Dekker Papendrecht.

piet42
Berichten: 4363
Lid geworden op: 28 aug 2008 17:20
Locatie: sommelsdijk

Re: Dekker Papendrecht.

Bericht door piet42 »

Het was volgens mijn inderdaad een zwaans tanker maar de naam is mijn niet bekend maar het plaatje komt over een
maar ik heb het verder niet genoemd omdat ik niet zeker was is alweer wat jaren geleden ik denk ergens in de jaren '70
Bijlagen
zostera.jpg
zostera.jpg (176.65 KiB) 2686 keer bekeken
Mvgr Piet Kamp
ex Nelly Dinteloord

Afbeelding

Tenanker
karelzijpe
Berichten: 3099
Lid geworden op: 07 dec 2010 12:13
Locatie: Vlaardingen

Re: Dekker Papendrecht.

Bericht door karelzijpe »

Zostera met bitumen voor Neeltje Jans.

Karel
fok
Berichten: 391
Lid geworden op: 28 mar 2015 19:21
Locatie: krimpen ad ijssel

Re: Dekker Papendrecht.

Bericht door fok »

leuk deze plaatjes van Dekker , ze zijn idd van na mijn tijd , want ze zijn mij onbekend.
déze plaatjes zijn van vóór mijn tijd bij Dekker ,ze komen van dit forum , maar van wie ? in ieder geval bedankt !
achterop zijn ze iets anders , een kleinere lagere stuurhut . grt fok .
Bijlagen
D 9 [2].jpg
D 9 [2].jpg (52.59 KiB) 2655 keer bekeken
D 9.jpg
D 9.jpg (53.43 KiB) 2655 keer bekeken
Kees Keijzer
Berichten: 9009
Lid geworden op: 16 mar 2005 09:49
Locatie: Papendrecht

Re: Dekker Papendrecht.

Bericht door Kees Keijzer »

Hoi Fok;
Leuke plaatjes, inderdaad de ZOSTERA en haar zusterschip ARUNDO waren bitumen tankers van Zwaans v.d. Heuvel in Dordrecht, op de tweede ben ik m'n vierjarige carrière bij die rederij begonnen als aflosser door veertien dagen een stuurman te vervangen.
Het schip, dus de ARUNDO, is in feb. 1978 gezonken in het Nauw van Bath na een aanvaring met een zandzuiger waar bij de schipper omkwam, de stuurman wist zwemmend de wal te bereiken en kon het navertellen. Het schip is weer in de vaart gekomen als kraanschip, vaart nu onder de naam REDBAD in het Friese.
Hier nog een foto van de ZOSTERA naast de LEMNA, die in de 1e Pet. bitumen ligt te laden, op die LEMNA heb ik vier jaar als schipper gevaren;
Afbeelding
Op de eerste foto van Hansweert ligt op de voorste rij een luxe motor met de mast overeind, dat is de JACO van mijn oom Bram Keijzer, die in een vaste dienst voer van Rotterdam naar Antwerpen en retour met vensterglas van Brussel naar div. plaatsen in Noord, Zuid Holland en Utrecht.
Gr, Kees.
Als het niet gaat zo als het moet, moet het maar zo als het gaat.
Afbeelding
Roy
Berichten: 4733
Lid geworden op: 06 feb 2011 20:32

Re: Dekker Papendrecht.

Bericht door Roy »

Eerlijk gezegd was ik die "Arundo" helemaal vergeten.
En dan te denken dat het toch wel erg specifieke tankers waren. Leuk dat dit schip zo ook weer eens aan de vergetelheid onttrokken wordt. :wink:

m.v.g., Roy
fok
Berichten: 391
Lid geworden op: 28 mar 2015 19:21
Locatie: krimpen ad ijssel

Re: Dekker Papendrecht.

Bericht door fok »

nog een klein verhaaltje over m'n tijd bij Dekker met de Jama, en ik zou willen vragen aan de rijnmannen onder ons ,kijk eens uit naar
de BIBER-VEERHAVEN 12 de ex JAMA hij zou als ondersteunings boot in de haven[s] van Schwelgern dienst doen.
als je hem mocht zien , graag een fotootje , dat zou leuk zijn .
zoals bij ver de binnenvaart is te zien , kleine veranderingen , oa bordes op stuurhut , patrijspoorten in roefje. groeten fok .
Bijlagen
SCAN0211.jpg
SCAN0211.jpg (31.22 KiB) 2513 keer bekeken
SCAN0209.jpg
SCAN0209.jpg (86.52 KiB) 2513 keer bekeken
SCAN0205.jpg
SCAN0205.jpg (59.09 KiB) 2513 keer bekeken
scan11.jpg
scan11.jpg (81.29 KiB) 2513 keer bekeken
scan10.jpg
scan10.jpg (108.53 KiB) 2513 keer bekeken
scan09.jpg
scan09.jpg (125.99 KiB) 2513 keer bekeken
jama.jpg
jama.jpg (104.14 KiB) 2513 keer bekeken
Merwede1969
Berichten: 222
Lid geworden op: 27 aug 2018 20:36

Re: Dekker Papendrecht.

Bericht door Merwede1969 »

Kan iemand mij een foto laten zien van de Jalema en dekschuit die in plm 1954 bij Nederlof is gebouwd 120 Deutse Werken voor rek Wijnands en Cornet Aanm te Werkendam en is verkocht aan dekker papendrecht is verlengt en verbreed als kraanschip heeft nog op de Maas de oevers verbeterd met grove grind tussen Sambeek en Roermond plm 1976 met als schipper Drikus van der wiel waar is dat schip gebleven ?? Gr Chris Cornet
Plaats reactie