Op zoek naar bemanningsleden e.d.

van: www.kustvaartforum.com
maarpol
Berichten: 7267
Lid geworden op: 05 mar 2006 20:53
Locatie: Noorwegen

Re: "Golden Oldies" KHV.

Bericht door maarpol »

Wie is de ongelukkige die hier piepers zit t jassen

https://collections.lib.uwm.edu/utils/aj ... DMROTATE=0
Groeten Martin

Roest rust nooit.
Roy
Berichten: 4732
Lid geworden op: 06 feb 2011 20:32

Re: Op zoek naar (oud) bemanningsleden.

Bericht door Roy »

Mooie foto Martin !.
Er is veel detail op te zien. Naast die piepers jassende jongeman meen ik ook een tonnagewell te zien. Als dat zo is, zou het een shelterdecker kunnen zijn en wel nabij de campagne.
Maar wel schip is het eigenlijk !?.
Alleen al aan het kleurenschema te zien zou het een K.N.S.M.er kunnen zijn. Maar dat is op dit moment dan ook wel het enige aanknopingspunt............ :roll:

m.v.g., Roy
RudyP

Zoektocht Perdon

Bericht door RudyP »

Mijn vader, Krien Perdon (geboren in 1935, overleden in 1995), was vroeger actief in de kustvaart (waarschijnlijk in de periode 1950-1965). Echter ontbreekt ons alle informatie over schepen, bemanning, routes etc. Wie kan ons helpen?
Rudy Perdon
wimklooster
Berichten: 11
Lid geworden op: 23 feb 2015 15:48

re.vraag over kustvaart

Bericht door wimklooster »

hallo jamie
ik heb vanaf augustus 1962 tot juli 1963 op de beekbergen gevaren als ass wtk daarna op de huybergen en gramsbergen tot eind october 1964 de enigste kok
van naam die ik me nog kan herinneren was ene de groot uit groningen dat was op de huybergen of de gramsbergen was ook zon tijd geleden ben een hoop namen kwijt
groet wim
culemborg

kaptein gijsbertsen

Bericht door culemborg »

hallo mijn naam is Henk Gijsbertsen mijn vader was Piet gijsbertsen KAPTEIN (helaas overleden) ik zou graag in contact komen met mensen die samen met hem gevaren hebben! ik zelf heb op de vliehors gevaren 1970 bvd gr/ h.gijsbertsen
Ketelbink

Bemanningslijsten

Bericht door Ketelbink »

Ik heb in 1966 en in 1967 gevaren op het ms Harm en het ms Marconi. Ik zou graag willen weten hoe ik aan de namen van de toenmalige bemanningen kan komen. Wie helpt mij. Alvast bedankt.
Piter
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 nov 2015 15:47

Bemannings lijst Makiri Smits

Bericht door Piter »

Ik zoek de bemanningslijst van de Makiri Smits van na de proefvaart.
Was toen 2e WTK , ,1e was Spit en Berend was de kapitein.
Piet Risselada. Jolanda Smits , Makiri Smits , Maria Smits , Susanne Lonborg
wieger

Re: Op zoek naar (oud) bemanningsleden.

Bericht door wieger »

dag,

Ik kwam dit bericht tegen over de schepen van Eefting in de VS. Mijn vader (vorig jaar overleden) is in 1950 of 1951 met de Okko Bosker naar New Orleans gegaan. Hij heeft daar tot en met februari 1953 als kapitein gevaren op een of meerder Unie schepen, ik vermoed de E of de S. Ik ben in die tijd in New Orleans geboren, oktober 1952. We zijn of op de Unie E of de S teruggekomen naar holland in feb/maart 1953.

Ik hoor graag nog van iemand over die tijd.

hartelijke groet, Wieger

ps. ben nieuw op het forum en zie nu dat mijn bericht niet als antwoord terechtgekomen is bij het bericht van Nienja of van Jan Stolp.
Janoek99

MS Juno

Bericht door Janoek99 »

Wie heeft het motorschip JUNO van de rederij Wiltens Delfzijl gekend en de namen van de bemanning en Kapitein Roos.
nicov
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 mar 2016 14:32

prinses wilhelmina

Bericht door nicov »

beste lezers,

heb van 1966-1968 op de prinses wilhelmina gevaren als lichtmatroos later o/g. Graag kom ik in contact met bemanning uit die tijd,
van 1969-1970 nog een jaar als tweede stuur op de Atlantic Comet van Dammers & vd Heide in de Carib.
nico verhoef.
Plaats reactie