Afgelopen dinsdag ging er iets vreselijk mis in Vlaardingen bij het bunkeren van een zeeschip, vele m3 stookolie verdwenen in de rivier.
Het schoonmaken van de schepen , oevers en steigers zal een stevig prijskaartje aanhangen.
wanneer je op de foto klikt opent het filmpje als t goed is, je kan het filmpje ook op "dumpert" vinden.
VID-20160512-WA0000 by Ducatist4s, on Flickr
gr. Arie
Even Apeldoorn bellen?
Re: Even Apeldoorn bellen?
Hou de vaart er in.
Re: Even Apeldoorn bellen?
het schoonmaken vordert gestaag.
20160512_143659 by Ducatist4s, on Flickr
20160512_143652 by Ducatist4s, on Flickr
20160512_211900 by Ducatist4s, on Flickr
Gr. Arie
20160512_143659 by Ducatist4s, on Flickr
20160512_143652 by Ducatist4s, on Flickr
20160512_211900 by Ducatist4s, on Flickr
Gr. Arie
Hou de vaart er in.
Re: Even Apeldoorn bellen?
Als je op de foto klikt moet je inloggen bij Yahoo?
Maar goed, da's niet best... Je vraagt je toch af hoe zoiets kan gebeuren. Hebben ze in de zeevaart geen Bunker Overvul Beveiliging Systeem?
Maar goed, da's niet best... Je vraagt je toch af hoe zoiets kan gebeuren. Hebben ze in de zeevaart geen Bunker Overvul Beveiliging Systeem?
Re: Even Apeldoorn bellen?
Denk dat er wel aanwezig is MAAR,
Als je de vulslang in de verkeerde opening stopt is hetgeen gebeurde het resultaat.
Maar wie geen fouten maakt, maakt meestal NIETS.
gr.BB
Als je de vulslang in de verkeerde opening stopt is hetgeen gebeurde het resultaat.
Maar wie geen fouten maakt, maakt meestal NIETS.
gr.BB
Re: Even Apeldoorn bellen?
volgens mij doe je al heel wat jaren geen vulslang meer in een opening maar die word met een koppeling aangesloten en als die toch in een of ander gat gestoken is dan zou dat een reden zijn om de desbetreffende persoon enkele reis huiswaarts te zenden
Welkom in ons maritiem museum in Westerende-Kirchloog.
Re: Even Apeldoorn bellen?
Nee die Bunker Overvul Beveiliging Systeem is er niet op de zeevaart.
Als we als zeeschip geluk hebben krijgen we een noodstop aan boord, hoewel ik het toch vaker mee maak dat we maar gewoon moeten roepen als er wat mis gaat, wat overdag en bij redelijk en mooi weer wel werkt, alleen in de avonduren en bij slecht weer toch ook al te vaak meegemaakt dat er niemand aan dek is van de bunkerboot.
Er zouden wel voldoende alarmen afgegaan moeten zijn op die zeeboot om dit te kunnen voorkomen......
Als we als zeeschip geluk hebben krijgen we een noodstop aan boord, hoewel ik het toch vaker mee maak dat we maar gewoon moeten roepen als er wat mis gaat, wat overdag en bij redelijk en mooi weer wel werkt, alleen in de avonduren en bij slecht weer toch ook al te vaak meegemaakt dat er niemand aan dek is van de bunkerboot.
Er zouden wel voldoende alarmen afgegaan moeten zijn op die zeeboot om dit te kunnen voorkomen......
Groeten Jeroen
Re: Even Apeldoorn bellen?
Bij bunkeren zeevaart moeten allerlei papieren opgemaakt worden welke er voor zorgen dat je verklaart goed toezicht te houden, B.O.B. is er niet, zou wel wenselijk zijn dat dat wereldwijd gestandariseerd zou worden.Eemspoort schreef:Als je op de foto klikt moet je inloggen bij Yahoo?
Maar goed, da's niet best... Je vraagt je toch af hoe zoiets kan gebeuren. Hebben ze in de zeevaart geen Bunker Overvul Beveiliging Systeem?
Voor zover ik gehoord heb zou er domweg te veel stookolie besteld zijn.
Via foto bewerking site Flickr heb ik dit filmpje bewerkt en geplaatst, maar je kan het zelf op "DUMPERT" vinden.
Gr. Arie
Hou de vaart er in.
Re: Even Apeldoorn bellen?
Bij de NOS beschreef men het gebeuren als volgt:
Zie: https://nos.nl/artikel/2104450-tonnen-sc ... schip.html
Voor het geval ze hun blunders van internet verwijderen toch maar een stukje van het verhaal ook hier geplaatst.
Zie: https://nos.nl/artikel/2104450-tonnen-sc ... schip.html
Voor het geval ze hun blunders van internet verwijderen toch maar een stukje van het verhaal ook hier geplaatst.
Je zou er om lachen, als het niet zo treurig was.nos.nl schreef:De bemanning van een zeetankschip heeft dinsdagmiddag een kapitale fout gemaakt bij het overpompen van zware stookolie naar een binnenvaartschip bij Vlaardingen. Een deel van de olie kwam in het oppervlaktewater terecht. Het opruimen daarvan daar gaat vele tonnen kosten, meldt de politie.
Een binnenvaartschip bleek aanzienlijk minder olie nodig te hebben dan de bemanning van het zeetankschip had berekend. De eerste overloop van 2200 liter belandde nog in een lekbak. Daarna liep echter minstens 600 liter olie weg, voordat de fout werd ontdekt.
Pieter Klein, Amsterdam
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Re: Even Apeldoorn bellen?
Ha ha ha ha ha ha niet te geloven de binnenvaart tanker "Texas" bunkerde het zeeschip en er zijn vele m3 stookolie in de rivier gelopen. en niet andersom.
Wat een geblunder.
Gr. Arie
Wat een geblunder.
Gr. Arie
Hou de vaart er in.
Re: Even Apeldoorn bellen?
Deze link zou moeten werken naar het filmpje met de oilspil te Vlaardingen
https://youtu.be/pNmG5CTHuFQ
Gr. Arie
https://youtu.be/pNmG5CTHuFQ
Gr. Arie
Hou de vaart er in.