Scheepvaart "Rond Stad en Ommeland" in vrouger doa.

Alles over binnenscheepvaart
k-k
Berichten: 6007
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:04
Locatie: Oostvoorne

Re: Scheepvaart "Rond Stad en Ommeland" in vrouger doa.

Bericht door k-k »

Schier, Uit welk jaar stamt de fotoserie van de vaartocht door Groningen? Gr. Klaas.
dbrons
Berichten: 87
Lid geworden op: 23 jan 2008 15:00

Re: Scheepvaart "Rond Stad en Ommeland" in vrouger doa.

Bericht door dbrons »

Als je naar de auto's kijkt, zo je denken rond 1970.

Vrouger als opa en opoe naar stad kwamen met de GADO bus gingen ze ook over het Trompbruggetje.
Alleen noemden zij het bruggetje altijd "De leutje badde".
Wat leuk om daar nu weer aan terug te denken, uitstappen bij halte van de oude veemarkt.
Schier Hameete
Berichten: 1944
Lid geworden op: 17 mei 2009 21:34
Locatie: Wageningen

Re: Scheepvaart "Rond Stad en Ommeland" in vrouger doa.

Bericht door Schier Hameete »

k-k schreef:Schier, Uit welk jaar stamt de fotoserie van de vaartocht door Groningen? Gr. Klaas.
Klaas,
Deze zijn gemaakt Juni 1987.
gr, schier
Afbeelding Afbeelding
k-k
Berichten: 6007
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:04
Locatie: Oostvoorne

Re: Scheepvaart "Rond Stad en Ommeland" in vrouger doa.

Bericht door k-k »

Schier, Bedankt voor de info. Ben er in 2003 voor het laatst langs gekomen met de zeilboot. Gr. Klaas.
cobiem
Berichten: 15
Lid geworden op: 02 jan 2016 15:20

Re: Internaten

Bericht door cobiem »

Wrijfhout schreef:Afbeelding
In mijn beleving hoort dit krantenknipsel hier ook. Hij heeft al eens bij INTERNATEN gestaan. In 1956 ben ik eens aan boord van dit schip geweest om iemand op te halen, ik was nog maar vijf jaar en toch weet ik het nog. Het maakte grote indruk op mij.

gr. Harry
Hoi Harry,

Ik heb ook dat internaat gezeten toen lag hij met 2 kleinere schepen aan het Hoornsediep
dat was ongeveer tussen 70 en 73 meen ik
Hij is daar weg gegaan omdat hij anders ingesloten bleef tussen de vaste bruggen die er toen kwamen.

Groetjes,
Cobie
Binnenvaarder
Berichten: 2461
Lid geworden op: 19 feb 2005 22:37
Locatie: Ridderkerk

Re: Scheepvaart "Rond Stad en Ommeland" in vrouger doa.

Bericht door Binnenvaarder »

Van 58 tot 62 heb ik op dit Internaat gezeten, een gezellige vrijgevochten boel vergeleken met het Irene in R'dam waar mijn jongste broer op heeft gezeten.
Met vriendelijke groeten,
Geert
Goede mensen hebben geen regels nodig om hun verantwoordelijkheid te nemen, terwijl slechte mensen altijd een manier zullen vinden om de regels te omzeilen (Plato)
riobravo
Berichten: 42
Lid geworden op: 21 apr 2008 00:20

Re:

Bericht door riobravo »

Geert D schreef:
orion/ ex tina waarom heeft de orion hier een ijsploeg voor de boot?
de tina van wagemakers was uit gevoerd met een ijssteven en de boot brak als een leeuw.
het laatste wat ik jaaaaren geleden heb mee gekregen was dat de brons 150 pk was vervangen door een 300 pk industrie
Het ging er toen om dan ie de vaargeul breder moest breken vandaar die ijskop ervoor
Kees Keijzer
Berichten: 9009
Lid geworden op: 16 mar 2005 09:49
Locatie: Papendrecht

Re: Scheepvaart "Rond Stad en Ommeland" in vrouger doa.

Bericht door Kees Keijzer »

Schier Hameete schreef:
Splitsing-Noorderhaven- A.jpg
Van af het Reitdiep bij de splitsing Noorderhaven - A
We hadden hier een gedeelte gelost bij de silo aan het Reitdiep en de rest moest naar Delfzijl .
Vissersbrug-of-Kranebrug.jpg
De eerste brug ik kom hier twee namen tegen voor deze brug Visserbrug .
A brug.jpg
A brug
Museumbrug.jpg
Museumbrug
Emmabrug.jpg
Emmabrug
Herebrug.jpg
Herebrug
Trompbrug.jpg
Trompbrug
Groningen.jpg
En nog een ergens in dit stukje.
Ik heb er wel namen bij gezet maar ik ben niet zeker of dat allemaal goed is .
Het was wel mooi om dat stukje een keer gevaren te hebben.
gr, schier
Schier, voor de duidelijkheid er even een kaartje bij gezet, ook onder je mooie reportage
Afbeelding
Gr, Kees.
Als het niet gaat zo als het moet, moet het maar zo als het gaat.
Afbeelding
k-k
Berichten: 6007
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:04
Locatie: Oostvoorne

Re: Scheepvaart "Rond Stad en Ommeland" in vrouger doa.

Bericht door k-k »

Naar aanleiding van Kees zijn kaartje ben ik mijn huiswerk over gaan doen. Op het kaartje en ook op een ander ouder kaartje in een van mijn boeken zie ik Kranebrug staan. De naam Visser(s)brug kom ik ook wel tegen. Dus Schier, bij deze mijn excuus door te stellen dat de naam Kranebrug verkeerd was. Hopelijk zet je me niet in de hoek. Zal de volgende keer beter speurwerk doen. Gr. Klaas.
Wrijfhout
Berichten: 8843
Lid geworden op: 30 dec 2004 17:24

Re: Scheepvaart "Rond Stad en Ommeland" in vrouger doa.

Bericht door Wrijfhout »

Nog nooit van Kranebrug gehoord, altijd Vissersbrug genoemd. Maar de brug ligt wel in het verlengde van de Kraneweg, dus zo gek is dat ook weer niet. Ik heb genoeg vooroorlogs ansichtkaarten en daar staat Vissersbrug op, daarom ben ik wel benieuwd uit welke tijd die naam stamt.

Onderstaande kaart had ik toevallig net uitgezocht...

Afbeelding
Prachtig beeld van de Oosterhaven uit het midden van de jaren zestig. Hier verdient de Spica nog geld voor reder Hoving, zes jaar later zou het schip in het Oosterhamrikkanaal opgelegd worden tot het uitgeleefde schip door een Griek werd opgekocht...

Harry
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."
Plaats reactie