mabi 11 en 12 waren de ex antonie 1en 2 va n kooren inbijde stond een 240 brons in .
Ik heb er nog als matroos op gevaren bij kaptein Coppens
Welke sleepboot is dit?
Re: Welke sleepboot is dit?
die bronsjes waren 200 geen 240 4cyl 2tact . de 12 is later de beco2 van Bertus sybesma geworden die heeft er een 565 pk cat in laten zetten gr joop
Welkom in ons maritiem museum in Westerende-Kirchloog.
Re: Welke sleepboot is dit?
Je zal best wel gelijk hebben Joop maar gezien hun prestaties werd er veelal een 10 pk/cilinder bijgezet.
Daarom waren vele geen 200 maar 240 pk.
Heb er nog een gekend, JAN op het laatst van J.Kooren 150 pk KH Deutz die ging met een 1350 tonner naar Spyk, zoals zijn zoon mij vertelde deden zij de koppen koelen door de dekwasslang er op te zetten.
gr.BB
Daarom waren vele geen 200 maar 240 pk.
Heb er nog een gekend, JAN op het laatst van J.Kooren 150 pk KH Deutz die ging met een 1350 tonner naar Spyk, zoals zijn zoon mij vertelde deden zij de koppen koelen door de dekwasslang er op te zetten.
gr.BB
Re: Welke sleepboot is dit?
BB ze trokken zeker voor die 240. maar laten wij alstublieft echte gegevens plaatsen wij weten allemaal dat er gesjoemeld word met pks en zeker met sleepboten . maar het gaat tenslotte om wat er in staat. ik had in de schelde 200 industrie in staan werden bij div ook voor 240 opgegeven . en er zijn sites die dat klakkeloos overnemen( WEG ECHTE GEGEVENS) gr joop
Welkom in ons maritiem museum in Westerende-Kirchloog.
Re: Welke sleepboot is dit?
Ben schreef:@Jaap, bedankt voor de aanvulling, de Pluto had bnr. 643, weet je ook iets over de sleepboot met bnr. 644?
Jaap Bijl schreef:Bouwnummer 644 is een oud raadsel.
Op de officiële werflijst van N.V. Scheepswerven v/h. G.& H. Bodewes staan slechts afmetingen en triple 500 ipk. machine.
Na veel zoeken denk ik dat ik bouwnummer 644 heb gevonden m.b.v. Moormans Jaarboek en tijdschrift Het Schip.Jaap Bijl schreef:Heb wel eens gedacht; zou deze boot met bouwnummer 645 kunnen zijn, die niet op de officiële lijst staat:
ss. ATLANTIC
1929 – 111 brt. – 450 ipk. (bouwnr.645)
26,25 x 5,97 x 2,82 m.
Triple 3 cil. Fulton
ATLANTIC, Entreprise des Travaux du Môle d'Escale du Verdon, Bordeaux
1933 ATLANTIQUE, Schneider & Cie., Algiers
1936 ATLANTE, idem
1965 gesloopt.
Echter deze boot had geen Duitse stoommachine.
Opgeleverd in 1927 als PLUTON voor Spaanse rekening en waarschijnlijk vanaf 1925 onverkocht bij de werf gelegen.
Re: Welke sleepboot is dit?
Dan zijn dit de gegevens:
ss. PLUTON
1924/5, 184 brt., 500 ipk. (bouwnr.644)
29,95 x 7,32 x 3,66 m.
Triple 3 cil. Päglow
Junta de Las Obras del Puerto y Ria de Avilés, Avilés.
1931 (11) gezonken.
Zie foto in Sleep & Duwvaart nr. 139 - pag. 20.
Een zusterschip van de PLUTO van Svitzer, bouwnr. 643.
Jaap.
ss. PLUTON
1924/5, 184 brt., 500 ipk. (bouwnr.644)
29,95 x 7,32 x 3,66 m.
Triple 3 cil. Päglow
Junta de Las Obras del Puerto y Ria de Avilés, Avilés.
1931 (11) gezonken.
Zie foto in Sleep & Duwvaart nr. 139 - pag. 20.
Een zusterschip van de PLUTO van Svitzer, bouwnr. 643.
Jaap.
Re: Welke sleepboot is dit?
Jaap, bedankt voor de aanvullende informatie over de Pluton.
Op het kustvaartforum staat een bericht over deze sleepboot Zeehond.
Is het de Zeehond van 1940 en wat is haar verdere levensloop? Is dit dezelfde Zeehond?
Op het kustvaartforum staat een bericht over deze sleepboot Zeehond.
Is het de Zeehond van 1940 en wat is haar verdere levensloop? Is dit dezelfde Zeehond?
Re: Welke sleepboot is dit?
Ben dat is een van de zeehondjes van polderman gr joop
Welkom in ons maritiem museum in Westerende-Kirchloog.
-
- Berichten: 3526
- Lid geworden op: 31 dec 2004 08:19
- Locatie: Noord Holland
Re: Welke sleepboot is dit?
Dit is naar mijn idee wel dezelfde Zeehond als die in het Suezkanaal.
groeten
Evert Sikkema
groeten
Evert Sikkema
- Bijlagen
-
- Zeehond.jpg (158.34 KiB) 2571 keer bekeken
As it tij ferrint, moat men de beakens fersette.
-
- Berichten: 8531
- Lid geworden op: 30 dec 2004 16:02
- Locatie: Fergus, ON
- Contacteer:
Re: Welke sleepboot is dit?
Inderdaad Evert. Het is dezelfde boot als op de foto in het Suezkanaal.
Vriendelijke groet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet