij een hektrawler hebben afgemeerd dan is dat in de 1e binnenhaven geweest, de zgn ouwe haven.
Groetjes Maarten.
joop 1
Berichten: 2286
Lid geworden op: 05 nov 2013 17:59
Locatie: westerende duitsland

Re: Scheepspotten in Scheveningen.

Bericht door joop 1 »

bedankt voor de info is best mogelijk dat het de 1e binnenhaven was wij waren toen aan het werk bij een gasplatform in de noordzee lagen binnen voor het slechte weer ik heb ook geen naam van het schip meer al mijn oude agenda.s met de vehuizing in het oud papier gegaan er was toen nog geen forum. als je alles van te voren geweten had was er veel meer bewaard gebleven . ik wacht het nog even af misschien komen er nog reacties gr joop
Welkom in ons maritiem museum in Westerende-Kirchloog.
John79Scheveningen
Berichten: 44
Lid geworden op: 05 jan 2006 18:32
Locatie: Scheveningen
Contacteer:

Re: Scheepspotten in Scheveningen.

Bericht door John79Scheveningen »

Moet geloof ergens in 1997 zijn geweest, heb beetje zitten zoeken, kwam uit op de Charlotte Sif (imo 8010295), verder alleen wat foto's van het schip, en verder weinig tot niks: https://www.refdag.nl/oud/vp/980914vp01.html

Was bizar slecht weer die dag, op de boulevard vloog nog een deel van een strandtent uitelkaar, bij m'n toenmalige werkgever de Konmar stond het magazijn blank.
Kom ook eens kijken op: https://scheepvaartfoto.blogspot.nl/
joop 1
Berichten: 2286
Lid geworden op: 05 nov 2013 17:59
Locatie: westerende duitsland

Re: Scheepspotten in Scheveningen.

Bericht door joop 1 »

nu ik de naam lees klopt het wel alleen was het schip al binnen en het heeft de haven dam wel degelijk geraakt . maar ja journalisten dat kennen wij. toch nog leuk dat er iets boven water komt gr joop
Welkom in ons maritiem museum in Westerende-Kirchloog.
John79Scheveningen
Berichten: 44
Lid geworden op: 05 jan 2006 18:32
Locatie: Scheveningen
Contacteer:

Re: Scheepspotten in Scheveningen.

Bericht door John79Scheveningen »

Havenhoofd hebben ze geloof ook op een paar meter gemist, en daarna idd vol op de Arca
Kom ook eens kijken op: https://scheepvaartfoto.blogspot.nl/
Maarten Bron
Berichten: 368
Lid geworden op: 04 mei 2005 15:00
Locatie: Scheveningen

Re: Scheepspotten in Scheveningen.

Bericht door Maarten Bron »

De Princesa Guasimara uit Panama op 24 juni in Scheveningen.
Afbeelding

Afbeelding
Groetjes Maarten.
Plaats reactie