Staat Belize achter op maar komt in Nigeria terecht , noemen ze wel vreemde vlaggen . Belize Virgin Islands Etc Etc . Met eigenaars de wereld rond tot en met in India . En een jungle van eigenaars vlaggen operators etc etc
Studeer de historiek over deAtlantic Energy
En zie hier
Shiptype Products Tanker Operator Deep Frontline Shippers Ltd Location Nigeria
IMO Company No (DOC) DOC Company Location
IMO Registered Owner No 5558313 Registered Owner Atlantic Bluewater Services Location Virgin Islands, British
Voor bovengenoemde eigenaar en manager varen ook sinds mei 2015 de VAISHNAVI LR/IMO Ship No 8681721, in 1987 gebouwd als Nelson bij Alblas, Hendrik-Ido-Ambacht
en de VAJARA LR/IMO Ship No 8681745 ex Piz Varuna ex El Toro ex Graafstroom, in 1981 gebouwd bij B.V. Scheepswerf Jonker & Stans, Hendrik-Ido-Ambacht.
Voor de Vaisnavi en de Vajara
Operator Deep Frontline Shippers Ltd Location Nigeria
Registered Owner Atlantic Bluewater Services Location Virgin Islands
Vlag Belize
Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.
Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.
Groeten Martin
Roest rust nooit.
Roest rust nooit.
Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.
Eerste 4 fot s aanboord vande zelfde tanker in 2014
Novara op de achtergrond
Achterdek van een onbekende
En nog eentje uit 2013 , met een onbekende
Een halve Novara vorig jaar.
Aanboord van de Ino genomen een goed uurtje geleeden.
Novara op de achtergrond
Achterdek van een onbekende
En nog eentje uit 2013 , met een onbekende
Een halve Novara vorig jaar.
Aanboord van de Ino genomen een goed uurtje geleeden.
Groeten Martin
Roest rust nooit.
Roest rust nooit.
-
- Berichten: 759
- Lid geworden op: 01 feb 2005 14:41
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.
Achterdek van een onbekende is van de ex Atlantic Trader
Stuurhut van onbekende is waarschijnlijk van een ex VT
Stuurhut van onbekende is waarschijnlijk van een ex VT
m.vr.gr. Ronald
Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.
het is de stuurhut van de varik of veghel
Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.
Najaar 2012 gingen de Opalin en de Aquamarin achter dezelfde boot naar zee destonation Nigera , de Opalin kwam er nooit aan want deze brak ten Noorden van de Canarische eilanden. Voorschip verdween naar de bodem en achterschip werd binnen gesleept in Arracife Lanzarote. Er gingen geruchten dat de Aquamarin ook verdween op zee. Maar nu een foto gevonden die de Aquamarin kort na aankomst in Nigeria laat zien.
Maar kwam aan onder de naam Aquamarine , lettertje toe gevoegd aan de naam.
Maar kwam aan onder de naam Aquamarine , lettertje toe gevoegd aan de naam.
Groeten Martin
Roest rust nooit.
Roest rust nooit.
Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.
(En nog eentje uit 2013 , met een onbekende)
Dit lijkt op een tanker van VO uit de L-serie. (Liguria, Libia, Laconia, Lombardia etc.)
Ziet er echt zo naar uit.
Dit lijkt op een tanker van VO uit de L-serie. (Liguria, Libia, Laconia, Lombardia etc.)
Ziet er echt zo naar uit.
Vult u rustig aan, het kost u niets!
Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.
Hier een paar foto s die in 2011 aanboord van dezelfde oude tanker gemaakt zijn . Zeer zeeker een oude binnenvaart tanker die daar aleen poosje geweest is toen.Heeft een houten teak hut die wit geverfd is en ik denk rond het jaaar 2007 daar naar toe gegaan . Maar welke kan dit zijn.
In een creek
Sea going
De brug heeft ook een zoentje gehad.
Moet wel een oud rommeltje zijn.
En ongetwijfelt een direkt omkeerbare MWM in de maschienekamer
De een of andere plaats op dit topic heb ik 1 of 3 foto s waar deze tanker te zien istoen die gearrresteerd was.
In een creek
Sea going
De brug heeft ook een zoentje gehad.
Moet wel een oud rommeltje zijn.
En ongetwijfelt een direkt omkeerbare MWM in de maschienekamer
De een of andere plaats op dit topic heb ik 1 of 3 foto s waar deze tanker te zien istoen die gearrresteerd was.
Groeten Martin
Roest rust nooit.
Roest rust nooit.
Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.
Zo te zien op de AIS gaat de Pallas zonder sleepboot verder , de Fenna B gaat op een koer recht oost naar Vigo in Portugaal en de Pallas vaart nu met een 4 knoops vaart verder naar het zuiden .
https://www.marinetraffic.com/en/ais/hom ... 93/zoom:10
Ik staat er niet van te kijken als de Nigerianen proberen deze tanker voor eigen maschien naar Nigeria te vaaren
Het is maareen filisofie maar kan zijn dat toen die 2 daagen in Frankrijk in een bay lag de zaak vol gebunkerd is om de reis naar Nigeria te maken . En ook geprovianteerd is en er Nigerianen aanboord gekomen zijn daar . Want desleep werd bij 1 knoops vaart afgekoppelt en de Pallas vaart net met een 4 knoop verder op een koers naar Zuid West.
Info Received: 4 sec ago (2015-09-27 19:21)
Area: Atlantic North
Latitude / Longitude: 41.98763° / -10.58306°
Status: Underway using Engine
Speed/Course: 4.2kn / 244°
En de sleepboot Kingston heeft koers naar Brest met de Vajara op sleep
https://www.marinetraffic.com/en/ais/hom ... 93/zoom:10
Ik staat er niet van te kijken als de Nigerianen proberen deze tanker voor eigen maschien naar Nigeria te vaaren
Het is maareen filisofie maar kan zijn dat toen die 2 daagen in Frankrijk in een bay lag de zaak vol gebunkerd is om de reis naar Nigeria te maken . En ook geprovianteerd is en er Nigerianen aanboord gekomen zijn daar . Want desleep werd bij 1 knoops vaart afgekoppelt en de Pallas vaart net met een 4 knoop verder op een koers naar Zuid West.
Info Received: 4 sec ago (2015-09-27 19:21)
Area: Atlantic North
Latitude / Longitude: 41.98763° / -10.58306°
Status: Underway using Engine
Speed/Course: 4.2kn / 244°
En de sleepboot Kingston heeft koers naar Brest met de Vajara op sleep
Groeten Martin
Roest rust nooit.
Roest rust nooit.
Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.
Maar wat deze Pallas aangaat ik er aan toe wil voegen is dat het nergens op lijkt , bij deze handel is een makelaar betrokken die wel over deze plannen wist . En ook de sleepboot rederij wist hier zeer zeeker om , hier worden mensen levens in gevaar gebracht . Deze mensen hebben zeeker geen begreep over het groote risico wat ze nemen en dit voor een habbe krats gaan probeeren. De makelaar en sleepboot rederij hadden nooit akkoord moeten gaan met zulk gekken werk ener aan mee te werken . Ik hoop dat dePortugese kustwacht deze zaak binnen gaats gaat brengen.
Groeten Martin
Roest rust nooit.
Roest rust nooit.
Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.
Een Ex Vt tanker begin 2013
Ik kom even terug op dat wat ik gisteren schreef.
Het is maareen filisofie maar kan zijn dat toen die 2 daagen in Frankrijk in een bay lag de zaak vol gebunkerd is om de reis naar Nigeria te maken . En ook geprovianteerd is en er Nigerianen aanboord gekomen zijn daar
Deze sleep veranderde koer een stuk boven La Coruna met peiling op La Coruna . De bemannign is zeeker in La Coruna aanboord gezet . Hadden toen de tijd de stuurhut weer boven te zetten en de zaak te verkennen en startklaar te maken . De Pallas verdween een 5 uurtjes geleeden van Marine Trafic . Vaart een goeie 90 mile uit de kust koers zuid . Met een 4- 5 knoops vaart minst 6 weeken nodig om in Nigeria te komen . Ik denk niet eens dat een bookmaker hier geld aan had willen gamble over wat 99,99 % zeeker is komt te gebeuren. En vaart 4,5 knoop beteketn wel dat die 1500 Pk Deutz halve kracht draait , hoeveel gasolie moeten die wel niet aanboord hebben om minst 6 weeken 24 uur per dag te kunnen vaaren .?
Dat die van de AIS verdween kan zijn dat Marine Traffic geen dekking heeft daar of dat ze weten dat de zaak bekend geworden is.
En 90 mile uit de kust is ook niet voor niets natuurlijk
Groeten Martin
Roest rust nooit.
Roest rust nooit.