Wie weet?

Alles over binnenscheepvaart
k-k
Berichten: 6007
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:04
Locatie: Oostvoorne

Re: Wie weet?

Bericht door k-k »

Geert, Die kleine lampjes zijn er wel, maar de winkels die ze verkopen minder. Zelf heb ik er nog een paar, maar die zijn zeker al 25 jaar of ouder. Krikke te Groningen in de Nieuwstraat zal ze nog wel hebben.
Momenteel gebruik ik in de modelbouw kleine ledjes in combinatie met een weerstandje. Of dat voor jouw doeleinden ook voldoet weet ik niet. Voordeel is dat ze heel weinig stroom gebruiken en daardoor minder invloed hebben op de afwijking van het kompas. Deze zuunege Groninger koopt dat soort spullen na Kerst bij Action of Kruidvat. Zijn in wit of gekleurd en kosten 2x niks. Heb nog wel wat op voorraad en als je iets wilt proberen stuur ik je wat toe. Heb ook nog 6 mm lampjes, eventueel met fitting. Even een PB-tje met je adres en dan komt het er aan. Gr. Klaas.
Geert D
Berichten: 231
Lid geworden op: 17 nov 2015 22:25

Re: Wie weet?

Bericht door Geert D »

[quote="k-k"]
Klaas bedankt ik ga zeker kijken bij action,maar op de site van conrad staan ook de zelfde als ze bij plath verkopen alleen hier 0,88 euro
dit verbruik is ook zo weinig dat dit weinig zal doen op het kompas ene als je ligt te slingeren dan merk je van die halve graad afwijking niet veel meer.
altans ik niet er zullen wel zijn die beter sturen dan ik dat moet dan maar,ben nog altijd ongeveer uit gekomen waar ik wilde zijn en de laatste paar jaar met alles wat je nu aan boord heb weet je op een meter waar je zit.
Ikke ben nog een beetje ouderwets en zet toch de positie nog elk uur of twee uur in de papieren kaart ligt er een beetje aan waar ik vaar.
gr. Geert
k-k
Berichten: 6007
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:04
Locatie: Oostvoorne

Re: Wie weet?

Bericht door k-k »

Ben ook altijd zuinig geweest op mijn kompas en papieren kaarten. Had op het laatst ook een oude laptop met GPS muis en kaarten. Maar in 2009 het varen eraan gegeven. Nu is het nog spelevaren met een 4-tal modellen. Het oudste model met lampjes en de laatste met leds. Mijn oude zeekaarten worden gebruikt als kaftpapier en om uitslagen te maken van gewelfde onderdelen voor mijn vloot. Succes verder met de kompassen. Zat er bij sommige in de vloeistof ook nog een beetje glycerine voor de demping? Gr. Klaas.
joop 1
Berichten: 2286
Lid geworden op: 05 nov 2013 17:59
Locatie: westerende duitsland

Re: Wie weet?

Bericht door joop 1 »

wie weet waar dit schip gebleven is na jaren hier in bangstede te hebben gelegen is tie een poosje terug in eens vertrokken naar : :?: :?: :?: gr joop
Bijlagen
nankea 004 KVF.jpg
nankea 004 KVF.jpg (196.63 KiB) 894 keer bekeken
Welkom in ons maritiem museum in Westerende-Kirchloog.
Gert Schouwstra
Berichten: 4579
Lid geworden op: 28 okt 2006 21:24
Locatie: Sneek
Contacteer:

Re: Wie weet?

Bericht door Gert Schouwstra »

Hij lag in december in de Neue Hafen in Haren, maar ik had hem daarvoor ook in Bangstede zien liggen,
Gert
- Varen is leven. -
Op mijn website https://aa-planadvies.nl/ vind je alles over mijn bedrijf.
Wrijfhout
Berichten: 8843
Lid geworden op: 30 dec 2004 17:24

Re: Wie weet?

Bericht door Wrijfhout »

Afbeelding

Afbeelding

Wie weet waar deze kraan zou kunnen staan, op de achtergrond zie je nog een stukje van een spoorbrug.
Verder geen aanwijzingen helaas. De foto's zijn van een vriend van mij die alles over havenkranen verzamelt.

gr. Harry
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."
Jaap Niagara
Berichten: 107
Lid geworden op: 24 dec 2010 21:00

Re: Wie weet?

Bericht door Jaap Niagara »

Buggenum?
k-k
Berichten: 6007
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:04
Locatie: Oostvoorne

Re: Wie weet?

Bericht door k-k »

Harry, Als het oude plaatjes zijn denk ik aan Amsterdam in de Westhaven, met de Hembrug op de achtergrond. Gr. Klaas.
Jan van der Doe
Berichten: 8531
Lid geworden op: 30 dec 2004 16:02
Locatie: Fergus, ON
Contacteer:

Re: Wie weet?

Bericht door Jan van der Doe »

Bij de centrale, Jaap.
Vriendelijke groet
Jan.


Varen is noodzakelijk
Leven niet
pieter53
Berichten: 8754
Lid geworden op: 17 feb 2007 18:16
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Wie weet?

Bericht door pieter53 »

Niet de Hembrug, die had andere aanbruggen.
https://beeldbank.amsterdam.nl/afbeelding/B00000026409
Pieter Klein, Amsterdam
Afbeelding
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Plaats reactie