Alazani , 79,96 x 9,05 x 2,83 , 1304 ton , Bouwjaar 1958 , Werf De Groot & van Vliet in Slikkerveer ( Nederland ) , 973 pk Caterpillar en 280 pk Scania boegschroef , ex Marco Polo , ex Possidi , eigenaar A.A.Delfsma in Dattlen , ENI 02323399
Alpina en Schweizerische Reederei.
-
- Berichten: 28536
- Lid geworden op: 31 dec 2004 16:05
- Locatie: Wijchen
- Contacteer:
Re: Alpina en Schweizerische Reederei.
Altijd het laatste binnenvaartnieuws.
-
- Berichten: 89
- Lid geworden op: 26 jun 2008 20:32
- Locatie: Muttenz ; Schweiz
Re: Alpina en Schweizerische Reederei.
Hallo
deze ligt wat te diep
opgenomen ca 1976 op de VALATA
en waar dat is weten de meeste denk ik
opgenomen 1972 op de VICOSOPRANO
groeten Ruud
deze ligt wat te diep
opgenomen ca 1976 op de VALATA
en waar dat is weten de meeste denk ik
opgenomen 1972 op de VICOSOPRANO
groeten Ruud
Ruud
Re: Alpina en Schweizerische Reederei.
Hallo mensen,beetje laat dat ik hier opduik, maar door al het varen....
Geweldig die nostalgie te lezen en de bekende namen daarbij die gelijk weer een beeld oproepen.
Er zaten schilderachtige schippers figuren tussen, maar het vak heb ik daar wel goed van geleerd.
Ik was vanaf 1970 tot 1978 in dienst bij Alpina en zal eens kijken wat ik nog voor kiekjes kan vinden.
Ik heb een paar jaren bij en met Peter van Meel gevaren en weet dat hij stapels fotos heeft geschoten in die tijd, dus leuk dat hier terug te vinden.
Ik ben momenteel nog steeds met de steeds minder leuk wordende hobby bezig op een tanker.
Groet, Fred
Geweldig die nostalgie te lezen en de bekende namen daarbij die gelijk weer een beeld oproepen.
Er zaten schilderachtige schippers figuren tussen, maar het vak heb ik daar wel goed van geleerd.
Ik was vanaf 1970 tot 1978 in dienst bij Alpina en zal eens kijken wat ik nog voor kiekjes kan vinden.
Ik heb een paar jaren bij en met Peter van Meel gevaren en weet dat hij stapels fotos heeft geschoten in die tijd, dus leuk dat hier terug te vinden.
Ik ben momenteel nog steeds met de steeds minder leuk wordende hobby bezig op een tanker.
Groet, Fred
Re: Alpina en Schweizerische Reederei.
hoi fred leuk hier van je te horen gr joop
Welkom in ons maritiem museum in Westerende-Kirchloog.
Re: Alpina en Schweizerische Reederei.
Ik heb begin 1966 als 1ste matroos bij Gerrit Hoek op de Vicosoprano gevaren.Toen was de stuurhut nog een soort blokhut met de scharnieren ter hoogte van de vloer.De hele toestand was zo zwaar,dat we 4 man nodig hadden,om de stuurhut plat te leggen.We voeren toen regelmatig erts naar Hagondange.Dus iedere reis alles afbreken.De vaart op de Moezel was toen heel relax,2m10 afladen en tegen zonsondergang tegen de wal.
Groeten,Arie.
Re: Alpina en Schweizerische Reederei.
Arie,
Die diepgang van 2,10 m was dat boven Thionville of kon er pas vanaf 1967 met 2,50 m diep gevaren worden. Wij gingen in 1967 voor het eerst naar Thionville, gelijk met 2,50 m.
grt Wim
Die diepgang van 2,10 m was dat boven Thionville of kon er pas vanaf 1967 met 2,50 m diep gevaren worden. Wij gingen in 1967 voor het eerst naar Thionville, gelijk met 2,50 m.
grt Wim
-
- Berichten: 4589
- Lid geworden op: 28 okt 2006 21:24
- Locatie: Sneek
- Contacteer:
Re: Alpina en Schweizerische Reederei.
Op 12 juli 1964 voer mijn vader met zijn Drechtstad met 360 ton kolen en diepgang 2,10 naar Thionville. In de eerste twee jaar voeren er alleen maar Hollanders en Fransen, de Duitsers kwamen niet op de Moezel. In Thionville aangekomen was de Drechtstad toen het vijfde Hollandse schip sinds de opening van de Moezel. De rivier was nog niet betond en je kreeg vanaf Cochem een "Steuerberater" mee die aanwijzingen gaf. Ik lees dat een ander schip met 2,30 diepgang bij Fankel had geraakt en zware bodemschade had opgelopen, daarom mochten de schepen maar met 2,10 varen en wij moesten heel voorzichtig langs die plek.
Op 18 januari 1968 voren we opnieuw naar Thionville, ditmaal met 491 ton kolen, dus afgeladen op 2,47 meter. De rivier was toen al een stuk verbeterd en vanaf dat moment konden we altijd afladen als de waterstand op de rivier het toeliet.
Op 18 januari 1968 voren we opnieuw naar Thionville, ditmaal met 491 ton kolen, dus afgeladen op 2,47 meter. De rivier was toen al een stuk verbeterd en vanaf dat moment konden we altijd afladen als de waterstand op de rivier het toeliet.
Gert
- Varen is leven. -
Op mijn website https://aa-planadvies.nl/ vind je alles over mijn bedrijf.
- Varen is leven. -
Op mijn website https://aa-planadvies.nl/ vind je alles over mijn bedrijf.
Re: Alpina en Schweizerische Reederei.
Dat is duidelijk Gert.
Ik heb mij nooit gerealiseerd dat wij dus al zo snel met 2,50 m daar geweest zijn.
Wij hadden wel vergunning nodig, maar dat was voor onze breedte (11,55 m).
grt Wim
Ik heb mij nooit gerealiseerd dat wij dus al zo snel met 2,50 m daar geweest zijn.
Wij hadden wel vergunning nodig, maar dat was voor onze breedte (11,55 m).
grt Wim
-
- Berichten: 2473
- Lid geworden op: 19 feb 2005 22:37
- Locatie: Ridderkerk
Re: Alpina en Schweizerische Reederei.
deze ligt wat te diep
opgenomen ca 1976 op de VALATA
Ruud,
Kwam je foto vandaag weer tegen, zit samen met collega te piekeren waar ze op de bodem ligt.
mvg
Geert
opgenomen ca 1976 op de VALATA
Ruud,
Kwam je foto vandaag weer tegen, zit samen met collega te piekeren waar ze op de bodem ligt.
mvg
Geert
Goede mensen hebben geen regels nodig om hun verantwoordelijkheid te nemen, terwijl slechte mensen altijd een manier zullen vinden om de regels te omzeilen (Plato)
-
- Berichten: 89
- Lid geworden op: 26 jun 2008 20:32
- Locatie: Muttenz ; Schweiz
Re: Alpina en Schweizerische Reederei.
hallo
ik geloof tussen Bacharach en Niederheimbach
gruss
ik geloof tussen Bacharach en Niederheimbach
gruss
Ruud